کد خبر : 19862
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1396- 37: 15

اجتماع عظیم اربعین حسینی مردم گیلان برگزار شد

اجتماع عظیم اربعین حسینی مردم گیلان برگزار شد

اجتماع عظیم اربعین حسینی مردم گیلان با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار استان برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، اجتماع عظیم اربعین مردم آستانه‌اشرفیه در جوار آستان مقدس حضرت سلطان سیدجلال‌الدین اشرف با حضور پرشور هیئات مذهبی شهرستان آستانه‌اشرفیه و دهستان‌های حومه و شهرستان‌های همجوار برگزار شد.

راهپیمایی و پیاده‌روی بزرگ عاشقان امام حسین (ع) و مردمان ولایتمدار دهستان‌های چهارده و کیسم با عنوان “قطره‌قطره تا دریا” و با شعار لبیک یا حسین (ع) صبح امروز آغاز و با پیوستن هیئات عزاداری از شیرکوه چهارده، کیسم بالا ـ مسجد آقا سید رکاب‌دار تجن امشل، سالستان و ملحق شدن به کاروان پیاده روستاهای تجن‌گوکه بالا و پایین و امیرهنده به سمت آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه حرکت کردند و به سیل عظیم اربعین حسینی پیوستند.

به گزارش گیلانستان، اجتماع عظیم مردم گیلان در میدان شهدای ذهاب این شهر با حضور هیئت‌های عزادار حسینی در قالب دسته‌جات عزاداری سینه‌زنی برگزار شد.

همچنین همایش پیاده‌روی “زیارت نرفته‌ها” در رشت نیز مسیر گلزار شهدای رشت تا حرم حضرت سیدجلال‌الدین اشرف در آستانه اشرفیه پیاده‌روی کرده و به اجتماع عظیم اربعین مردم آستانه‌اشرفیه پیوستند.

به گزارش گیلانستان، پیاده‌روی اربعین حسینی پیش از ظهر امروز در هوای سرد پاییزی و در زیر باران با حضور پرشور عزاداران این شهرستان از مقابل مسجد محمد رسول‌الله(ص) به سمت آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) شهرستان آستارا برگزار شد.

عزاداران حسینی متشکل از مرد و زن، پیر و جوان، بازاری، کشوری، لشکری، دانش‌آموز و دانشجو در صفوف منظم به عشق سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) و ۷۲ شهید صحرای کربلا تا آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) را با پای پیاده طی کردند.

شهروندان و خیرین آستارایی برای نشان دادن میزان ارادت خود به اباعبدالله حسین(ع) در طول مسیر پیاده‌روی با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخش نذورات و احسان از جمله چای، شربت و خرما از عزاداران اربعین حسینی(ع) پذیرایی کردند.

عزاداران اربعین حسینی در شهرستان آستارا پس از طی کردن ۱۰ کیلومتر مسافت با حضور در آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان و زیارت مرقد مطهر فرزندان امام موسی کاظم(ع) در محوطه امامزادگان در سوگ شهادت اباعبدالله حسین(ع) و ۷۲ شهید صحرای کربلا به سینه‌زنی پرداختند.

به گزارش گیلانستان، اجتماع عظیم عزاداران حسینی با حضور هیئات عزاداری از دهستان‌های تابعه شهرستان در میدان امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، مردم متدین این شهرستان به‌ویژه جوانان و نوجوانان در دسته‌های مختلف عزاداری در عزای سیدالشهدا (ع) به سوگواری پرداخته و اشک ماتم ریختند و برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) ندای “لبیک یا حسین (ع)” سر دادند.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار