کد خبر : 29130
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1397- 13: 13

اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در گیلان

اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از اجرای بیش از یک هزار برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی در هفته دفاع مقدس در استان گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان ، عباس بایرامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد هفته دفاع مقدس در سالن جلسات اداره کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در رشت اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یکی از بااهمیت‌ترین ایام قبل از دهه فجر است که شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال شعار «ما توانستیم» خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ ایران دورانی مانند دوران دفاع مقدس، پایداری و مقاومت وجود نداشت افزود: در دوران دفاع مقدس، هیچ موقع یاد امام حسین (ع) از فکر رزمندگان بیرون نمی‌رفت و همیشه ذکر حسین (ع) بر زبان رزمندگان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه ما دفاع مقدس را از لوله تفنگ نمی‌بینیم گفت: دفاع مقدس فراتر از مسئله جغرافیایی است.

بایرامی با تأکید بر اینکه برجسته کردن موضوعات فرهنگی و پژوهشی در ایام دفاع مقدس برای ما اهمیت دارد بیان کرد: رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان ۴ در هفته دفاع مقدس امسال در دهکده دفاع مقدس در لشگر عملیاتی قدس گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۲ دستگاه موجود در استان پیگیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس هستند افزود: رژه نیروهای مسلح هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور در خیابان شهید انصاری برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه واکاوی عملیات ثامن ائمه را در رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان ۴ انجام می‌شود گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها زنده نگه‌داشتن یاد شهداست.

بایرامی با اذعان به اینکه باید به خانواده شهدا و رزمندگان توجه ویژه شود بیان کرد: گیلان ۷۲ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس داشت که از این تعداد ۲۵ هزار سرباز بودند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در ایام هفته مقدس برگزار می‌شود گفت: بیش از یک هزار برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی برای هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده که توسط گروه‌های مختلف در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان دیدار با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ایام دفاع مقدس است افزود: از گیلان بیش از ۳۰۰ زن رزمنده در دوران دفاع مقدس حضور داشت که همراه با اسلحه با دشمن بعثی جنگیدند.

بایرامی با اشاره به حضور بیش از ۲۶۰ روحانی رزمنده در دوران دفاع مقدس بیان کرد: روحانیت نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشت و علاوه بر کارهای فرهنگی در بخش نظامی نیز نقش فعالی داشتند.

وی با اشاره به اینکه گیلان ۲۴ هزار جانباز، دو هزار ۶۴۰ آزاده، هشت هزار شهید و ۲۳ شهید مدافع حرم دارد افزود: الگوی برتر مدیریت انقلابی با اطاعت مطلق از ولی‌فقیه حاصل می‌شود و دوران دفاع مقدس بیانگر الگو برتر مدیریت انقلابی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس باورپذیری مردم ما را تقویت کرد گفت: تحکیم وحدت ملی در دوران دفاع مقدس تجلی پیدا کرد و اگر این وحدت‌ها اکنون در حوزه صنایع و صنعتی وجود داشته باشد ما مشکلات کمتری خواهیم داشت.

بایرامی با اشاره به اینکه قدرت امروز کشور نشأت گرفته از اقتدار ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بود افزود: اکنون هیچ اتفاقی در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه بدون نظرخواهی از ایران اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه در گیلان ۱۲۷ شهید گمنام داریم گفت: این شهدای گران‌قدر در ۴۷ نقطه از استان خاک‌سپاری شدند و اکنون مکان تدفین این شهدا زیارتگاه عشاق است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار