کد خبر : 74803
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

مدیر کل هواشناسی گیلان:

آغاز بارش برف و باران در گیلان/ دما ۱۵ درجه کاهش می یابد

آغاز بارش برف و باران در گیلان/ دما ۱۵ درجه کاهش می یابد

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش برف و باران از صبح امروز در این استان، گفت: دمای هوا تا ۱۵ درجه کاهش می یابد.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: این الگوها نشان دهنده استقرار سامانه سرد و بارشی در منطقه است.

وی افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی برای امروز و فردا شرایط برای ابرناکی، مه آلوده بودن هوا، بارندگی و وزش باد، کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات و دامنه استان گیلان فراهم می‌شود.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان گیلان و اعلام آن به همه اعضای ستاد مدیریت بحران برای آمادگی در برابر هر گونه حوادثی طبیعی، گفت: این سامانه بارشی تا اواخر وقت دوشنبه در استان گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه تا دوشنبه به صورت مخلوطی از برف و باران در مناطق جلگه‌ای استان گیلان است، اضافه کرد: از صبح دوشنبه با خروج سامانه بارشی شرایط برای کاهش ابر، بروز یخبندان در مناطق کوهستانی و برخی مناطق جلگه‌ای و وزش باد جنوبی فراهم می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر از ایستگاه‌ها برخی شهرستان‌ها گزارش بارش برف در مناطق و محورهای کوهستانی استان داریم، گفت: در این مدت دمای استان نیز تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، لرزش و رانش، کولاک برف در ارتفاعات، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی، کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال تردد در محورهای کوهستانی، خسارت محصولات کشاورزی، خسارت به سازه‌ها و احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

دادرس یاد آور شد: دریا نیز طی امروز و فردا مواج و طوفانی با حداکثر ارتفاع موج بیش از ۲ متر پیش‌بینی شده که برای انجام فعالیت‌های مرتبط و دریایی نامناسب است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار