کد خبر : 54522
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

حجت الاسلام نژادصفری در گفتگو با گیلانستان:

آذین بندی شهر در ایام شهادت ائمه(ع)، برخلاف شعائر الهی است/ مسئولی که آگاهانه خطا می‌کند، باید برکنار شود

آذین بندی شهر در ایام شهادت ائمه(ع)، برخلاف شعائر الهی است/ مسئولی که آگاهانه خطا می‌کند، باید برکنار شود

حجت الاسلام نژاد صفری با اشاره به عدم رعایت شعائر الهی در محیط شهری گفت: این رفتار ممکن است از بی تقوایی، غفلت یا رفتار آگاهانه باشد و مسئولی که آگاهانه شعائر را رعایت نمی کند باید برکنار شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نژادصفری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان با اشاره به ضرورت برپاداشتن شعائر الهی درمحیط جامعه اظهار کرد: ما دراین راستا با توجه به اعتقادات، فارغ از مسائل سیاسی و سیاسی بازی، باید به دنبال این باشیم که آنچه را اعتقاد داریم، به منصه ی ظهور برسانیم و عملیاتی کنیم.

وی افزود: آذین بندی شهر در ایام شهادت ائمه(ع)، برخلاف شعائر الهی است، تصریح کرد: هرکسی از مسئول یا غیرمسئول، شعائر الهی را باید آنطوری که از ما خواستند برپا بدارد و مطابق آموزه های دینی در ایام شهادت ائمه ی معصومین، مجالس سوگواری و درایام ولادت برای آنها، مراسم سرور و مولودی خوانی برپاکند و محیط شهر را متناسب کند.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه بی تقوایی، بی توجهی به فرمایشات ائمه و غفلت، از دلائل عدم رعایت شعائر الهی است، گفت: ممکن است این عدم رعایت، آگاهانه باشد.

حجت الاسلام نژادصفری تصریح کرد: اگر مسئولی از روی اشتباه وغفلت در ایام شهادت و ولادت ائمه، متناسب با این ایام، محیط شهر را آراسته نکرد، لازم است توسط مسئولان بالارتبه استان به او تذکر داده شود که اگر اشتباه کردند تکرار نکنند.

وی افزود: اگر عدم رعایت شعائراسلامی از سوی مسئولان آگاهانه باشد، باید آن مسئول خاطی برکنار شوند.

این کارشناس مذهبی به وظایف امام جمعه شهر و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان در راستایِ تذکر به مسئولان برای رعایت شعائر اسلامی اشاره کرد و گفت: امام جمعه باید چنین مدیرانی را فرابخواند و مسئولیت هایشان را یادآوری کند.

حجت الاسلام نژاد صفری با اعلام اینکه ما انقلاب برپا کرده ایم و باید همواره پیشرفت کنیم، بیان کرد: از آنجائیکه نگاه دیگر کشورها به کشور ماست و درموقعیت حساسی هستیم، نباید طوری رفتار کنیم که بازگشت به عقب و تکرار اشتباهات گذشته است.

وی برلزوم برسرکارآمدن مدیران متخصص و متعهد تاکید کرد و افزود: مطالبه ازمسئولان مهمترین کاری است که افراد مومن و انقلابی باید انجام دهند.

این فعال اجتماعی با تاکید براینکه مطالبه از مسئولان درگیلان بسیار ضعیف است: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری جوانان باید مطالبه گری کنند و ازمسئولان بخواهند که اشتباهات خود را تکرار نکنند و نیز مسئولان متعهد استان پیگیر این مسائل باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار