کد خبر : 43941
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

اجتماع بزرگ بصیرتی گیلانیان در روز چهارشنبه/56 واحد مسکن محرومین در گیلان افتتاح می‌شود

اجتماع بزرگ بصیرتی گیلانیان در روز چهارشنبه/56 واحد مسکن محرومین در گیلان افتتاح می‌شود

فرمانده سپاه قدس گیلان از اجتماع بزرگ مردم گیلان به‌منظور مقابله با اشرار و اغتشاشات اخیر کشور در روز چهارشنبه ۱۰ صبح در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد.

به گزارش گیلانستان نشست خبری هفته بسیج صبح امروز به‌منظور تبیین برنامه‌های این هفته در گیلان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان برگزار شد.

بسیج، راز ماندگاری انقلاب است

فرمانده سپاه قدس گیلان در این نشست با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت بسیج، اظهار کرد: بسیج حقیقتاً یک معجزه، فرهنگ و حافظ انقلاب است و نعمتی است که انقلاب به ملت ایران ارزانی داشته است.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه هیچ‌کدام از انقلاب‌های الهی از پیامبران گرفته تا ائمه اطهار (ع) بعد از خود نتوانستند انقلابشان را ماندگار کنند، افزود: وقتی به انقلاب خود نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که پس از ۴۱ سال سرپا است و با قاطعیت مسیر خود را طی می‌کند، باوجود برخی ریزش‌ها شکوفایی و رویش‌های زیادی نیز داشته است.

وی با بیان انقلاب اسلامی در مسیر درست خود در حال حرکت به سمت آرمان‌ها است، گفت: راز ماندگاری انقلاب اسلامی، بسیج است، این بسیج است که توانسته انقلاب را تاکنون نگه دارد و اگر این نیروی مردمی به شکل یک سازمان دولتی درمی‌آمد هرز نمی‌توانست چنین کارایی داشته باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این نشست با بیان اینکه بسیج در تمام عرصه‌ها همچون نوآوری، دفاعی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی معجزه کرده، تصریح کرد: آل سعود و آمریکا تمام توان خود را برای ناامنی کشور به کار گرفته‌اند، درواقع می‌توان گفت اوباش مدرن  روز را برای خرابکاری آموزش داده‌اند.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در حوزه فرهنگی تحت بمباران شدید دشمنان است، افزود: دلیل اینکه در این حوزه موفق هستیم فعالیت بسیار نیروهای بسیجی در حوزه‌های فرهنگی است و هرکس تفکر بسیجی دارد و درصدد پاسداری از این نظام و انقلاب است در این گروه جای دارد.

وی با اشاره به نقش مهم بسیج در حوزه خدمت‌رسانی بیان کرد: قدرت بسیج است که موجب می‌شود مسؤولان نیز به این امر اعتراف کنند که اگر بسیج نبود، خرابی‌های حاصل از سیل اخیر به‌سرعت سامان پیدا نمی‌کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این نشست با بیان اینکه بسیج، مولود انقلاب است و تا زمانی که این فرهنگ بسیجی در جامعه باشد هیچ توطئه‌ای کشور را دچار مشکل نخواهد کرد، گفت: بافرهنگ بسیجی در تمام ابعاد به‌سوی تمدن بزرگی که انقلاب نشانه‌گذاری کرده خواهیم رفت.

گشت زنی ۲۰ هزار نفری رضویون

عبدالله پور «۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» را شعار هفته بسیج امسال عنوان کرد و افزود: این سه واژه در مجموعه بسیج بسیار قابل‌لمس است، بسیج بدون خدمت معنا ندارد و بسیجی کسی است که بدون مزد و مواجب در حال جهاد و خدمت‌رسانی است و در غیر این صورت منحل می‌شد، ۴۰ سال است که این نیروی مردمی فی سبیل الله در حال خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه بسیج شبانه‌روز در حال جهاد است، گفت: دیشب و شب‌های گذشته که همه مردم راحت سر بر بالین گذاشتند، 20 هزار نفر از بسیجیان گمنام بدون مزد و مواجب در طرح گشت رضویون در محلات گشت زنی می‌کردند.

بسیج بی شهادت معنا ندارد

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه بسیج بی شهادت معنا ندارد و مزد جهاد شهادت است، بیان کرد: کسانی که در این عرصه کامل شدند و لیاقت شهادت پیدا کردند مزدشان را با شهادت دریافت کردند.

عبدالله پور با اشاره به تدوین ۹۰ برنامه محوری و حدود دو هزار برنامه در سطح استان در بخش‌های مختلف و عناوین هفته بسیج افزود: برنامه‌های هفته بسیج از روز پنج‌شنبه ۳۰ آبان آغاز می‌شود و در روز نخست روز ایثار و شهادت با غبارروبی مزار شهدای سراسر استان و تجدید میثاق با شهدای شهرستان‌ها همراه است.

وی با بیان اینکه نبرد اصلی امروز ایران با دشمن در حوزه اقتصاد است، گفت: نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر استان در هفته بسیج برپا می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۹۲ هزار بسیجی شهید در کشور، هفت هزار شهیده بسیجی زن در کشور و ۳۳ بسیجی شهیده زن در گیلان داریم، تصریح کرد: در سراسر استان یادواره شهدای بسیجی برگزار می‌شود و در شهر رشت نیز در مسجد امام جواد (ع) این یادواره برگزار می‌شود.

عبدالله پور دیدار با خانواده شهدای بسیجی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد و گفت: در روز جمعه، با شعار اخلاق و معنویت برگزاری میقات‌های صالحین در نماز جمعه، برپایی میز خدمت در نماز جمعه و اعزام دانش آموزان دختر به اردوی راهیان نور انجام می‌شود.

اجرای طرح ویزیت رایگان در 24 منطقه گیلان

وی برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای بسیج در روز شنبه در پارک سبزه‌میدان را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانست و افزود: کارگاه آموزشی کشاورزی، یادواره شهدای کارگری، اهدای سبدهای کرامتی به اقشار نیازمند و طرح کرامت در بعد فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر برنامه‌های این روز است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمیار در روز سوم آذر بیان کرد: اکران فیلم رد خون، همایش مدافعان حریم خانواده، اجرای طرح ویزیت رایگان در ۲۴ منطقه استان نیز در این روز از هفته بسیج انجام می‌پذیرد.

افتتاح 56 واحد مسکن محرومین در گیلان/۱۲۰جهیزیه به زوجین اهدا می‌شود

عبدالله پور از افتتاح ۵۶ واحد مسکن محرومین و افتتاح ۶ طرح اقتصاد مقاومتی در ششم آذرماه خبر داد و تصریح کرد: در این روز از هفته بسیج جشن آغاز زندگی زوجین و اهدای ۱۲۰ جهیزیه و نیز اجرای میز خدمت جهادی در ادارات استان و افتتاح ۱۵ ساختمان و حوزه مقاومت بسیج در سراسر استان انجام می‌شود.

بسیج، پایه‌گذار جبهه مقاومت جهانی

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه بسیج مستضعفین یادگار مؤسس بیدار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: نقش بسیج امروزه به معنای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی است که برآمده از درون ملت شریف ایران اسلامی است و با ایمان، عشق و ارادت به خدای تبارک و اهل‌بیت (ع) و به‌عنوان مدافع حریم ولایت و امامت در سنگرهای مختلف نه‌فقط در دفاع نظامی که در سنگرهای گوناگون نقش‌آفرین و مؤثر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری با بیان اینکه بسیج آن شجره طیبه‌ای است که دشمنِ سرسخت، سرسخت‌ترین دشمنان انقلاب است، افزود: امروز بسیج در مقابل کسانی که علم مخالفت با اسلام را در دنیا بلند کرده‌اند، ایستاده است.

وی با اشاره به ایستادگی بسیج در مقابل تمام زورگویی‌های غرب و اجانب تصریح کرد: امروزه دامنه بسیج گسترده‌تر شده و تنها در جغرافیای جمهوری اسلامی نیست، بلکه امروز بسیج، در کشورهایی همچون، عراق، یمن، فلسطین، لبنان و افغانستان و پاکستان؛ مجموعه بزرگی به نام مقاومت شکل داد که نشان‌دهنده توده انقلابی یعنی بسیج مستضعفین عالم است که امام راحل (ره) تأکید بر تشکیل بسیج مستضعفین جهانی داشتند.

شکل‌گیری بسیج مستضعفین جهانی در گام دوم انقلاب/مردم پشتیبان بسیج هستند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اذعان به شکل‌گیری بسیج مستضعفین جهانی برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب برای ایجاد زمینه حکومت جهانی مهدی موعود (عج) بیان کرد: بسیجیان در رکاب امام زمان (عج) و با کمک ولی امر مسلمین جهان این مقدمات ظهور را فراهم می‌کنند.

تسخیری با اشاره به وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی در جامعه گفت: مردم بااین‌وجود عشق و ارادت خود را به این دستگاه عظیم مردمی بسیج نشان می‌دهند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار