کد خبر : 41782
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

استاد علوم ارتباطات و رسانه:

آموزش سواد رسانه‌ای در سطح مهدهای کودک‌ ضروری است

آموزش سواد رسانه‌ای در سطح مهدهای کودک‌ ضروری است

استاد علوم ارتباطات و رسانه با اشاره به ضریب نفوذ ۷۳ درصدی اینترنت در ایران، تأکید کرد: آگاهی بخشی و آموزش سواد رسانه‌ای از دوران کودکی و از مهدهای کودک ضروری است.

به گزارش گیلانستان فرشته شیداصفت صبح یکشنبه در اختتامیه دوره‌های سواد رسانه‌ای شهرستان‌های غرب استان گیلان که در انزلی برگزار شد با بیان اینکه سالانه ۶۰۰ میلیون گوشی موبایل در جهان به فروش می‌رسد، اظهار کرد: نسل جوان بیشترین مشتریان گوشی‌های تلفن‌ همراه هستند و بازار پرمنفعتی را برای صنعت مخابرات سیار ایجاد کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی تلفن‌ همراه به ویژه در کشورهای در حال توسعه انکارناپذیر است، افزود: برخی کارشناسان رسانه و جامعه‌شناسان زیان‌های اخلاقی و جسمی تلفن همراه را مخرب‌تر از بمب هسته‌ای می‌دانند.

استاد علوم ارتباطات و رسانه با اشاره به نفوذ کارکردهای تلفن‌ همراه در شئون زندگی به عنوان پدیده‌ای جهانی، گفت: آگاه‌سازی و پایبندی به ارزش‌های اسلامی، تربیت فرزندان از دوران تحصیل، آموزش سواد رسانه‌ای از دوران کودکی از جمله راهکارهای پیشنهادی برای کاهش آسیب‌های تلفن همراه است.

شیداصفت به قدمت تلفن همراه در ایران اشاره و تصریح کرد: از مردادماه سال ۷۲ شبکه تلفن همراه ایران با ۱۰۰ هزار شماره آغاز بکار کرد و  امروز شاهد فعال بودن بیش از ۴۰ میلیون مشترک تلفن همراه در ایران هستیم.

استاد علوم ارتباطات و رسانه با اشاره به ضریب نفوذ بیش از ۷۳درصدی اینترنت در ایران، گفت: تدریس سواد رسانه‌ای در مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی ضروری بوده و این دوره آموزشی در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های منتخب استان گیلان با همکاری سازمان بسیج رسانه از مهرماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار