کد خبر : 20627
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396- 27: 16

آیا خانوارهایی که در رودبار از گزینه‌های انقلابی در انتخابات حمایت کردند، باید از نعمت گاز محروم باشند؟! + جزئیات

آیا خانوارهایی که در رودبار از گزینه‌های انقلابی در انتخابات حمایت کردند، باید از نعمت گاز محروم باشند؟! + جزئیات

به طرز عجیبی بین خانوارها تفکیک قائل شده و لوله گاز را به خانه برخی منتقل نموده و عده ای را نیز از این نعمت محروم کرده اند!

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، مردم اهالی یکی از روستاهای لوشان که در فاصله ۵ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارند با وجود آنکه مجوز و اعتبار انتقال گاز به آن روستا در سال ۹۴ صادر شده بود، اما به طرز عجیبی بین خانوارها تفکیک قائل شده و لوله گاز را به خانه برخی منتقل نموده و عده ای را نیز از این نعمت محروم کرده اند!

طبق بررسی های گیلانستان؛ مسئولین مربوطه که بهانه های مختلفی برای عدم انتقال لوله گاز به آن خانوارها دارند، گویا دلیل اصلی این بی اعتنایی و عدم توجه به مردم مظلوم روستا نشین، ریشه در انتخاباتها دارد! و از آنجایی که برخی از اهالی این روستا خود را در برهه های مختلف حامی سرسخت ولایت و نظام و گزینه های انقلابی نشان داده اند، برای آنکه درس عبرتی برای سایر روستانشینان شوند، تاکنون از رساندن گاز به آن خانوارها خودداری شده است!

امید است استاندار گیلان، نماینده مردم رودبار در مجلس، فرماندار و مدیران سایر ادارات شهرستان به جای سکوت و دخالت حب و بغض های سیاسی در کار، به مردم مظلوم حوزه خود خدمت صادقانه کنند.

این مردم همچنین در نامه ای خطاب به فرماندار رودبار چنین نوشتند:

ضمن آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و عرض خسته نباشید و آرزوی توفیقات روز افزون برای حضرتعالی و کلیه مسئولین زحمت کش نظام مقدس جمهوری اسلامی، احتراما”باستحضار میرساند در سال ۱۳۹۴ با همت و تلاش مسئولین شهرستان و استان، اعتباری جهت انتقال گاز برای ساکنین محترم روستای ترک نشین لوشان که در فاصله ۵ کیلومتری شهر لوشان قرار دارد در نظر گرفته شد و پیمانکار مربوطه شروع بکار نمود، چون خط انتقال گاز احداثی در قسمت ضلع غربی جاده واقع شده بود برای آندسته از خانوار ها، لوله کشی انتقال گاز بدون هیچ مشکلی انجام شد ولی آن دسته از خانوارهایی که در ضلع شرقی جاده قرار داشتند از طرف پیمانکار پروژه عنوان شد برای برش افقی هزینه زیادی برای شرکت گاز در بر دارد و تنها ۲ مورد برش افقی زده شد ولی برای ۶ خانوار باقی مانده هیچگونه اقدامی به عمل نیامده و کار گاز رسانی را نیمه تمام رها کرده و با جمع آوری تجهیزات و ماشین آلات عملا” کار پروژه را تعطیل نمودند.

طی۳ سال گذشته با پیگیری های متعدد و تماسهای تلفنی که با مسئولین محترم اداره راه و شهرسازی و شرکت گاز رسانی شهرستان داشته ایم پاسخ داده شد به هیچ وجه با صدور مجوز قطع برش عرضی و یا انجام برش افقی موافقت نمیگردد، چطور می شود تعداد ۲ مورد برش افقی برای خانوارها انجام می شود ولی برای ۶ خانوار جامانده انجام برش افقی هزینه ی زیادی در بردارد. درصورتی که در فاصله ۱ کیلومتری روستای ترک نشین مرغداری جدیدی احداث گردیده و طبق ادعای مسئولین مربوطه که به علت روکش جدید آسفالت، به هیچ وجه مجوز صادر نمیگردد، در خصوص مرغداری استثناء قائل شده و مجوز قطع برش عرضی صادر میگردد.

آیا رفاه و آسایش مردم زحمت کش و بسیجی و بچه های جبهه جنگ و دلسوز انقلاب که در حال حاضر نیز با بسیج و سپاه پاسداران همکاری فعال و مستمری دارند، هیچگونه ارزشی قائل نیستند و مانند توپ فوتبال به اینطرف و آنطرف پاس میدهند. تا کی میخواهیم منتظر بمانیم تا شاید مسئولین دلشان به رحم آید و به فکر چاره ای برای این خانوراهای جامانده باشند.

حتما” بایستی جهت رفع مشکل در هر اداره ای با توسل به پارتی مشکلات برطرف گردد، پس تکلیف مردمی که از نعمت خدادادی گاز که حق همه ملت عزیز و زحمت کش ایران اسلامی است همچنان پس از گذشت ۳ سال بدون پاسخ قانع کننده مسئولین باقی مانده ….علت صدور مجوز برای قطع برش عرضی برای مرغداری را از مسئول محترم، اداره راه و شهرسازی رودبار جویا شدیم و ایشان پاسخ دادند که شما هم از طریق استان اقدام نموده و مجوز دریافت کنید.

سپس به اداره راهداری استان نزد مهندس موسوی مراجعه نمودیم، فرمودند شما نباید پیگیری کنید، بایستی مشکلات شما از طریق نماینده شرکت گاز آقای کاظمی پیگیری بشود همین کار را انجام دادیم، با رایزنی های به عمل آمده با مسئولین مربوط اداره راهداری استان پس از گذشت بیست روز ایشان طی تماس تلفنی فرمودند که بنده بهمراه کارشناس اداره راه استان در محل روستای ترک نشین در مقابل منزل یکی ار خانوارهای جا مانده قرار داریم و کارشناس اداره راهداری اظهار میدارد به علت روکش جدید آسفالت، به هیچ وجه مجوز قطع برش عرضی صادر نمیگردد .

بالاخره بعد از گذشت ۳ سال و با فرارسیدن فصل سرما تکلیف خانوارهای جامانده چه می شود. اگر یکی از این خانورها نور چشم مسئولین بود باز هم نسبت به صدور مجوز بی تفاوت بوده و به فکر چاره ای جهت رفع مشکلش نبودند، وقتی که میهمان به منزلمان می آید جهت پخت و پز و تهیه غذا بایستی از گاز پیک نیک استفاده نمائیم؛ و در فصل زمستان نیز جهت گرم کردن فضای خانه از چراغ نفتی استفاده می شود.

آیا شایسته است لوله انتقال گاز در فاصله ۵ متری منزلتان باشد ولی شما از آن بی بهره باشید. دست یار و کمک به سمت مسئولین زحمت کش دراز نموده و منتظر خدمت رسانی بی دریغتان هستیم. در انتها از خداوند بزرگ و منان آرزوی صحت و سلامتی برای همه مسئولین دلسوز و زحمت کش آرزو مندیم.

با تشکر اهالی روستای ترک نشین لوشان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار