کد خبر : 36558
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

یادداشت/

محمدرضا عوض نیا:

آیا طرح نشاط در مدارس اسم رمز بود؟!

آیا طرح نشاط در مدارس اسم رمز بود؟!

دشمن بجایی رسیده که توسط نفوذیهای خود در آموزش و پرورش دروس جهاد و شهادت و حسین فهمیده را از کتابها حذف و نصب تصاویر شهدا و سردار سلیمانی در مدارس را ممنوع کرده است.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان/ محمدرضا عوض نیا: اگر به آرشیو اخبار وزیر آموزش و پرورش مراجعه نمایید در سال ۹۷ ایشان اصرار عجیبی روی کلیدواژه ی نشاط در مدارس داشته و اکثر سخنرانی های خود را به این مبحث اختصاص داده بود. طبق معمول هم رسانه ها بعنوان بازوان روانی سخنان ایشان وارد عمل شده و دانش آموزان ایرانی را افسرده، پژمرده، تنبل و… معرفی کرده و به سخنان جناب بطحایی ضریب میدادند.
پس از زمینه سازی مناسب وزیر و رسانه ها برای مردم و خصوصا ایجاد زمینه ی روانی لازم برای مدارس و فرهنگیان بالاخره نوبت به اجرای طرحی از پیش طراحی شده رسید که نامش را #سه_دقیقه_با_نشاط در کلاس گذاشته بودند. از ابتدای مهرماه ۹۷ بالاخره از این طرح رونمایی شده و دستورالعمل آن به مدارس سراسر کشور ارسال شد و مدیران مدارس ملزم به اجرای آن و ارسال تصاویر به آموزش و پرورش شدند! حالا در سی دی ارسالی وزارتخانه به مدارس کشور دقیقا چه چیزی بعنوان دستورالعمل نشاط تعیین شده الله اعلم ولی نکته ای که در چندسال گذشته به اثبات رسیده این است که واژگان نشاط و شادی برای این دولت و تفکرات نزدیک به آن چیزی جز کنسرت و موسیقی معنا نمی دهد و اساسا قائل به شیوه های مختلف ترویج نشاط نیستند، حال با این اوصاف و تجربه ی سنگین چندسال گذشته آیا انتظاری غیر از پخش موسیقی شش و هشتی و حرکات موزون بعنوان شیوه ی ایجاد نشاط در مدارس توسط این مسئولان داریم؟ از ابتدای مهر ۹۷ معلمان در کلاسها و مدیران در صبحگاه ملزم به اجرای بخشنامه ی نشاط شدند، سه دقیقه نشاط در کلاس. برای معلمانی که با دهها مشکل معیشتی و اداری و سازمانی دست و پنجه نرم میکنند زدن دکمه ی پخش موسیقی موبایل و خلاص شدن از اجرای دستور مافوق راحت ترین کار ممکن بوده و تا اینجای کار هم بسته به میزان عقاید معلم نوع موسیقی پخش شده نیز متفاوت بوده ولی مشکل از جایی آغاز شد که تعدادی معدود از معلم نمایان و مدیران بی اخلاق و غیر متعهد مدارس که متاسفانه در سالهای اخیر بدون حساسیت لازم گزینش شده اند مبادرت به پخش موسیقی های غیراخلاقی در مدارس و کلاسها نمودند و ماهها دانش آموزان را با آن موسیقی و همخوانی عادت دادند و کم کم حرکات ورزشی مبدل به قر و رقص شده و بعضا رقصها مورد تشویق همان معلم نمایان و مدیران غیرمتعهد نیز قرار گرفت.
حال شما فکر کنید که هزاران مدرسه، هزاران صحنه از اجرای این طرح را با موبایل گرفته و بعنوان گزارش کار به وزارتخانه ارسال نمودند و حراست و مدیران آموزش و پرورش هم کاملا واقف به دستپخت خود بودند و اندک معلمان و مدیران متخلف را خوب میشناختند اما چرایی پخش چند کلیپ کوتاه از موسیقی مبتذل و رقص در چند مدرسه آنهم درست پس از سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با معلمان و جملات مهم ایشان در باب معلم و آموزش و پرورش و اهداف دشمن برای این نهاد مهم را فقط میتوان در همان پازل جنگ ادراکی، شناختی به حساب آورد وگرنه کیست که نداند اکثریت فرهنگیان ایران و بسیاری از دانش آموزان ذاتا انسانهایی شریف، باخانواده و متدین هستند و نفوذیها از حدیث شریف؛ «آموختن در کودکی همچون نقش زدن بر روی سنگ است» به خوبی در جهت اهداف شوم خود سوء استفاده کرده و ماهها دانش آموز را به موسیقی و رفتارهای مورد نظر خود عادت دادند و میوه ی مورد نظر خود را چیدند.
از نظر ما رفتار این دسته از مدیران و معدود معلم نمایان فاسد که دانش آموز را تشویق به رقص و همخوانی ترانه ای مبتذل و غیراخلاقی میکند تفاوتی با اقدام آن ناظم فاسد مشهور مدرسه ای تعطیل شده در تهران ندارد و آموزش و پرورش جای اراذل اجاره ی و حضور هر کس و ناکسی نیست چون بفرموده ی رهبر حکیم انقلاب: وظیفه ی آموزش و پرورش تربیت یک نسل است.

پ ن۱: انتقاد به وزیر آموزش و پرورش در رابطه با انحراف طرحش و همچنین جنگ ادراکی شناختی که در آن قرار داریم هیچگاه نافی وجود خلاء ها و آسیبهای فرهنگی درون خانواده ها، ضعف سهوی یا عمدی در دستگاه های عریض و طویل فرهنگی و نقش پررنگ فضای مجازی افسارگسیخته و تاثیرش بر نوجوان و جوان نیست.
پ ن۲: وقتی دشمن بجایی رسیده که توسط نفوذیهای خود در آموزش و پرورش دروس جهاد و شهادت و حسین فهمیده را از کتابها حذف و نصب تصاویر شهدا و سردار سلیمانی در مدارس را ممنوع کرده و حتی تدریس دین و اعتقادات برای دانش آموز را برخلاف بندهای سند ۲۰۳۰ میداند موید این نکته است که دشمن بخوبی از تاثیر شهدا و تدریس دین در مدارس واقف بوده و میداند ذات دانش آموز و جوان و نوجوان ایرانی پاک است و میتواند موثر از محیط و آموزش و مربیان قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار