کد خبر : 31241
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان معطل مانده است

اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان معطل مانده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌‌ اجرای طرح همسان‌سازی و افزایش ردیف حقوق بازنشستگان توسط دولت معطل مانده است.

به گزارش گیلانستان سید کاظم دلخوش اظهار داشت: همسا‌ن‌‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله قوانینی مهمی است که جزئیات آن مدتی قبل توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است اما اجرای آن تاکنون به علل مختلف توسط دولت به تأخیر افتاده است.

‌عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: مجلس نظر شفاف و دقیق خود را در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی آن جهت برقراری عدالت به دولت ارائه داده است بنابراین از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار داریم پیگیر اجرای این قانون توسط دولت باشد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد: در بحث افزایش حقوق کارگران به صورت دوبار در سال نیز مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار مرجع تصمیم گیرنده در این مورد نیست بلکه مفاد و اصلاحیه‌های آن باید توسط شورای عالی حقوق و دستمزد ارائه شود.

دلخوش با بیان اینکه افزایش حقوق کارگران در حیطه اختیارات دولت قرار دارد ابراز داشت: سال گذشته مجلس با تدوین لایحه‌ای پیشنهاد افزایش حقوق و دستمزدها از 6 تا 20 درصد را به مجلس ارائه داد اما نظر مجلس شفاف‌سازی دقیق میزان این افزایش‌ها بود.

وی اجرایی شدن قوانین مصوب مجلس را مورد تأکید قرار داد تصریح کرد: در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مجلس تصویب کرد که در یک بازه زمانی حدوداً 5 ساله پایین‌ترین حقوق بازنشستگان با بالاترین حقوق بازنشستگان باید 10 درصد فاصله داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از فاصله بسیار زیاد حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مجلس در این مورد قوانین شفاف و لازم‌الاجرایی را به تصویب رسانده از رئیس سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم از دولت بخواهد بیش از این قوانین را معطل نگذارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس افزایش حقوق بازنشستگان را بسیار ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: بازنشستگان در جمع بسیاری از خانواده‌های ایرانی حضور دارند بنابراین رسیدگی به مصائب و مشکلات عدیده این قشر بزرگ از جامعه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار