کد خبر : 44734
تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398- 31: 11

پایان یک رویداد فرهنگی؛

آخرین سفر «تو هم بخوان» با کشتی میرزا کوچک خان در انزلی

آخرین سفر «تو هم بخوان» با کشتی میرزا کوچک خان در انزلی

پویش تبادل کتاب با عنوان «تو هم بخوان» در انزلی که با هدف ترویج کتابخوانی از دو سال پیش آغاز شده بود با خواندن آثار «بیژن نجدی» به کار خود پایان داد.

به گزارش گیلانستان غروب جمعه پویش تبادل کتاب با عنوان «تو هم بخوان» در انزلی که با هدف ترویج کتابخوانی از دو سال پیش آغاز شده بود با خواندن آثار «بیژن نجدی» آخرین مراسم خود را در کشتی میرزا کوچک خان برگزار کرد.

مدیر پویش «تو هم بخوان»  در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که طی این دوسال با این پویش همراه بودند، اظهار کرد: این رویداد از آبان سال ۹۶ شکل گرفته و ماهی یک بار در یکی از مراکز و ابنیه های مهم این شهر ساحلی برگزار شد.

آرمین صافدل با اشاره به لزوم رساندن سطح آگاهی مردم به کنش گری مطلوب، افزود: با اجرای این برنامه مشارکتی تلاش شد سطح کنش گری جامعه افزایش یافته و این رویداد بعنوان فعالیتی ترویجی و مدنی برای برقراری گفتگو و رابطه افقی بین بخش های مختلف جامعه موفق عمل کرد.

وی با اشاره به برگزاری قدم های این پویش در مکان های تاریخی و طبیعی برای جلب توجه شهروندان به لزوم حفظ این داشته ها، تاکید کرد: برگزاری این پویش در مکان های تاریخی و طبیعی سبب شد تالاب گمشده در فهرست میراث طبیعی ثبت و پرونده ثبت بنای اداره هواشناسی در دستور کار قرار گیرد.

صافدل ادامه داد: پویش «تو هم بخوان» بعد از دو سال به خط پایان رسید و انجمن طرفداران توسعه انزلی در نظر دارد پویش جدیدی با عنوان «کتاب چو نان»  را با هدف حیاتی شدن کتاب، مطالعه و به صورت هر فصل یک کمپ کتابخوانی از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب اجرا کند.

در ادامه این مراسم همسر مرحوم «بیژن نجدی»  اظهار کرد: من شخصا به بندر انزلی علاقه مندم و چون کودکی من در این شهر ساحلی شکل گرفته احساس می کنم تقدسی در این شهر برایم وجود دارد.

وی افزود: مرحوم نجدی بارها از من می خواست خاطرات و رویاهایم را بیان کنم و او با ذهن تکاپو کننده اش داستانی متفاوت تر از آنچه که می توان نوشت را به رشته تحریر در می آورد.

همسر مرحوم نجدی گفت: داستان های نجدی هیچگاه در قید و بند هیچ قالبی قرار نگرفت و او بدعت گذار سبک نوینی در داستان نویسی بود.

وی ادامه داد: مرحوم نجدی همواره بر لبه تیغ راه می رفت و شاعر گونه داستان های خود را می نوشت و هرگز به دنبال آن نبود که مخاطبان کارش را قبول داشته باشند بلکه آنچه را که می خواست به رشته تحریر در می آورد و کاری متفاوت ارائه می کرد.

وی تصریح کرد: داستان نویسان جوان هرگز به دنبال این نباشند که دنباله روی سبک دیگران شوند بلکه خودشان سبک ابداع کنند.

گفتنی است درحالی که اقدامات رسمی برای ارتقای فرهنگ مطالعه اغلب به شعار و برنامه های فاقد جذابیت و اثرگذاری محدود شده، گروهی از جوانان خوش فکر انزلی پویشی با عنوان «تو هم بخوان»  را دراین شهر راه اندازی کردند که با دعوت از اهالی فرهنگ و ادب و مردم به مبادله کتاب و خوانش کتاب در جمع و معرفی نویسندگان و داستانهای خوب، علاوه بر آشنا کردن مردم با ادبیات و مطالعه با انتخاب مکان های تاریخی شهر نظیر فانوس دریایی یا مناره انزلی، موزیک جیگا بر لزوم حفظ میراث فرهنگی و تاریخی و محیط زیست این شهر تاکید کردند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار