کد خبر : 69580
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

آغاز مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا در بندرانزلی / نمایش اقتدار دریایی ۴ کشور در ایران

آغاز مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا در بندرانزلی / نمایش اقتدار دریایی ۴ کشور در ایران

نشست خبری مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا با حضور فرماندهان ناوهای کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، نشست خبری مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا پیش از ظهر امروز با حضور فرماندهان و جانشینان ناوهای کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ایران در بندرانزلی برگزار شد.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این نشست با اشاره به اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این دوره از مسابقات اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا، برنامه‌ریزی‌های لازم از ماه‌ها قبل انجام و کارگروه بهداشت و درمان نیز تشکیل شد.

ناخدا یکم فرامرز بمانی گفت: همه کارکنانی که قرار بود در این مسابقات شرکت کنند واکسینه شدند و بدون کارت واکسیناسیون کسی حق شرکت در مسابقات را ندارد و تیم‌ها قبل از حضور در مسابقات در بازه زمانی مشخص قرنطینه شدند.

وی ابراز داشت: به محض ورود تیم‌های خارجی و داخلی به محل مسابقات به طور روزانه توسط کارگروه بهداشت و درمان پایش می‌شوند و از بعضی کارکنان تست سریع گرفته می‌شود و بسته‌های بهداشتی در اختیار آنان قرار داده شد و سالن‌ها نیز از قبل ضدعفونی شدند.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ایران دیگر شرایط برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبخ غذا به طور روزانه پایش می‌شود ضمن اینکه مسابقات در دریا انجام ‌می‌شود و ارتباطی با سایر مردم ندارد و تیم‌ها برای مسابقه عازم دریا می‌شوند و مجدداً به اسکله ناوگان برمی‌گردند.

ناخدا یکم بمانی دریای خزر را دریای صلح و دوستی عنوان کرد و ابراز داشت: مسابقات جام دریا بستر مناسبی برای افزایش تعاملات و تعمیق دوستی‌ها بین کشورهای حاشیه دریای خزر است ضمن اینکه برگزاری مسابقات و تعاملات فی مابین در انتقال تجارب کشورها هم کمک‌کننده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار میزبان مسابقات نظامی جام دریا است افزود: این مسابقات شامل ۶ مرحله است که ۴ مرحله در دریا شامل تیراندازی‌های مختلف و دو مرحله نیز در اسکله برگزار می‌شود و فعالیت‌ها توسط داوران کنترل و رکوردها ثبت می‌شود و در نهایت کشور برنده اعلام می‌شود.

جانشین ناوگروه رزمی نیروی دریایی روسیه نیز در این نشست اظهار داشت: بار نخست نیست که در این مسابقات شرکت می‌کنیم اما خوشحالیم که مجموعه خدمه روی کشتی و داوران رابطه نزدیکی با هم دارند و مهم‌ترین هدف برگزاری مسابقات نیز دوستی بین کشورها است.

دریادار سرگی یکیمف دریای خزر را دریای دوستی‌ها عنوان کرد و ضمن تاکید بر حفظ امنیت آن جهت انتقال به آیندگان ابراز داشت: هماهنگی‌های مسابقات از طریق وزارت دفاع روسیه انجام می‌شود و هر سال شاهد پیشرفت مسابقات جام دریا هستیم و تصمیم گرفتیم امسال این مسابقات در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌ها و کمک ناخدایان و فرماندهان ناوها به یکدیگر خاطرنشان کرد: این یک رابطه بین‌المللی محسوب است و نشان می‌دهد که نیروی دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر در بالاترین حد قرار دارند.

جانشین نیروی دریایی جمهوری آذربایجان نیز در این نشست با توجه به شرایط کرونا اظهار داشت: تمام قواعد‌ها در زمینه کرونا را رعایت کردیم و قبل از مسابقات جام دریا نیز اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌ها و مقابله با کرونا انجام شد.

حبیب خلیل اف با بیان اینکه تمامی شرکت‌کنندکنندگان واکسینه شده و بعد از ۷۲ ساعت قرنطینه وارد ایران شدند گفت: پس از قرارگیری تیم‌ها و ورود ناوهای آذربایجان به ایران و ۳ روز قرنطینه، تست‌ها انجام شد و تست تمامی کارکنان و شرکت‌کنندگان ما منفی بوده است.

وی ضمن قدردانی از رعایت قوانین مبارزه با کرونا در بندرانزلی ابراز داشت: برگزاری مسابقات جام دریا در تحکیم روابط دوستانه بین کشورهای حاشیه دریای خزر و شرکت‌کنندگان موثر است و تیم‌های شرکت کننده در مسابقه نیز تجربیات و دانش خود را به یکدیگر عرضه می‌کنند.

سرپرست نیروی دریایی جمهوری قزاقستان نیز در این نشست با بیان اینکه خدمه و داوران شرکت‌کننده در این مسابقه از کشور قزاقستان کارت واکسن داشته و واکسینه شده‌اند اظهار داشت: ما آماده مسابقه هستیم و مدارک موردنیاز نیز به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است.

ناخدا دوم دانیر خایر شوف با اشاره به تاثیرگذاری مسابقات جام دریا در تقویت ارتباطات بین کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: ارتباطات بین خدمه‌های کشتی و فرماندهان کشورهای دیگر بسیار خوب است و آرزوی موفقیت برای همه تیم‌ها دارم و امیدوارم که با بالاترین مهارت و آمادگی در مسابقه شرکت کنند.

ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا با محوریت روسیه و کشورهای حاشیه خزر از جمله ایران، قزاقستان و جمهوری آذربایجان به میزبانی بندرانزلی برگزار می‌شود.

ناوهای موشک‌انداز جمهوری اسلامی ایران جوشن و پیکان در این دوره از مسابقات جام دریا حضور دارند و مسابقات از دوم شهریور به مدت ۲۵ روز ادامه دارد و بندرانزلی میزبان رقابت‌های شناوری و بندرچابهار میزبان مسابقات غواصی جام دریا است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار