کد خبر : 88641
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401- 27: 10

اجرای برنامه‌های متنوع و شاد ویژه عید نیمه شعبان در گیلان

اجرای برنامه‌های متنوع و شاد ویژه عید نیمه شعبان در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای برنامه‌ها و جشن‌های مختلف در اعیاد شعبانیه در این استان خبر داد و گفت: تکریم ایام مبارک شعبان و رمضان جزو فرهنگ و سنت مردم گیلان است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت اعیاد نیمه شعبان، اظهار کرد: تکریم ایام مبارک شعبان و رمضان جزو فرهنگ و سنت مردم گیلان است.

 

وی با اشاره به روحیه معنوی گیلانی‌ها در ابعاد مختلف، افزود: ارزش‌ها و معارف دینی و معنوی با فرهنگ و آداب و رسوم گیلانی‌ها عجین شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای برنامه‌ها و جشن‌های مختلف در اعیاد شعبانیه در این استان خبر داد و اضافه کرد: برپایی ایستگاه صلواتی، جشن‌های خیابانی، جشن‌های خانگی، احیای شب نیمه شعبان، پخت و نذر نان و غذا و چراغانی و آذین بندی شهر و روستا بخشی از برنامه‌های مردمی اعیاد شعبانیه است.

 

حجت الاسلام مهدوی از برپایی مراسم احیای نیمه شعبان در ۱۰۰ نقطه گیلان خبر داد و بیان کرد: استقبال مردمی مراسم احیای شب نیمه شعبان را گیلان ستودنی است.

 

وی ادامه داد: حسینیه‌ها و مساجد گیلان آماده استقبال از برپایی مراسم احیای شب نیمه شعبان هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از توزیع بسته‌های کمک معیشتی در بین نیازمندان خبر داد و اضافه کرد: در اعیاد شعبانیه تعداد زیادی بسته‌های معیشتی توسط گروه‌های مردمی و خیرین در بین اقشار کم درآمد و کمتر برخوردار توزیع می‌شود.

 

مهدوی با بیان اینکه فرهنگ نوع دوستی و مواسات در گیلان نهادینه شده است، گفت: نذر نان مهدوی به نیت ظهور حضرت ولی عصر (عج) همانند سال‌های گذشته در گیلان برگزار می‌شود.

 

وی با تاکید بر برگزاری باشکوه و همراه با شعور جشن میلاد امام زمان (عج)، افزود: برگزاری جشن باشکوه و عزتمندانه میلاد امام زمان (عج) در نقاط مختلف گیلان دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار