کد خبر : 48912
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398- 09: 11

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان:

آمادگی سپاه برای واگذاری ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی؛ بسیجیان گیلانی برای مقابله با کرونا فراخوان شدند

آمادگی سپاه برای واگذاری ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی؛ بسیجیان گیلانی برای مقابله با کرونا فراخوان شدند

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان از آمادگی سپاه برای تهیه و واگذاری هزار تخت بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: تا امروز ۱۵ هزار نفر از بسیجیان گیلان برای مقابله با کرونا فراخوان شدند.

به گزارش گیلانستان سرهنگ پاسدار علی توشه صبح امروز در جمع خبرنگاران از فراخوان ۱۵ هزار بسیجی گیلانی برای کمک به مردم استان و مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: سپاه این آمادگی را دارد که در صورت نیاز هزار تخت بیمارستانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دهد.

جانشین فرمانده سپاه استان گیلان آماده‌سازی مراکز نقاهتگاهی در سرتاسر گیلان را از دیگر اقدامات سپاه برای کمک به مردم و همکاری با مجموعه بهداشت و درمان استان ذکر کرد و ابراز داشت: هتل المپیک با ۲۰۰ تختخواب، مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) با ۱۰۰ تخت و حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) برای این کار آماده‌سازی شده‌اند.

توشه با تأکید بر اینکه ۳۰۰ تخت بیمارستانی در شرق و ۳۰۰ تخت بیمارستانی نیز در غرب استان گیلان توسط سپاه استان برای تبدیل به مراکز نقاهتگاهی مهیا شده‌اند عنوان کرد: گروه‌های جهادی و مردم فهیم گیلان برای رفع کمبودهای استان هم‌اینک به صورت روزانه ۳۰۰ هزار ماسک را در منازل خود تهیه می‌کنند.

وی در کنار مردم قرار گرفتن و پاسداری از انقلاب اسلامی را مهم‌ترین رسالت سپاه پاسداران دانست و با بیان اینکه سپاه هر کجا که آسیبی نظام را تهدید کند به سرعت در میدان حضور پیدا می‌کند تصریح کرد: ما اعتقاد داریم در فرصتی کوتاه باید با ویروس کرونا مقابله کنیم و این مبارزه بدون همکاری مردم میسر نمی‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان گیلان غافلگیری سیستم بهداشت و درمان استان پس از مواجهه با بحران شیوع گسترده ویروس کرونا به جهت کمبودهایی که با آن روبه‌رو است را مورد اشاره قرار داد و افزود: سپاه با تمام ابزارها و امکانات خود و با ایجاد تعامل بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است.

توشه پایش وضعیت سلامت هر ۵۰۰ نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان توسط ۴ نفر از بسیجیان کادر بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داد و گفت: برای شکست کرونا باید در ابتدا به نقطه صفر آلودگی برسیم و بعد اقدامات خود را اجرایی کنیم زیرا درمان بیماران در مراکز درمانی راه‌حل ریشه‌کنی این ویروس نیست.

وی از به‌کارگیری ۸ هزار بسیجی گیلانی برای مقابله با ویروس کرونا و خدمات‌رسانی به مردم استان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون سامانه‌های تلفنی، پیامکی، اینترنتی و روش حضوری در درب منازل برای پیگیری و رصد وضعیت مردم و بیماریابی در گیلان اجرایی شده که سپاه نقش محوری در آن داشته است.

جانشین فرمانده سپاه استان گیلان با تأکید بر اینکه از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفرشان پایش شده و در طرح خوداظهاری شرکت کرده‌اند عنوان کرد: بازاریان، کارگران روزمزد و حتی کشاورزان نگران وضعیت خود هستند بنابراین برای کمک به آنان و کاهش نگرانی‌هایشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

توشه فصل کشت و کار برنج در استان گیلان که تا چند وقت دیگر توسط کشاورزان آغاز می‌شود را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه با رعایت مسائل بهداشتی هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نمی‌آید تصریح کرد: اینکه ویروس کرونا دست کاری شده و یا نشت آزمایشگاهی بوده موضوعی است که احتمال هر دوی آن وجود دارد.

وی خباثت و دشمنی آمریکایی‌ها در تولید و عرضه انواع محصولات تراریخته به جهان و حملات بیولوژیک به مردم را از تنها گوشه‌ای از اقدامات ضدبشری این کشور علیه مردم سراسر دنیا ذکر کرد و گفت: سپاه و بسیج مانند همیشه پای کار هستند و نسبت به ضدعفونی کردن شهرها و مراکز استان گیلان اقدام می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار