کد خبر : 23293
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴

آیا استاندار غیر بومی گیلان تشکل‌های کارگری را باور دارد؟/ 3 بار برای تشکیل جلسه نامه زدیم اما دریغ از یک پاسخ دفتر!

آیا استاندار غیر بومی گیلان تشکل‌های کارگری را باور دارد؟/ 3 بار برای تشکیل جلسه نامه زدیم اما دریغ از یک پاسخ دفتر!

استاندار جدید گیلان در حال شناخت استان گیلان است و این شناسایی همچنان ادامه دارد .

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، محمدرسول سماکچی رئیس کانون کارفرمایی استان گیلان در یادداشتی نوشت:

در دولت دوم حسن روحانی رئیس جمهور مقرر شد استانداران جابه جا شوند محمدعلی نجفی استاندار بومی گیلان را به سمت استاندار استان البرز واستاندار جوان بوشهر مصطفی سالاری را که از استان گیلان هیچ اطلاعی نداشت به سمت استاندار گیلان منصوب نمودند.

در ابتدای امر تقریبا” تمامی 13 نمایمنده مجلس با این انتصاب مخالف بودند اما چون زورشان نرسید قافیه را نباختند عده ای همراه شدند عده ای طرفدار پرو پا قرص حتما مصلحتی را دیدند و یا پیشرفت استان را در همراهی دیدند.

مردم گیلان از بعداز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به اینگونه انتصابهای غیر بومی در سطوح مختلف عادت کرده بودند. بطوری که پس از شهید انصاری که گیلانی بود استانداران غیر بومی زیادی را ما مردم گیلان تجربه کردیم حداقل در دهه اخیر چند استاندار بومی به مانند مرحوم قهرمانی ، برادر جانباز هاشم نیا ، سردار عبدالهی و محمد علی نجفی سکان استان را در دست داشتند.

وارد عملکرد این عزیزان نمی شوم اما آنچه مسلم بود اینها نیاز به کارورزی وکارآموزی برای شناخت استان و یا مردم واثر گذاران نداشتند و تقریبا سیاستمداران ، اصحاب رسانه ، انقلابیون ، روحانیت ، صنعتگران ،تشکلهای کارفرمایی وکار گری و … می شناختند.

متاسفانه استاندار جدید گیلان در حال شناخت استان گیلان است و این شناسایی همچنان ادامه دارد .یکی از معضلات حاد استان گیلان وضعیت اشتغال وبیکاری جوانان وتعطیلی کارخانجات است وتشکلهای کارفرمایی وکارگری استان که می توانند مشاوره خوبی به استاندار غیر بومی گیلان بدهند از چشم و دید استاندار بدورند اگر بگوییم استاندار از وجود چنین تشکلاتی بی خبر است منصفانه نیست زیرا ایشان استاندار استان بوشهر بودند که استان صنعتی بوده و آشنایی کامل با تشکلها دارد ممکن است این تشکلها را باور نداشته باشد.

کانون کارفرمایی استان گیلان تا کنون 3 بار به استاندار گیلان نامه زده و درخواست جلسه و نشست تخصصی نموده و کانون شوراهای اسلامی کار و خانه کارگر نیز درخواست ملاقات نمودند حتی درخواست جلسه سه جانبه گرایی از محضر ایشان داشتیم که متاسفانه تاکنون انجام نشده و حتی دریغ از یک پاسخ از دفتر ایشان.

شاید ایشان نیاز ندارند از تشکلهای کارفرمایی وکارگری مشورتی بخواهند ولی ما استان و کشور ما را دوست داریم دل ما برای وضعیت اسفناک تولید وصنعت می سوزد و وظیفه ذاتی خود می دانیم که در این رابطه تلاش کنیم چه استاندار دلش بخواهد با ما نشست داشته باشد چه دلش نخواهد ما به وظیفه ذاتی خود عمل خواهیم کرد. مجبوریم مسائل ومشکلات کار وکارگری وتولید وصنعت استان را از طریق جراید وخبرگزاری ها به اطلاع مردم شریف گیلان برسانیم .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار