کد خبر : 3075
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

آمادگی شهرستان رودسر برای مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی

آمادگی شهرستان رودسر برای مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی

فرماندار شهرستان رودسر گفت: این شهرستان برای مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی آمادگی کامل دارد.

به گزارش درگیلان از رودسر، امیر جانبازی رودسری امروز در نشست ستاد بحران شهرستان رودسر، اظهار داشت: همه ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان در مقابل همه بحران‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به ورود سامانه‌ای سرد و بارش‌زا به استان گیلان و شهرستان رودسر و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در مناطق کوهستانی و جلگه شهرستان، کلیه دستگاه‌ها و نهادهای این شهرستان آمادگی لازم را جهت هرگونه حوادث پیش رو مانند برف و باران شدید را دارد.

جانبازی با اشاره به وضعیت مطلوب ذخیره ارزاق عمومی و آرد در این شهرستان گفت: همه مدیران اجرایی ترتیبی اتخاذ کنند تا به‌صورت شبانه‌روزی آماده باش بوده و ادارات و دستگاه‌های شهرستان نیز به‌صورت کشیک 24 ساعته آماده باشند تا در صورت بروز حوادث احتمالی در خدمت مردم باشند.

فرماندار شهرستان رودسر همچنین از آمادگی مدارس و مساجد بین راهی این شهرستان جهت اقامت موقت مسافران خبر داد و افزود: در راستای اسکان مسافران نیز مشکلی وجود ندارد.

رئیس هلال احمر و دبیر ستاد بحران شهرستان رودسر نیز در این نشست از آمادگی کامل نیروهای هلال احمر این شهرستان خبر داد و گفت: 22 قلم کالای اساسی به تناسب جمعیت شهرستان در انبارهای هلال احمر رودسر ذخیره شد.

حسام پاداش ستوده افزود: همه پایگاه‌های ثابت هلال احمر اعم از جاده‌ای و دریایی و مجتمع شبانه روزی این جمعیت با ظرفیت 50 نفر جهت اسکان موقت به‌صورت شبانه‌روز آماده هستند و در این راستا آمادگی جمعیت هلال احمر شهرستان در حد مطلوب است.

بهرام صفرپور سرپرست صنعت، معدن و تجارت رودسر نیز در این نشست با اشاره به اینکه این شهرستان 268 واحد نانوایی دارد گفت: 80 واحد نانوایی این شهرستان مجهز به سوخت دوم(گازوئیل) هستند تا در شرایط قطع گاز با مشکل پخت نان مواجه نشویم.

شهریار اسماعیلی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رودسر نیز در این نشست از خرید و ذخیره‌سازی 120 تن شن نمک برای این شهرستان خبر داد و بیان کرد: تمامی راهدارخانه‌ها و دستگاه‌های راهداری این شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی آماده هرگونه خدمات‌رسانی در زمان حوادث احتمالی هستند‌.

شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق استان گیلان واقع است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار