کد خبر : 25579
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اردیبهشت 1397- 10: 11

آموزش و پرورش گیلان دستاویز جریانات سیاسی قرار گرفته است/ اجازه نمی‌دهیم این شرایط ادامه پیدا کند

آموزش و پرورش گیلان دستاویز جریانات سیاسی قرار گرفته است/ اجازه نمی‌دهیم این شرایط ادامه پیدا کند

عضو هیت رئیسه مجلس گفت: متاسفم برای وزیر آموزش و پرورش که به دلیل ملاحظات سیاسی تا کنون این تغییر را انجام نداده است و آموزش و پرورش گیلان را دستخوش جریانات سیاسی قرار داده

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در گفتگو با رویداد گیلان، در خصوص مشکلات فرهنگیان گفت: ما در حوزه فرهنگیان مشکل داریم، تحول بنیادین در آموزش و پرورش به جهت برون رفت از چالش موجود بود، اما متاسفانه، اگر وزرای پیشین و کنونی را در نظر بگیریم، آنها تحولات بنیادین در آموزش و پرورش  را به صورت فراگیر اجرا نکردند و این مشکلات در پایان دولت دهم به همان شکل باقی ماند، گاهی اوقات حرکت ها و تحولاتی انجام می شد، اما ناقص بود. ما از آن طریق می خواستیم به صورت فراگیر تحولاتی در نظام تربیت معلم  انجام دهیم که شامل تربیت معلم، جذب، گزینش، استخدام، معیشت و رفاه معلمان و از سوی دیگر کیفیت آموزشی و تربیتی ، تدوین کتب درسی، روند آموزش و هدایت تحصیلی دانش آموزان و پیوند زدن آموزش و پرورش و آموزش عالی و نیازهای جامعه و همچنین توجه به بخش علمی کاربردی مهارتی بود که متاسفانه اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امیدوارم وزارت آموزش و پرورش هر چه سریعتر بر اساس چهارچوب تعیین شده یعنی برنامه توسعه ی ششم  که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و  سند  ۱۴۰۴ یا همان سند ۲۰ ساله ی کشور می باشد، بتواند آموزش و پرورش را به سطح مطلوبی برساند.

عباسی در زمینه ی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت :

در آموزش و پرورش گیلان رضایتمندی وجود ندارد، آموزش و پرورش گیلان دستاویز جریانهای سیاسی قرار گرفته است و نه تنها پیشرفتی ندارد بلکه توقف و پسرفت هم دارد. من برای وزارت آموزش و پرورش  متاسفم که هیچ نظارتی روی عملکرد و کیفیت  آموزش و پرورش گیلان ندارد و علی رغم وجود معلمان و فرهنگیان فرهیخته و اندیشمند و موقعیتی که در استان با وجود مردم عزیز و دانش آموزان نخبه وجود دارد، هدایت و مدیریت آموزش و پرورش گیلان دستاویز بازیهای سیاسی، جناحی و جریانات سیاسی قرار گرفته و متوقف شده است و ظاهرا وزیر آموزش و پرورش در این زمینه دچار غفلت شده است. ما حتما در اسرع وقت در کمیسیون آموزش و تحقیقات و در مجلس واکنش نشان خواهیم داد و اجازه نمی دهیم که این شرایط در  آموزش و پرورش گیلان ادامه پیدا کند و حتما تا جایی که بتوانیم خواهان تغییر و تحول در آموزش و پرورش گیلان خواهیم بود.
وی گفت: متاسفم برای وزیر آموزش و پرورش که به دلیل ملاحظات سیاسی تا کنون این تغییر را انجام نداده است و آموزش و پرورش گیلان را دستخوش جریانات سیاسی قرار داده و   شایسته سالاری را زیر پا گذاشته است و اینکه  تعریف مدیریت بر مبنای مسائل انتخاباتی و مسائل سیاسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار