کد خبر : 74688
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400- 14: 8

معاون پیشگیری و وقوع از جرم دادگستری گیلان:

اجرای طرح صیانت از منابع طبیعی در ۴۰۰۰ هکتار از اراضی گیلان

اجرای طرح صیانت از منابع طبیعی در ۴۰۰۰ هکتار از اراضی گیلان

معاون پیشگیری و وقوع از جرم دادگستری گیلان با اشاره به برنامه دادگستری گیلان در راستای حفاظت از منابع طبیعی در این استان گفت: مدیریت پسماند و درختکاری دیگر هدف دادگستری در راستای حفاظت از منابع طبیعی است به همین منظور طرح حفاظت از منابع طبیعی در منطقه آریدول ماسال در بیش از ۴۰۰۰ هکتار از مناطق بدون پوشش جنگلی اجرا می‌شود.

به گزارش گیلانستان، احمد آقایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یکی از اهداف دادگستری در گیلان است، اظهار کرد: گیلان دارای منابع و مناطق طبیعی بسیار خوب است که بسیار می‌تواند به رشد اقتصادی منطقه و همچنین جذب گردشگر کمک کند.

وی با اشاره به برنامه دادگستری گیلان در راستای حفاظت از منابع طبیعی در این استان گفت: مدیریت پسماند و درختکاری دیگر هدف دادگستری در راستای حفاظت از منابع طبیعی است به همین منظور طرح حفاظت از منابع طبیعی در منطقه آریدول ماسال در بیش از ۴ هکتار از مناطق بدون پوشش جنگلی اجرا می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به حفظ جنگل در این استان بیان کرد: طرح صیانت از جنگل یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های ماسال به منظور آتش سوزی، تخریب جنگل‌ها، قاچاق چوب، تصرف عرصه‌های جنگلی و همچنین خدمات بهداشتی و جمع آوری زباله‌های به جا مانده از گردشگران انجام می‌شود.

به گفته آقایی مجری این طرح موظف است تعدادی آلاچیق، کلبه و یک رستوران با سازه‌های متناسب با طبیعت، در قالب طرحی ۱۰ ساله، در یک‌هزار مترمربع از زمین‌های منابع طبیعی در این منطقه ایجاد و پس از پایان مدت قرار داد باید آن را به منابع طبیعی شهرستان ماسال تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار