کد خبر : 25277
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397- 13: 13

آثار منفی حجاب در گیلان نتیجه کم‌کاری نهادهای فرهنگی و ستاد امر به معروف/ بدحجابی آسیب‌های فراوانی به نسل جوان وارد کرده است

آثار منفی حجاب در گیلان نتیجه کم‌کاری نهادهای فرهنگی و ستاد امر به معروف/ بدحجابی آسیب‌های فراوانی به نسل جوان وارد کرده است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بدحجابی آسیب‌های فراوانی به نسل جوان، خانواده ها و جامعه وارد کرده است که باید جلوی آن گرفته شود، گفت: ستاد امر به معروف کار کرده اما موفق نبوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان با اشاره به وضعیت فرهنگی استان گیلان در زمینه عفاف و حجاب، اظهار کرد: هر جایی که شکوفایی فرهنگی داشته، یقینا متولیان فرهنگی آگاه و بیداری هم داشته که توانسته مفاهیم فرهنگی قرآن و اهل بیت را در شهر و استان پیاده کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کم‌وکاستی‌ها در هر منطقه علل مختلفی دارد، افزود: استان گیلان مقر مسافران و رفت‌وآمد دیگران است و انواع فرهنگ‌ها، افکار، پوشش‌ها، حجاب‌ها و انواع عوامل مختلف در این استان دخیل هستند.

این فعال فرهنگی و سیاسی گیلان با بیان اینکه از قدیم استان گیلان مورد تاخت و تاز دشمنان اسلام در زمینه فرهنگ قرانی و شیعه بوده است، گفت: اکنون باید دست اندرکاران فرهنگی استان و علما و بزرگان بسیار کار کنند تا جلوی این هجمه و تهاجم فرهنگی که یک مصیبتی برای جامعه است را بگیرند.

حجت‌الاسلام سمیعی با بیان اینکه در وهله نخست باید تشکیلاتی شکل گیرد که به صورت منسجم و به دور از حرکت انفرادی فعال شود، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی استان باید به صورت منسجم تصمیم واحدی برای رفع این معضل که سبب ناراحتی خانواده‌های مذهبی، ولایی و خانواده‌های معظم شهدا نسبت به وضعیت کنونی جامعه شده است، بگیرند.

وی با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید این مشکل را به صورت علمی ارزیابی و برایش راهکار ارائه دهند، خاطرنشان کرد: یکی از این راهکارها اتخاذ تصمیم واحد در این زمینه است.

این فعال فرهنگی و سیاسی استان گیلان با بیان اینکه بدحجابی آسیب‌های فراوانی به نسل جوان، خانواده ها و جامعه وارد کرده است که باید جلوی آن گرفته شود، اظهارکرد: ستاد امر به معروف کار کرده اما موفق نبوده است زیر اگر موفق بود روز به روز شاهد آثار منفی بیشتر در جامعه نبودیم.

حجت‌الاسلام سمیعی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه نقش خیلی مهمی می‌تواند داشته باشد و سبب ایجاد تحول شود، افزود: همه باید تحت عنوان یک بسیج و هماهنگ در برابر این تهاجم بایستند و فرهنگ قرآنی و اهل بیت را در جامعه ترویج دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امیر یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

نمی دونم چه لزومی داره بین زن و مرد فرق بذارن آخه تو فرههنگ های دیگه تفاوتی بین مرد و زن از لحاظ ظاهری وجود نداره این محدودیت ها برای چیه امیدوارم فرهنگ درست جا بیفته برای این ملت
اسکراب لب

رفتن به نوار ابزار