کد خبر : 189
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 خرداد 1394- 16: 18

ائتلاف، تنها راه موفقیت اصولگرایان در انتخابات مجلس است

ائتلاف، تنها راه موفقیت اصولگرایان در انتخابات مجلس است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ائتلاف، تنها راه موفقیت جریان اصولگرایی در انتخابات مجلس است.

به گزارش در گیلان:

محمدنبی حبیبی عصر امروز در یادمان طلایه‌داران آفتاب پنجاهمین سالگرد شهیدان حاج صادق امانی، محمد بخارایی، رضا صفارهرندی و مرتضی نیک‌نژاد در مهدیه این شهر اظهار کرد: ۲۶ خردادماه یادآور موقعیت‌شناسی شهدای مؤتلفه اسلامی است.

وی به زندگی امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: در دوره پیامبر (ص)، امام علی (ع) حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کرد و پس از رسول اکرم (ص) در مقابل ظلم‌های بسیار با شناخت موقعیت واکنش نشان داد و تمام آن بی‌نظیر است.

این مسئول با بیان اینکه موقعیت‌شناسی در تاریخ اسلام کارساز بوده است، تصریح کرد: شمشیر کشیدن در جایی که لازم است و شمشیر نکشیدن در موقع لزوم، نیازمند تشخیص است و افرادی می‌توانند تشخیص دهند که خود را به خداوند واگذار کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، تشخیص موقعیت برای فرد مبارز و صاحب‌نظر را مهم خواند و بیان کرد: عمل کردن به تشخیص مهم‌تر از تشخیص است، چراکه برخی جرأت آن را ندارند.

وی به عقب‌نشینی رژیم شاه در مقابل علمای اسلام و حوزه علمیه در مورد لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی اشاره کرد و گفت: رژیم گذشته به دنبال موقعیتی بود تا راهبرد پلید خود برای ریشه‌کن کردن اسلام و حوزه‌های علمیه را عملی کند.

حبیبی با اشاره به شعار «یا مرگ یا خمینی» توسط مردم هنگام دستگیری امام (ره)، تأکید کرد: ۱۵ خردادماه سال ۴۲ مردم به میدان آمدند و ارتش شاه به طرف مردم شلیک کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، اقدام رژیم فاسد شاه علیه مردم را به دو دلیل نشان دادن قدرت خود به مبارزان و ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه خواند و یادآور شد: ۱۵ خردادماه سال ۴۲ بعضی از مدعیان سیاسی قیام مردم را شورش کور نامیدند و گستاخی رژیم پهلوی پس از آن به مراتب بیشتر شد.

وی با بیان اینکه رژیم گذشته نفس‌ها را در سینه خفه کرده بود و مردم سرگردان شده بودند، اظهار کرد: شهید مطهری عضو شورای روحانیت مؤتلفه اسلامی اعلام کرد؛ اکنون اطلاعیه صادر کردن و منبر رفتن فایده‌ای ندارد و باید تعدادی از سران رژیم شاه را به خاک افکند تا فضای رعب و وحشت در کشور شکسته شود.

حبیبی، مطرح کردن لایحه کاپیتولاسیون در مجلس با پیشنهاد حسنعلی منصور را پس از ۱۵ خردادماه سال ۴۲ عنوان کرد و افزود: مجلس پیشنهاد نخست وزیر را به طور مخفیانه تصویب کرد و اعضای مؤتلفه اسلامی این موضوع را به اطلاع امام (ره) رساندند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اعضای این حزب پس از تشخیص در راستای اجرای عملیات مسلحانه با فتوای شرعی آیت‌الله میلانی عملیات «بدر» در بهمن سال ۴۳ را اجرا کردند، تصریح کرد: حسنعلی منصور با شلیک محمد بخارایی کشته شد.

* ضرورت ائتلاف اصولگرایان

وی در ادامه بر ضرورت وحدت و ائتلاف اصولگرایان و وفاداران انقلاب اسلامی به‌ویژه در موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و بیان داشت: نیروهای انقلاب برای دفاع از انقلاب اسلامی به صورت فردی به نتیجه نمی‌رسند و راهی جز از وحدت نیروها نداریم.

حبیبی، وحدت را ضرورت دائمی و مستمر انقلاب اسلامی خواند و بیان کرد: اسفندماه امسال شرایط انتخابات نمایندگان با مجلس هشتم و نهم متفاوت است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم رقیب جدی نداشتند، تبیین کرد: اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم با همدیگر رقابت کردند، اما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ تفرقه موجب شد نامزدهای اصولگرایان در انتخابات پیروز نشوند.

وی، شرایط انتخابات مجلس به لحاظ شرایط رقبا را امسال بسیار متفاوت با دوره گذشته عنوان کرد و توضیح داد: در انتخابات سال ۹۴، تنها راه موفقیت جریان اصولگرایی، ائتلاف است.

حبیبی در پایان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به‌دنبال ارائه لیست واحد بین اعتدالیون و اصلاح‌طلبان هستند، متذکر شد: اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست واحد در تمام استان‌ها فعال شده‌اند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار