کد خبر : 4697
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1395- 15: 8

اجتماع بانوان رشتی در دفاع از فرهنگ حجاب و عفاف +تصاویر و متن بیانیه

اجتماع بانوان رشتی در دفاع از فرهنگ حجاب و عفاف +تصاویر و متن بیانیه

به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی اجتماع بانوان رشتی در میدان شهدای سرپلذهاب رشت برگزار شد.

به گزارش درگیلان، به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی ۱۹ تا ۲۵ تیر به نام “هفته عفاف و حجاب” نامگذاری شده است و برنامه های متنوع فرهنگی در این هفته برگزار می شود. ۲۱ تیر ماه سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال ۱۳۱۵ است.

به همین مناسبت و به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی عصر امروز اجتماع بزرگ بانوان رشتی در میدان شهدای سرپلذهاب رشت برگزار شد.

همچنین در این مراسم بیانه‌ای نیز قرائت شد؛ متن این بیانیه به شرح ذیل است:

متن بیانیه تجمع مردمی «مدافعان حریم خانواده» 

بسم الله الرحمن الرحیم

  ۲۱تیرماه ۱۳۱۴آغازی دیگر درراه مبارزه و مقاومت درمقابل هجمه به کیان فرهنگ اسلامی ایران عزیز و حرکت مزبوحانه ی آمیخته به دیکتاتوری و خشونت در ترویج بی بند وباری واباحه گری است.

 شاید آن روز فهم آنکه کشف حجاب آغازی برسلسله اقدامات پلید و ایمان سوز سفاکان روزگار برعلیه کرامت و نجابت زن و خانواده است سخت و دشوار می نمود.

حال اما نه زن به تنهایی بلکه مردان و فرزندان و سرمایه های انسانی جامعه اسلامی در کالبد نهاد مقدس خانواده را با تمام ابزار و توان خود آماج انحراف وخطر قرارداده اند وهرروز وهرساعت با جلوه ای زیبا شده با هنر، رسانه، سبک زندگی وحتی علم و مهارت، بنیان الهی آن راهدم و هتک می نمایند و می کوشند تا جسم زیبای آن را به غفلت و شهوت و هوس بیالایند و در مسائلی چون خیانت،اعتیاد و طلاق گرفتار ساخته، راه تعالی و تکامل و کسب نشاط و خوشبختی را بر او ببندند.

 اما تاریخ همدلی ملتِ با فرهنگ ونجیب ایران ومکتب امام خمینی(ره) به ما آموخته تا زمانی که راهزنی در راه و دشمنی در کمین است، مبارزه و جهاد ومقاومت باقی است.

 از این رو ما خانواده های ایرانی هم پیمان باشهیدان واقعه خونبار گوهرشاد وهم قسم باشهیدان راه حفظ حیاء و غیرت، از «مروه شربینی» گرفته تا «خلیلی» تمام تلاش خود را با حفظ و گسترش حیاء، عفت و غیرت بکارگرفته در این اجتماع مردمی نکاتی را به ملت و دولت ایران متذکر می شویم.

الف»»

 بر اساس وظیفه ذاتی نظام اسلامی ممانعت و مبارزه با عوامل ترویج فساد و اباحه گری که مانع رشد و بالندگی اخلاقی و تعالی همه جانبه جامعه است، تکلیفی غیر قابل تغییر و وظیفه ای غیر قابل تقلیل است و انتظار خانواده ایرانی از مسئولان و متولیان امور آنست که با هوشیاری، دقت و همتی مضاعف اقدامی شایسته و در خور از طرقی که اشاره می شود صورت داده شود و ما را در تحملِ رنجِ رشدِ خود و فرزندانمان یاری رسانند.

۱-    با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و فرصت های تعلیمی و تربیتی کشور زمینه رشد و ارتقاء فکری و فرهنگی آحاد جامعه بویژه نسل جوان آینده را فراهم آورده و خود را ملزم به رعایت الزامات تدبیری و مدیریتی آن بدانند.

۲-    حجم و کیفیت تهاجم دشمن و جبر خود ساخته اقتضائات مدرن شدن جامعه را مستمسک پذیرش و قبول شرایط فعلی نداند و تمام توان خود را در مقابله همه جانبه این جنگ مصروف داشته با تکیه به ظرفیت فعالان مردمی مومن و انقلابی راه دستیابی به اهداف فرهنگی انقلاب را کوتاه نمایند.

۳-    با تمهید زیر ساختهای تولیدی واقتصادی بازار سالم تولید وعرضه ی مناسب ودسترس ملزومات پوشش عفیفانه را برای زنان و مردان جامعه شکل داده تحمل بار سنگین مالی آن را بر پدران و همسران ایران زمین آسان نمایند.

۴-    با طراحی مشترک و هماهنگ بین ظرفیت های حقوقی، تبلیغی، ترویجی، انتظامی، قضایی و امنیتی از مواجه ی بخشی و جزیره ای پرهیز نمایند.

۵-    اقدام عملی خود را در تحقق اهداف قانون امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان  اصلی ترین عامل عمومی و فراگیر فرهنگ سازی و کنترل اجتماعی، سازمان داده آثار ملموس وعینی آن را در جامعه ظاهر سازند.

۶-    با حمایت موثر ازحوزه های علمیه و دانشگاهها زمینه تولید محتوا وروشهای کاربردی تربیت اسلامی را متناسب با شرایط زمانی و اجتماعی و غیره فراهم کنند.

۷-    با تدبیر شایسته زمینه ترویج مستقیم و غیرمستقیم بی عفتی و بی غیرتی رادرفرایندها، خدمات و ساختارهای رسمی و اقماری نظام اداری و خدماتی کشور برچینند.

۸-    از مبارزه اطلاعاتی وقاطع باجریانهای سازمان یافته ترویج فساد و بی عفتی در عرصه های فضای مجازی، رسانه ای، سبک زندگی غربی و مد و لباس دست برنداشته با جدیت بیش از پیش عمل نمایند.

ب»»

نقش خانواده در استحکام بخشی به ابعاد فکری و شخصیتی اعضای آن نقشی بی بدیل و اثرگذار است که در صورت توجه به تکالیف و رسالت های تربیتی، توان مقاومت آن در مقابل انواع شرایط محیطی افزایش می یابد. از این رو خود و خانواده ایرانی دغدغه مند را خطاب قرار داده نکاتی را متذکر  می شویم.

۱-    زنان و مردان ایرانی بیش از پیش خود راملزم به کسب آگاهی وعمل به اصول تربیتی اسلام عزیز دانسته، زمینه رشد و تعالی خود و فرزندان کمال جو و تاریخ ساز را در ابعاد اعتقادی، اخلاقی و رفتاری فراهم می آورند.

۲-    والدین فداکار و دلسوز ایرانی با گسترش معنویت واخلاق در خانه و با توکل به خدای یاری رسان خود را از باورهای غلط  رها کرده  بر اصول زندگی عفیفانه پافشاری می نماید و با حفظ عاقلانه و هوشمند حریم های فردی و خانوادگی زمینه بروز قبح شکنی و شکل گیری روابط نامشروع را در محیط خانه از بین می برند.

۳-    همسران آگاه ایرانی باکمک واستفاده از امکانات آموزشی و مشورتی دینی واعتقادی مطمئن، قدرت و مهارت لازم برای تربیت نسل با نشاط و بالنده آینده را کسب می نمایند و از  فرصت های عاطفی و خانوادگی برای رشد و پیشرفت روحی و فکری اعضای آن می کوشند.

۴-    پدران و مادران فهیم ایرانی براساس وظیفه انسانی و الهی خود از در معرض قرارگرفتن فرزندان با مظاهر بی عفتی در محیط های مختلف خانوادگی، دوستانه وعمومی خود داری کرده، آرامش روانی ورشد متوازن و متعادل فرزندان را  بر لذت های زود گذر ترجیح می دهند.

۵-    خانواده ایرانی نسبت به محیط اطراف خود در سطح بستگان، دوستان و همسایگان فعال بوده و با ترویج زندگی عفیفانه که از فکر سالم، گفتار سالم، رفتار سالم، نگاه سالم و پوشش سالم تشکیل می شود بستر تحرک اجتماعی برای دعوت به خوبیها و نهی از بدیها را آماده می نماید.

۶-    والدین هوشیار ایرانی با شناخت و تسلط لازم و باتوجه به ابعاد و اثرات مخرب جنگ نرم دشمن در قلب ها و فکرهای افراد جامعه از ورود فرهنگ های مضر ضد اسلامی و انسانی که از طریق ماهواره، اینترنت و دیگر امکانات وارد مصارف روزمره فکری وفرهنگی اعضای خانواده  می شود با مهارت و دقت لازم جلوگیری می نمایند.

۷-    خانواده ایرانی در قبال اقدامات شایسته، مناسب واثربخش نظام در حوزه های آموزشی، فرهنگی و تامینی قدردان و پشتیبان بوده، در ازای ناکارآمدی ها، غفلت ها و ولنگاری های مدیریتی فرهنگ کشور مطالبه کننده و منتقد بوده و خواهد بود.

در پایان با آرزوی سعادت وخوشبختی هم میهنان مؤمن و پارسای خود، توفیق وعزت خادمان فرهنگ وامنیت نوامیس و شرف اسلامی به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم اهل بیت(علیهم السلام) را ازخدای منان مسئلت می نماییم.

اجتماع سراسری مدافعان حریم خانواده

۲۱ تیر ماه ۱۳۹۵

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار