کد خبر : 34867
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

فرماندار:

آمادگی شهرستان رشت برای استقبال از مسافران نوروزی

آمادگی شهرستان رشت برای استقبال از مسافران نوروزی

فرماندار شهرستان رشت از آمادگی شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی خبرداد و گفت: اولین محوری که باید مورد توجه باشد تامین نظم و امنیت برای شهروندان و مسافران است.

به گزارش گیلانستان میرشمس مومنی‌زاده در جلسه شورای ترافیک و ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های ما در روزهای پایان سال تسهیلات نوروزی و خدمات سفر است که بسیار با ارزش و مهم می‌باشد.

فرماندار شهرستان رشت افزود: علاوه بر جمعیت شهرستان که بخش عظیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، پذیرای جمعیت شناور بسیاری هم از سایر شهرستان‌ها به دلیل انجام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی است؛ میلیون‌ها نفر از هموطنان عزیز ما نقاط مختلف کشور به این شهرستان سفر می‌کنند لذا باید تسهیلات و خدمات لازم را فراهم آوریم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف ستاد خدمات سفر و آمادگی شهرستان رشت برای استقبال از مسافران نوروزی، گفت: اولین محوری که باید مورد توجه باشد تامین نظم و امنیت برای شهروندان و مسافران است، همچین نظافت، پاکیزگی معابر و راه‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

مومنی‌زاده تصریح کرد: ساماندهی حمل و نقل و ترافیک، عرضه کالا، کیفیت خدمات و نرخ کالاها باید مورد توجه قرار گیرد؛ اتحادیه‌های صنفی باید بازدیدهای خود را تشدید کنند.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: آماده بودن طرح‌های سالمسازی، اقامتگاه‌ها و تفرجگاه‌ها از دیگر مواردی هستند که باید پذیرای مسافران نوروزی باشند و فعالیت‌ آنان تحت رصد و کنترل قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر نظارت بر عرضه مواد غذایی، بیان کرد: شهرداری‌ها در خصوص کمپینگ‌ها و امنیت‌شان نظارت کافی داشته باشند، در مبادی ورودی شهر اقدامات لازم جهت خوشامدگویی و ارائه بروشورهای لازم انجام گیرد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه امور عمرانی داخل شهر در این ایام پرتردد محدود شود، گفت: خانه‌های هلال ظرفیت بسیار خوبی است که در یکی دو سال گذشته به بهره برداری رسید که می‌تواند خدمات خوبی را به مردم ارائه دهند.

مومنی‌زاده افزود: در بحث فروش بلیط در پایان سال نظارت‌های لازم صورت گیرد تا مردم و مسافران راحت و بدون دغدغه اقدام به خرید بلیط نمایند.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان رشت خاطرنشان کرد: در ایام نوروز مدارس باید جهت اسکان مسافران تجهیز شوند؛ همچنین نکته مورد توجه دیگر مشکل تامین روشنایی بلوار خرمشهر است که باید در این ایام برطرف گردد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار