کد خبر : 71097
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

آبی شدن کرونایی ۲ شهرستان گیلان/احتمال شیوع موج بعدی کرونا در گیلان وجود دارد

آبی شدن کرونایی ۲ شهرستان گیلان/احتمال شیوع موج بعدی کرونا در گیلان وجود دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آبی شدن دو شهرستان استان خبر داد و گفت: در حال حاضر همه شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت زرد قرار داشته و دو شهرستان املش و رضوانشهر نیز آبی هستند.

به گزارش گیلانستان، فردین مهرابیان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند شیوع کرونا در گیلان همچنان شکننده است، اظهار کرد: با همراهی مردم، اصناف و کادر درمان شرایط شیوع کرونا در گیلان رو به بهبود است ولی هرگونه سهل‌انگاری و عادی انگاری نسبت به این ویروس خطرناک وضعیت را تغییر دهد.

وی با اشاره به فعال بودن ویروس کرونا در گیلان افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان و مراکز درمانی گیلان بستری بوده و تعداد بیماران کرونایی شناسایی شده همچنان دو رقمی است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ بیمار کرونایی در این استان شناسایی و ۷۶ بیمار ابتلا به کووید۱۹ نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مهرابیان با ابراز نگرانی از احتمال شیوع موج بعدی کرونا در گیلان گفت: در تعطیلات چند روز گذشته چندین بیش از ۷۴ هزار خودرو وارد گیلان شدند که این امر موجی از نگرانی را در بین کادر درمان و مردمان گیلان بابت شیوع موج بعدی کرونا ایجاد شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در گیلان توسط مردم تصریح کرد: علیرغم تسریع  روند تزریق واکسیناسیون در گیلان ولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان یک اصل است زیرا کوچکترین غفلت ممکن است خسارت جبران ناپذیری را به این استان دارد کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آبی شدن دو شهرستان گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر همه شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت زرد قرار داشته و دو شهرستان املش و رضوانشهر نیز آبی هستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار