کد خبر : 53370
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399- 14: 11

معاون سازمان انرژی اتمی در گیلان:

آمادگی سازمان انرژی اتمی برای راه‌اندازی کشاورزی هسته‌ای در گیلان

آمادگی سازمان انرژی اتمی برای راه‌اندازی کشاورزی هسته‌ای در گیلان

به گفته معاون سازمان انرژی اتمی، گیلان به لحاظ داشتن نیروهای متخصص و همچنین وجود دانشگاه دارای ظرفیت‌های خوبی به لحاظ سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی هسته‌ای است.

به گزارش گیلانستان،صولت ثنا در برنامه تلویزیونی شبکه باران با اشاره به ظرفیت گیلان در خصوص طرح‌های کشاورزی هسته‌ای اظهار کرد: طرح و کاربردهای کشاورزی هسته‌ای یکی پروژه‌های پرسود است به همین دلیل کارشناسان سازمان انرژی اتمی مناطق مختلف کشور را برای سرمایه‌گذاری در حوزه کاربردهای انرژی اتمی بررسی کرده و استان یکی از استان‌های مستعد در حوزه کشاورزی هسته‌ای است.

وی وجود افراد متخصص را زمینه‌ساز استفاده از طرح‌های کشاورزی هسته‌ای در گیلان دانست و گفت: با تلاش‌های انجام‌شده تا پایان امسال پیشرفت مناسبی در تأسیس یک مرکز پرتودهی و در حوزه کشاورزی می‌توان داشت زیرا گیلان به لحاظ داشتن نیروهای متخصص و همچنین وجود دانشگاه دارای ظرفیت بسیار خوبی است.

معاون سازمان انرژی اتمی با اذعان به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی هسته‌ای منجر به رشد اقتصادی استان گیلان می‌شود، تصریح کرد: استان گیلان دارای محصولات کشاورزی متنوع و به لحاظ همسایگی با کشورهای آسیای میانه دارای ظرفیت خوبی به لحاظ صادرات است به همین منظور سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هسته‌ای می‌تواند زمینه‌ساز صادرات محصولات به کشورهای آسیای میانه و همسایه‌های شمالی ایران شود.

صولت ثنا نقش بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را مهم برشمرد و افزود: سازمان انرژی اتمی برای راه‌اندازی این مرکز نیازهای زیرساختی اولیه ازجمله زمین و مجوز را تأمین شروع می‌کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار