کد خبر : 47702
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اسفند 1398- 11: 15

یادداشت/رضا نجم سهیلی:

اراده، انتخاب و تغییر/ مطالعه تاریخ عامل انتخاب درست

اراده، انتخاب و تغییر/ مطالعه تاریخ عامل انتخاب درست

تا به حال ده دوره انتخابات مجلس را پشت سر گذاشته ایم . ده دوره تبلیغات ، ده دوره شعار و ده دوره عمل کردن و یا عمل نکردن که نتیجه و ماحصل تمام آن شرایط کنونی هست.

به گزارش گیلانستان، رضا نجم سهیلی فعال دانشگاهی در یادداشتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ

بیست و چند ساعت تا انتخاب
بیست و چند ساعت تا تغییر
تغییر و تحول ، شکست و پیروزی همه مربوط به دو اراده انسان و خداوند است . هنگامی که یک انسان اراده می‌کند تا خود را تغییر دهد خداوند زندگی فردی او را در همان راستا تغییر خواهد داد . حال اگر ملتی اراده کند و انتخاب کند تا آینده خود را تغییر دهد چه میشود؟ خدا آن جامعه را در همان جهت تغییر میدهد

رای میدهم
رای میدهم چون در تمامی دنیا افرای چون من و شما برای نماینده شدن از طرف من و شما کاندید میشوند . آنها نه فرشته اند و نه جادوگر که پاک پاک باشند و یا در چشم بهم زدنی تمامی خرابی ها را آباد کنند و ریل گذاری اشتباه را یکباره اصلاح کنند . این من و شما هستیم که با بررسی تعهد و تخصص آنها و انتخاب و اعتماد ، آنها را وارد مجلس میکنیم تا به تدریج ریل گذاری درستی انجام دهند .
رای میدهم چون میخواهم به یکی از نشانه های مردم سالاری دینی یا به تعبیر بعضی دموکراسی که برخی مدعی عدم وجود آن هستند احترام بگذارم . قهر کردن با صندوق تنها راه را برای وارد شدن افراد بی تخصص و تعهد به صحن مجلس شورای اسلامی باز میکند.

چگونه رای دهم ؟
تا به حال ده دوره انتخابات مجلس را پشت سر گذاشته ایم . ده دوره تبلیغات ، ده دوره شعار و ده دوره عمل کردن و یا عمل نکردن که نتیجه و ماحصل تمام آن شرایط کنونی هست . برای انتخاب درست نمایندگان یازدهمین مجلس شورای اسلامی شاید بهترین راه ابتدا مطالعه تاریخ و سپس پرسش از نمایندگان باشد . چه اشخاص و چه گفتمان هایی به صحن مجلس راه پیدا کرده اند ؟ ایا با ایمان ، پرانگیزه ، شجاع و کارآمد بوده اند؟ چه اندازه دارای روحیه‌ای جهادی بوده و قدرت و ایستادگی داشته اند ؟ چه اندازه وفادار به اسلام و انقلاب بوده اند و در مقابل دشمنان از خود ضعف نشان داده اند ؟ چون سلیمانی پای مکتب پیر خمین مانده اند یا آنرا به بهایی فروخته اند ؟! پس ابتدا تاریخ را مطالعه کنیم و اشخاص و گفتمان های غالب را بشناسیم .

به لیست رای دهم یا به شخص ؟
پس از انتشار لیست اتحاد شاید نظر اکثریت این باشد که به لیست رای دهند . لیستی که دیگران با معیار ، ملاک و اهداف خود برای من و شما بسته اند.اما به شخصه با توجه به شرایط امروز و توانمندی جوانان در رصد و تحلیل و بررسی مسائل این عمل را توهین به شخصیت خود می‌دانم و به ازای تصمیم دیگران برای انتخاب من ترجیح میدهم با مطالعه و بررسی تاریخ مجلس و سنجش کاندید های فعلی لیستی از اشخاص متعهد و متخصص تهیه کرده و به آنها رای دهم .
مطمئن باشید اشتراک انتخاب های شخصی شما پس از بررسی کارآمد تر از رای دادن به لیستی هست که ممکن است بعضی از اشخاص آنرا نشناسید

وسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
رضا نجم سهیلی
مسئول امور پایگاه های بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان
مسئول واحد تحقیق و پژوهش خانه پویانمایی استان گیلان
مسئول سابق هیئت دانشجویی دانشگاه گیلان
مهندسی شیمی دانشگاه گیلان

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار