کد خبر : 57096
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مهر 1399- 05: 12

یادداشت/ نقی هدایتی:

آیا نهادهای نظارتی پول‌های دولتی را از حاجی پور پس می‌گیرند؟!/ وقتی دروغ می‌گویید عکس نگیرید!

آیا نهادهای نظارتی پول‌های دولتی را از حاجی پور پس می‌گیرند؟!/ وقتی دروغ می‌گویید عکس نگیرید!

مسئله مهم تر و خطر دروغ گفتن به ویژه از سوی هر مسئولی در هر رده ای، ضربه زدن به اعتماد و اطمینان و ایمان مردم است .

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی گیلانستان، نقی هدایتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
چند سال است که اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر انکار می کرد مالک باشگاه داماش است اما دیروز عکس قرارداد واگذاری داماش به یک مالک جوان در شبکه های اجتماعی منتشر شد تا تایید شود که حاجی پور طی این سال ها،مردم را فریفت و صراحتا دروغ گفت فقط برای این که از کمک های مالی شورا و دکتر نوبخت و!!!!! استفاده شخصی کند.
دروغ گویی در شرع مقدس اسلام حرام و مذموم و نکوهیده است. هیچ چیز زشت تر، پلیدتر، شوم تر و دارای آثار و تبعات تباه کننده تر در فرد و جامعه از دروغ نیست.
پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «اِیّاکُمْ وَ الْکَذِبَ فَاِنَّ الْکَذِبَ یَهْدِى اِلَى الفُجُورِ وَ الْفُجُورُ یَهْدى اِلَى النّارِ؛ بپرهیزید از دروغ؛ زیرا دروغ توأم با انحراف از حق و پرده دری است و هر دو در آتش هستند» یعنی به محض اینکه دروغ شکل می گیرد، انحراف از حق، پرده دری، حریم شکنی و مرز شکنی و انواع و اقسام فجور هم شکل می گیرد.
امیرمومنان علی (ع) در خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه می فرمایند : «وَ کانَ ذلک الزمانُ ذئابًا ، و سلاطینهُ سباعًا ، وّ اَوْساطُهُ اُکّالاً، وَ فُقَراؤُهُ اَمْواتاً، وَ غارَ الصِّدْقُ، وَ فاضَ الْکَذِبُ وَ اسْتُعْمِلَتِ الْمَوَدَّهُ بِاللِّسانِ، وَ تَشاجَرَ النّاسُ بِالْقُلُوبِ، وَ صارَ الْفُسُوقُ نَسَباً، وَالْعَفافُ عَجَباً، وَلُبِسَ الاِسْلامُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً؛ زمانی می آید که مردم گرگ هم می شوند و زمامداران و حکومتداران درندگان، طبقه متوسط خرده شده و له شده، و فقیران مرده. صداقت در چنین مناسباتی رخ بر می بندد و دروغ می جوشد . به زبان همه اظهار دوستی به هم می کنند و در دل ها همه با هم کینه و دعوا دارند. قانون شکنی خلاف کاری نسب انسان ها می شود و پاکدامنی مایه شگفتی می شود و اسلام مانند پوستین وارونه می گردد» .
پس تکلیف دروغ گفتن از نظر شرع کاملا روشن است و گوینده دروغ مستوجب عقوبت سخت است .
مسئله مهم تر و خطر دروغ گفتن به ویژه از سوی هر مسئولی در هر رده ای، ضربه زدن به اعتماد و اطمینان و ایمان مردم است .

و اما چند نکته جهت تنویر افکار عمومی و نهادهای نظارتی:
۱- آیا آدمی که میلیاردها تومان از شورا و شهرداری و دکتر نوبخت برای تیم خصوصی اش کمک مالی گرفته و در عین حال دروغ گفته را باید به حال خود رها کرد و چیزی نگفت؟؟؟؟؟؟؟؟
۲- حاجی پور که مدعی بود من مالک نیستم چه گونه قرارداد فروش داماش را امضا کرده و امروز می تواند چشم در چشم مردم و مسئولان و نهادهای نظارتی بکند و از خود دفاع کند؟؟؟؟
۳- آیا دستگاه های نظارتی پول های دولتی را از حاجی پور پس می گیرند؟؟؟؟
۴- آیا حاجی پور به خاطر دروغ و فریب مردم و مسئولان و نهادهای نظارتی تحت تعقیب قرار می گیرد؟؟؟؟؟؟
۵- آیا حاجی پور با این دروغ صلاحیت تصمیم گیری در شورا شهر برای مردم رشت را دارد؟؟؟؟؟؟؟
۶- آیا مدیرکل پرحاشیه و رانتی و ضعیف ورزش استان و هیات فوتبال که سپیدرود را با تصمیمات غلط خود بدبخت کرده اند در مورد این معامله نظری ندارند؟؟؟؟؟؟
۷- آیا بادیگارد اداره کل ورزش قصد ندارد که اطلاعیه بدهد و به منتقدان بگوید سرشان را به دیوار بکوبند؟؟؟؟
۸- ظاهرا هر کسی که می خواهد مالک سپیدرود بشود نیاز به تایید اداره کل ورزش و هیات فوتبال دارد و باشگاه های دیگر معافند؟؟؟؟؟؟
۹- گفته می شود خریدار متعهد شده است علاوه بر پرداخت کلیه بدهکاری باشگاه مبلغی بیش از یک میلیارد تومان بابت انتقال مالکیت به شخص حاجی پور پرداخت کند. مردم یادشان نرفته که حاجی پور در نامه ای به استاندار گیلان داماش را هبه کرده بود!!!!!!!!!
۱۰- امیدوارم جامعه رسانه ای استان در برابر دروغ اشکاری که به جامعه تزریق شد ، سکوت نکنند. دروغ ، دروغ است حزب من و حزب شما ندارد. جامعه شما را داوری می کند.

خدایا جامعه ما را از دروغ ایمن دار .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار