کد خبر : 54824
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

آمدیم ثواب کنیم کباب شد /ماجرای توزیع پرتابی نذری در آستارا

آمدیم ثواب کنیم کباب شد /ماجرای توزیع پرتابی نذری در آستارا

چندی پیش فیلمی در فضای مجازی از نحوه توزیع گوشت در بین نیازمندان شهرستان آستارا توسط یک مرکز نیکوکاری دست‌به‌دست شد که این نهاد را مجبور به ارائه توضیحات کرد.

به گزارش گیلانستان، خیرین، مراکز نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد همه‌ساله در آستانه عید قربان با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی از نیازمندان دستگیری می‌کنند که این اقدام خیرخواهانه در ایام کرونایی که معیشت و اقتصاد مردم تحت‌الشعاع فاصله‌گذاری اجتماعی قرارگرفته بیش‌ازپیش مورد تأکید است.

مرکز نیکوکاری شماره یک شهرستان آستارا نیز در راستای دست‌گیری از نیازمندان و بهبود معیشت آن‌ها یک روز مانده به عید قربان اقدام به توزیع مرغ نذری کرده بود که یک حرکت اشتباه در نحوه توزیع آن باعث شد تا کاربران فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را بی‌حرمتی به نیازمندان قلمداد کنند.

انتشار فیلم پرتاب مرغ نذری توسط امداد یاران افتخاری مرکز نیکوکاری شماره یک شهرستان آستارا از چند روز پیش در فضای مجازی باعث شد تا خبرنگار خبرگزاری فارس به سراغ «سید صفر مکتبی‌اصل» رئیس این مرکز نیکوکاری برود و علت این کار را از ایشان جویا شود.

 آمدیم ثواب کنیم کباب شد

سید صفر مکتبی‌اصل با بیان اینکه نیازمندان از روی عادت همه‌ساله یک روز مانده به عید قربان، جلوی مرکز نیکوکاری تجمع می‌کنند، اظهار کرد: با وجود تذکرات لازم از سوی امداد یاران افتخاری مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، باز مددجویان به خاطر ترس از نرسیدن مرغ به در مرکز نیکوکاری هجوم آوردند.

رئیس مرکز نیکوکاری شماره یک شهرستان آستارا با اشاره به اینکه در جریان این هجوم، دو تن از نیازمندان ازحال‌رفته و احتمال حمله قلبی در آن‌ها بیشتر شد، تصریح کرد: امداد یاران افتخاری برای اینکه آن دو بیمار قلبی را از محل تجمع خارج کنند اقدام به پرت کردن تعداد محدودی مرغ به سمت خلوت کردند.

وی با بیان اینکه این اقدام امداد یاران افتخاری در نحوه توزیع مرغ‌های نذری، توسط یک عده فیلم‌برداری‌ و به شکل ناخوشایندی در فضای مجازی برجسته‌سازی شد، افزود: هدف ما کار خیر بود که این کار خیر ما تحت‌الشعاع فضای مجازی قرار گرفت و از آن به‌عنوان «بی‌حرمتی به نیازمندان» تعبیر شد.

مرکز نیکوکاری آستارا رتبه یک گیلان را دارد

مکتبی‌اصل ایجاد هم‌بستگی و توازن اجتماعی در جامعه، ارتقای بخشی به فرهنگ انفاق و نیکوکاری، شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به رفع نیازهای ضروری آن‌ها را ازجمله اهداف مهم مرکز نیکوکاری شماره یک شهرستان آستارا دانست و گفت: این مرکز به لحاظ دست‌گیری از نیازمندان، رتبه یک استان گیلان را دارد.

رئیس مرکز نیکوکاری شماره یک شهرستان آستارا مجموع خدمات ارائه‌شده توسط این مرکز، طی چهار ماه گذشته را بالغ‌بر یک میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: کمک‌های نقدی و غیرنقدی این مرکز، صرف دانش‌آموزان بی‌بضاعت، هزینه‌های درمانی، تهیه بسته‌های غذایی و جهیزیه مددجویان تحت پوشش می‌شود.

امسال به مناسبت عید قربان، ۶۰۰ کیلوگرم مرغ نذری به ارزش ۱۲ میلیون تومان توسط مرکز نیکوکاری شماره یک شهرستان آستارا در بین ۳۰۰ خانوار نیازمند این شهرستان توزیع شد که روش توزیع آن، در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد اعتراض کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

انتهای پیام /فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار