کد خبر : 30075
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397- 02: 23

آیا علت تاخیر و ممانعت در انتخاب شهردار رشت، دغدغه عمومی است یا سهم خواهی اعضای شورا؟

آیا علت تاخیر و ممانعت در انتخاب شهردار رشت، دغدغه عمومی است یا سهم خواهی اعضای شورا؟

امیدواریم در اسرع وقت در کمال آرامش بی هیچ تاًثیر و تاًسی از گروهها و باند بازی های … شهرداری متعهد و اهل خدمت و تلاش ، مردمی و دردآشنا و صد البته متخصص در امور محوله انتخاب شود.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، شیخ مهدی ربانی‌نیا پیرامون تاخیر در روند انتخاب شهردار رشت طی یادداشتی نوشت:

مهمترین و حساسترین وظیفه شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شهرداران و دهیاران بعنوان مدیران اجرایی شهرها و روستاها میباشد. شهرداران و دهیاران ضمن اجرای سیاستها و برنامه های دولت از طریق وزارت کشور و در قالب آیین نامه ها دستورالعملها و بخشنامه ها، مجری مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشند. لازمه تحقق درست و اصولی این مهم انتخاب فردی صالح، توانمند ، آشنا به حوزه فعالیت، مجهز به دانشهای لازم و مدیر و مدبر در راس این نهادهاست. متاسفانه علیرقم اهمیت جایگاه شهردار و تاثیر عمده و بسزای  آن بر نحوه مدیریت و عملکرد وخدمات مجموعه شهرداری شاهد تعلل و عدم همگرایی در انتخاب شهردار شهر رشت میباشیم. شهری که بعنوان کلانشهر با انبوه مشکلات و معضلات مواجه بوده و تعلل در انتخاب شهردار باعث پیچیده تر شدن مشکلات، فرصت سوزی، بروز اختلافات و عدم هماهنگی بین بخشی مجموعه میگردد. از آنجا که شورای اسلامی شهر رشت داعیه ارزشی بودن و پیگیری و حل مشکلات عدیده شهروندان را دارد انتظار بر این بود که در اسرع وقت و با همگرایی ، تعامل، ترجیح دادن منافع عمومی به منافع شخصی و …. سکان هدایت مدیریت شهری را به یک مدیر کاردان بسپارد.

سئوال اینجاست که ؛ رابطه ورود دستگاههای امنیتی و اجرایی  در انتخاب شهردار آینده به چه معناست ؟ امام صادق  علیه السلام فرمودند:« المؤمنُ اعظمُ حرمه من الکعبه»  ” حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است ”

بنابراین همان طور که تخریب و اهانت به کعبه حرام است تخریب چهره مومن و اهانت به او نیز حرام است.                                                                                                                                                تاًخیر  در جمع بندی نهایی و  ممانعت از تشکیل جلسه از سوی اعضای محترم شورای کلانشهر رشت به چه معناست ؟! به راستی  باند بازی و بد اخلاقی های سیاسی ، حرمت شکنی ! بازی با حیثیت افراد به هر قیمتی ! جز همراهی با گروه یا اشخاصی که با تابلوی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در فضای مجازی ، صرف رسیدن به اهداف و مطامع گروهی و حزبی در این برهه حساس از عمر پر برکت انقلاب اسلامی در مبارزه  با استبداد و استعمار نوین جهانی چه چیزی را جز همراهی ( صد البته غیر عامدانه ) در ذهن متبادر می نماید ؟!                                                                                                                            شکی نیست که اگر مسلمانی ترور شخصیت شود و از نظر اجتماعی ساقط گردد، این حالت از هزار بار کشتن او نیز بدتر است ! به راستی کدام انسان موًمنی به خود جراًت می دهد کعبه را تخریب یا به آن اهانت نماید ؟ پس چگونه است بی هیچ ترس و واهمه ای حرمت موًمنی را که حرمتش از حرمت کعبه نیز بالاتر است مورد تخریب و جسارت قرار می گیرد ؟!  پرسش آخر این که ؛ علت این تاًخیر و ممانعت ها در انتخاب شهردار ، دغدغه ایست عمومی یا سهم خواهی گروهیست؟امید آن داریم با عنایت به شناختی که از اکثریت مجموع محترم و معزز شورای شهر رشت سراغ داریم  در اسرع وقت در کمال آرامش بی هیچ تاًثیر و تاًسی از گروهها و باند بازی های … شهرداری متعهد و  اهل خدمت و تلاش ، مردمی و دردآشنا و صد البته متخصص در امور محوله را شاهد باشیم انشاالله …

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار