کد خبر : 81911
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401- 58: 20

استاندار گیلان:

ابترماندن کارها در دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست

ابترماندن کارها در دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ابترماندن کارها در دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست به نگاه ویژه دولت به احیای واحدهای تولیدی اشاره کرد و از احیای دو هزار واحد در گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر شنبه در ادامه سفر به شهرستان خمام پس از بازدید از موزه ملی حصیر گیلان در جمع مردم فشتکه این شهرستان اظهار کرد: مشکلات خمام را دسته بندی کرده‌ایم و می‌دانیم که یکی از مطالبات اصلی مردم استقرار ادارات در این شهرستان است.

 

وی افزود: با توجه به استقرار برخی ادارات در این شهرستان مدیرکل مربوطه با حضور در خمام شخصاً به مشکلات و مسائل مردم پاسخ دهد تا زمانی که آن اداره در شهرستان مستقر شود.

 

حمایت از سرمایه گذاری در روستاها

 

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت توسعه اشتغال روستایی بیان کرد: با تشکیل تعاونی در روستاها و ساماندهی این بخش به افرادی که تمایل دارند در روستا فعالیت کنند تسهیلات داده شود.

 

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی در خمام اضافه کرد: دولت برای بالفعل کردن ظرفیت‌های مشاغل روستایی بویژه در بخش صنایع دستی در قالب تعاونی‌های چند نفره آماده است و این موضوع از طریق متولیان امر پیگیری شود.

 

وی با اشاره به استقرار موزه صنایع دستی در روستای فشتکه خمام افزود: حصیربافی خمام آوازه ملی دارد و باید از این ظرفیت برای اشتغالزایی و پایدار کردن اقتصاد روستا بهره گرفت.

 

تقویت ظرفیت حصیربافی روستای فشتکه خمام

 

استاندار گیلان با بیان اینکه اولین موزه حصیر ایران در فشتکه خمام دایر شده است، گفت: تقویت ظرفیت حصیربافی روستای فشتکه خمام باید در اولویت قرار گیرد.

 

عباسی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی با موزه ملی حصیر گیلان در روستای فشتکه خمام فعالیت دارند که این مهم ظرفیت ارزشمندی است.

 

وی با تاکید بر توانمند کردن روستاها و ایجاد درآمد پایدار در روستاها افزود: ایجاد طراوات، زندگی و فعالیت در روستاها منجر به کاهش مهاجرت‌ها می‌شود.

 

استاندار گیلان از ایجاد نمایشگاه فروش صنایع دستی در شهرخمام خبر داد و اضافه کرد: فروش محصولات صنایع دستی نباید در روستای فشتکه محدود شود بلکه برای تقویت این صنعت نیاز است که در شهر نیز نمایشگاه فروش برقرار شود.

 

عباسی با اشاره به تنش‌های آبی در سال زراعی گذشته بیان کرد: مدیریت منابع آبی، مشارکت کشاورزان و تغییر الگوی کشت سبب شد تا از بحران بی آبی سربلند بیرون بیاییم.

 

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی آب و برق در استان افزود: مدیریت، تدبیر و دوراندیشی و همچنین همراهی مردم خاموشی‌ها را به صفر رساند.

 

استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی صادرات، این روند را در احیای وضعیت اقتصادی جامعه مؤثر دانست و بیان کرد: سنگ اندازی و دست پاچگی دشمن به دلیل موفقیت ایران اسلامی در دیپلماسی اقتصادی است.

 

عباسی از افتتاح زودهنگام خط ریلی رشت – کاسپین خبر داد و اضافه کرد: افتتاح راه آهن رشت به کاسپین فرصت اقتصادی خوبی را برای کشور فراهم می‌کند.

 

وی با اشاره به معطل ماندن پروژه میدان خمام، افزود: تعیین تکلیف و ساماندهی پروژه میدان خمام در اولویت قرار گیرد.

 

نگاه ویژه دولت به احیای واحدهای تولیدی

 

استاندار گیلان از احیای ۲ هزار بنگاه تولیدی در استان خبر داد و اضافه کرد: نگاه دولت توجه ویژه به واحدهای تولیدی است و در این راستا در گیلان فعالیت‌های تحول انگیزی انجام شده است.

 

عباسی با تاکید بر سخت گیری برای خوش نشین ها و غیربومی‌ها در مناطق روستایی تصریح کرد: شرایط ساخت و ساز را برای بومی‌ها و روستاییان تسهیل کنید اما برای خوشن نشین ها و غیربومی‌ها باید شرایط سخت اعمال شود.

 

وی با تاکید بر تقویت زنجیره ارزش در مشاغل روستایی، افزود: زنجیره ارزش در کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی در روستاها باید احیا شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه ابترماندن کارها در این دولت قابل پذیرش نیست، گفت: سرعت بخشی به پروژه‌ها و همچنین امورات خدماتی مردم باید در اولویت قرار گیرد.

 

عباسی با اشاره به جراحی اقتصادی دولت سیزدهم بیان کرد: در گذشته یارانه‌های مردم به شکل ارز در جیب افرادی سودجو در خارج از مرزها حیف و میل می‌شد.

 

وی با اشاره به ساماندهی بازار آرد و نان افزود: در گذشته آرد یارانه‌ای مردم توسط افراد سوداگر قاچاق می‌شد و هیچ نظارت و کنترلی بر آن نبود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار