کد خبر : 46452
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398- 05: 17

مدیرکل کمیته امداد گیلان:

آموزش‌های خودکفایی اقتصادی به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود

آموزش‌های خودکفایی اقتصادی به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود

آموزش‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف مهارتی، فرهنگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مددجویان کمیته امداد گیلان ارائه می‌شود.

به گزارش گیلانستان یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای اساسی برای توانمندسازی، خودکفایی و ارتقاء سطح اقتصادی خانوارهای محروم و کم‌برخوردار دادن آموزش‌های مختلف به آنان در حوزه‌های مختلف است و در همین راستا مددجویان گیلانی کمیته امداد نیز به صورت مستمر از این کلاس‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، ارائه دوره‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل و کودکان و سالمندان را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاوه بر این گروه‌های ذکر شده، دانش‌آموزان، دانشجویان و زوج‌های جوان تحت حمایت نیز از این دوره‌ها بهره‌مند می‌شوند.

عباس اهرابی آموزش مددجویان در دو بخش آموزش خانواده و کانون‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های آموزشی کمیته امداد گیلان برای افراد تحت پوشش برشمرد و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در بخش آموزش خانواده ۱۴ هزار و ۷۱۳ نفر و در حوزه کانون‌های فرهنگی سه هزار و ۶۴۰ نفر از برنامه های آموزشی بهره مند شده‌اند.

وی جلوگیری از بروز و تشدید انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه و تعامل و همکاری نهادهای ذی‌ربط برای این موضوع را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مهارت‌های زندگی، سبک‌های تربیت فرزند، آموزش مستقیم پیشگیری از اعتیاد از جمله سرفصل‌هایی است که با زمینه‌سازی نهاد کمیته امداد گیلان به مددجویان آموزش داده می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در بخش سرفصل‌های ذکر شده از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر از مددجویان گیلانی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند ابراز داشت: ارتقاء سطح فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت و تقویت باورهای دینی از جمله اهدافی است که این نهاد برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کند.

اهرابی آگاه‌سازی و آموزش به زوج‌های جوان و تلاش در راستای موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر رویکردها و اهداف کمیته امداد در حوزه فرهنگی عنوان کرد و افزود: بدون شک افزایش سطح مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌تواند بستر لازم برای بهبود هر چه بیشتر وضعیت اقتصادی را فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۶ مرکز نیکوکاری در سراسر استان گیلان راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: ارائه خدمات متنوع و مختلف از طریق مراکز نیکوکاری فعال در سطح استان از پراکنده‌کاری جلوگیری به عمل آورده و انسجام و هماهنگی بسیار خوبی را برای برطرف ساختن نیازهای عدیده محرومان به دنبال دارد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان از جمله خدماتی که علاوه بر کمک‌های نقدی و کالایی در مراکز نیکوکاری به محرومان ارائه می‌شود را برشمرد و در همین زمینه تصریح کرد: خدمات پزشکی، سبد کالا، معیشتی، مسکن، درمان، اشتغال، خدمات فرهنگی و دادن جهیزیه از جمله برخی از اقدامات مراکز نیکوکاری برای حمایت از نیازمندان است.

اهرابی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای ایجاد اشتغال و فرصت‌های جدید شغلی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: توانمندسازی مددجویان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کمیته امداد گیلان است بنابراین برای تحقق این هدف از تمام راهکارهای لازم استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار