کد خبر : 22210
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری ایثار در گیلان برگزار می‌شود

اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری ایثار در گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران گیلان با اعلام اینکه یک‌سوم شهدای گیلان دارای وصیت‌نامه هستند، گفت: وصیت‌نامه شهدا و سایر اسناد آن‌ها طی یک کتابی به چاپ رسیده است.

به گزارش گیلانستان، عبدالله پاکاری  در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به مصاحبه بنیاد شهید با خانواده‌های شهدا، اظهار کرد: در دو سال اخیر بنیاد شهید گیلان حدود دو هزار مصاحبه با والدین شهدای استان انجام داده است.

وی با اشاره به مصاحبه با 250 نفر از خانواده شهدا ازجمله والدین شهیدان گفت: حداقل زمان مصاحبه برای یک پدر و مادر شهید حدود یک ساعت آرشیو فیلم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران گیلان با اعلام اینکه یک‌سوم شهدای گیلان دارای وصیت‌نامه هستند، افزود: وصیت‌نامه شهدا و سایر اسناد آن‌ها در یک کتابی به چاپ رسیده و درزمانی مشخص رونمایی خواهد شد.

پاکاری به تشکیل شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار شهادت در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ایثار و شهادت در شهرستان‌ها موجود است و تاکنون 11 جلسه شهرستانی با موضوع فوق‌الذکر برگزارشده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی مطلوب در حوزه ایثار و شهادت گفت: طبق حمایت‌های قانونی برنامه ششم توسعه حمایت‌های خوبی در حوزه اشتغال، تحصیل و … برای ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها فراهم‌شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران گیلان بابیان اینکه طبق مصوبه باید 20 درصد اعتبارات حوزه فرهنگی در بخش ایثار و شهادت هزینه شود، تصریح کرد: اگر قوانین موجود در حوزه ایثار گران به‌دقت اجرا شود دغدغه‌های ایثار گران کمتر خواهد شد.

پاکاری به اجرای برنامه‌ها در هفته گرامی داشت شهید اشاره کرد و گفت: در 23 اسفندماه سال جاری اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری ایثار در گیلان برگزار می‌شود و در بخشی دیگر از اجرای برنامه‌های فرهنگی از هفت عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت رونمایی خواهد شد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عیسی مرادبخش لمرجانباز۵۵%دفاع مقدس شنبه , 30 دی 1396 - 21:30

سلام علیکم:چندسوال ازمسولین کشورواستان گیلان ۱- چرامسولین مانسبت به این قشرایثار(جانبازان آزادگان) تااین حدبی مهری وبی توجهی میکنند۲- اموال وثروت این کشورفقط برای عده یی خاص هستش یادرمهریه مادری شان هست ۳-چراآقایان مسولین عالی رتبه کشورواستان گوش شنواندارندویانمیخواهندصدای این دست پا دادگان هشت دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی بشنوند۴- چرابه فرمایشات امام راحل ومقام معظم رهبری توجهی نمیکنند۵-بزرگترین خدمت به ملت بخصوص این دست پادادگان دفاع مقدس سه چیزهست۱- درمان آنها۲-مسکن مناسب۳ اشتغال برای فرزندان این قشر معزز؛متاسفانه مسولین درهرسه مورداینهاکوتاهی نموده وحاضربه اجرای قانون مصوب نیزنیستند۵-به نظربنده یامسولین نمیخواهندبه قانون بدرستی عمل کندویاچشم دیدن این قشرمعززراندارند؛بنده بعنوان یک جانباز شمامسولین اجرایی کشوررانصیحت میکنم به وظیفه خوددرست عمل نماییددست طبیعت گریبان گیرتان خواهدشدبه قول آقای رشیدپورمجری برنامه یک نفردزدی میکندبهش میگویندسرقت ولی یک پولداردزدی میکندمیگوینداختلاس این جمله آقای رشیدتفصیربزرگی داردکه ایشان جمله رابازنکردندونگفتندمسولی دزدی میکند میگوینداختلاس ولی امیدواریم متوجه به اعمال خودباشیدکه چکارداریدمیکنید وسلام

رفتن به نوار ابزار