کد خبر : 87997
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401- 13: 10

رئیس امور عشایر گیلان خبر داد؛

اجرای طرح توسعه گردشگری عشایری در گیلان

اجرای طرح توسعه گردشگری عشایری در گیلان

رئیس امور عشایر گیلان از اجرای طرح توسعه گردشگری عشایری در این استان خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در دو شهرستان تالش و رضوانشهر آغاز و در دیگر شهرستان‌ها اجرا می شود.

به گزارش گیلانستان، فریدون طالبی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران، اظهار کرد: عشایر در کشور بیش از ۲۵۱ هزار خانوار با آمار جمعیتی یک میلیون و ۲۱۵ هزار نفر گزارش شده است.

 

وی از سکونت ۱۶۰۰ خانوار عشایری در گیلان خبر داد و افزود: عشایر گیلان بیش از ۶ هزار نفر جمعیت دارد که نسبت میانگین کشور سهم شش دهم درصدی به خود اختصاص داده است.

 

رئیس امور عشایر گیلان با اشاره به سکونت عشایر در ۱۰ شهرستان این استان، بیان کرد: تالش و رضوانشهر دو شهرستان عشایر نشین استان تلقی می‌شوند و رودبار، ماسال و شفت در جایگاه بعدی قرار دارند.

 

طالبی با بیان اینکه عشایر تولیدکننده ۲۵ درصد گوشت قرمز در کشور هستند، گفت: سهم عشایر در تولید صنایع دستی در کشور به ۳۵ درصد می‌رسد.

 

پرورش ۲۳۳ هزار واحد دامی توسط عشایر گیلانی

 

وی از پرورش ۲۳۳ هزار واحد دامی توسط عشایر گیلانی خبر داد و افزود: عشایر گیلانی ۱۳۵۰ تن گوشت قرمز، ۵۶۰۰ تن شیر، ۱۹ تن عسل، ۲۲۰ تن پشم گوسفندی و ۵ تن گیاهان دارویی تولید می‌کنند که تولید ناخالص عشایر گیلانی به بیش از ۳ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

 

رئیس امور عشایر گیلان با اشاره به طرح اصلاح و ارتقای بهره وری دامی بیان کرد: طرح زنجیره تأمین گوشت قرمز در سه محور آموزش، ارائه تسهیلات کم بهره و به گزینی در استان اجرا می‌شود.

 

طالبی از پرداخت ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به عشایر گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تسهیلات به منظور تقویت بنیه اقتصادی و همچنین تأمین نهاده‌های دامی به عشایر پرداخت شد.

 

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار بهره بردار دام سبک در گیلان، افزود: از این تعداد فقط ۱۶۰۰ خانواده عشایری در گیلان فعالیت می‌کنند.

 

اجرای ۲۴ پروژه عمرانی در مناطق ییلاقی و عشایری

 

رئیس امور عشایر گیلان از اجرای پروژه عمرانی در مناطق ییلاقی این استان خبر داد و اضافه کرد: حدود ۳۶ پروژه عمرانی در بخش آب رسانی، بهسازی چشمه‌های عشایری و تسطیح و شن ریزی ایل راه‌های عشایری در ۲ سال اخیر در استان گیلان اجرا شده است.

 

طالبی از اجرای ۲۴ پروژه عمرانی در سال جاری در مناطق ییلاقی و عشایر نشین گیلان خبر داد و بیان کرد: ساماندهی ایل راه‌های عشایری گیلان در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه تأمین آرد و سوخت عشایر به جد پیگیری می‌شود، افزود: در تأمین آرد و سوخت عشایر گیلان مشکلی وجود ندارد.

 

رئیس امور عشایر گیلان از تحویل ۱۰۳ پهنه تولید برق خورشیدی به عشایر گیلان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی‌هایی که با مدیریت توزیع برق استان صورت گرفته، سال آینده مشکل برق عشایر به طور کامل حل می‌شود.

 

طالبی از اجرای طرح توسعه گردشگری عشایری در دو شهرستان گیلان خبر داد و بیان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در دو شهرستان تالش و رضوانشهر شروع شده و دیگر شهرستان‌ها هم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار