کد خبر : 31430
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

آسیب‌های ارتباط دختر و پسر پیش از مراسم خواستگاری و خارج از فضای خانواده

آسیب‌های ارتباط دختر و پسر پیش از مراسم خواستگاری و خارج از فضای خانواده

کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه گفت‌وگو و ارتباط دختر و پسر با یکدیگر پیش از مراسم خواستگاری و خارج از فضای خانواده مناسب نیست گفت: در این نوع ارتباط، لذت‌جویی بوده و فضای دلبری حاکم است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهاب مرادی ظهر امروز در سلسله نشست‌های رسم عاشقی در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به اهمیت ازدواج در جامعه اظهار کرد: ترک ازدواج در شرایطی که فرد احتمال به گناه افتادن می‌دهد و شرایط ازدواج برای او فراهم باشد گناه است.

وی با بیان اینکه فرصت ازدواج خانم‌ها از ۱۸ سالگی است گفت: دخترها در کشور با خطر تدریجی شانس ازدواج مواجه هستند، این در حالی است که شانس ازدواج آقایان تا سنین بالاتر کم نمی‌شود.

کارشناس رسانه ملی با اشاره به اینکه ازدواج مسئله مهمی در تمام خانواده‌ها است افزود: هم دختران و پسران در ازدواج حق ازدواج دارند و به یک نسبت می‌توانند در انتخاب شریک زندگی خود نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه گفت‌وگو و ارتباط دختر و پسر با یکدیگر پیش از مراسم خواستگاری و خارج از فضای خانواده مناسب نیست گفت: در این نوع ارتباط، لذت‌جویی بوده و فضای دلبری حاکم است و مسؤولیت پذیری نیز در پس این رابطه‌ها نیست.

مرادی با تأکید بر اینکه در جلسات خواستگاری باید طرفین سؤالات را به‌درستی مطرح کنند افزود: در مطرح کردن سؤالات بایدونباید وجود ندارد و باید به‌صورت عادی مطرح کرد.

وی با اشاره به نکات مهم درباره جلسه خواستگاری تصریح کرد: جایی که مثلاً مسائل دینی در خانواده برای دختر یا پسر مهم است، باید حتماً مسائل مهم مطرح شود؛ توصیه می‌شود که در جلسات گفت‌وگوی خواستگاری طرفین نظر خود را به‌صورت واضح بیان کنند و نسبت به اظهارات طرف مقابل هیجان نشان ندهند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار