کد خبر : 43774
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398- 44: 16

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

آنفلوآنزای «فوق حاد انسانی» جان ۲ نفر را در گیلان گرفت

آنفلوآنزای «فوق حاد انسانی» جان ۲ نفر را در گیلان گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فوت ۲ نفر در این استان به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد انسانی خبر داد و گفت: این افراد علاوه بر ابتلا به این ویروس دارای بیماری زمینه‌ای هم بودند.

به گزارش گیلانستان فردین مهرابیان با اشاره به فوت دو گیلانی بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد انسانی اظهار داشت: جوان ۲۶ ساله لنگرودی ۴ روز قبل و یک کودک یک ساله رشتی نیز تقریباً ۱۱ روز پیش به علت ابتلا به این بیماری ویروسی در مراکز درمانی استان گیلان جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بلافاصله پس از شروع فصل سرما بیماری آنفولانزای فوق حاد انسانی شیوع پیدا می‌کند عنوان کرد: سال گذشته نیز چند نفر در استان گیلان به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و امسال نیز تعداد زیادی که مشکوک به این بیماری بودند شناسایی شدند.

مهرابیان از بررسی نمونه‌های گرفته شده ۲۰۴ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد انسانی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: از بین این افرادی که نمونه‌ ترشحات حلق آنان مورد آزمایش و بررسی قرار گرفت ابتلا ۱۴ نفر به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد انسانی مثبت شد که تاکنون ۲ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

وی مراجعه مردم و کلیه شهروندان گیلانی به مراکز درمانی استان در صورت بروز علائمی نظیر تب و لرز، سرفه‌های خشک، درد‌های عضلانی در آنان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: از تمام مردم تقاضا داریم با توجه به اینکه روند سرد شدن هوا فرا رسیده است نکات بهداشتی را به ویژه برای در امان ماندن از بیماری‌های ویروسی رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شست‌وشوی مرتب دست‌ها و خودداری کردن از تماس دست با چشم و بینی را برای پیشگیری از ویروس آنفلوآنزا مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: منشأ بیماری آنفلوآنزای فوق حاد انسانی همان‌طور که گفته شد ویروسی است و از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار