کد خبر : 74924
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400- 05: 14

استاندار گیلان:

اراضی راکد در گیلان خلع‌ید می‌شوند/ ارزیابی مستمر واحدهای تولیدی

اراضی راکد در گیلان خلع‌ید می‌شوند/ ارزیابی مستمر واحدهای تولیدی

نماینده عالی دولت در گیلان از خلع ید اراضی راکد در گیلان خبر داد و افزود: این اقدام در جهت تسریع روند اداری و بر اساس سند آمایش سرزمینی و نیز طبق مزیت های نقاط مختلف استان انجام می شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملکرد واحدهای تولیدی باید به طور مداوم مورد رصد قرار گیرد، اظهار کرد: باید مسؤولان به طور مستمر از واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال در گیلان بازدید و عملکرد آنان را مورد رصد قرار دهند.

وی با اشاره به خودکفایی جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها گفت: در بسیاری از اقلام که پیشتر جهت تأمین آنها وابسته به خارج از کشور بوده ایم، امروز شاهد خودکفایی در  تولید داخلی هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بر اساس منویات رهبری اجازه واردات بیش از نیاز را نمی دهیم، افزود: در صورتی که تولید مشابهی داشته باشیم؛ اجازه وارد کردن آن کالا را نمی دهیم.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به سرلوحه قرار دادن تسهیل‌گری واحدهای تولیدی در گیلان تصریح کرد:  در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده باید راه را برای تولید بیشتر، هموار و تسهیل گری را به عنوان امری ضروری سرلوحه کار قرار داد.

وی یکی از راه‌های پیشبقرد و پیشرفت در پروژه‌های عمرانی را اجرای مهم برنامه‌های راهبردی دانست و بیان کرد: باید از همه ظرفیت ها جهت افزایش اشتغال، رونق تولید و حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره هدف دولت در راستای مبارزه با قاچاق کالا افزود: تعزیرات و پلیس امنیت اقتصادی، مسئله قاچاق کالا را به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار دهند، لذا باید مهم‌ترین مطالبات استان یعنی تسهیلات و مشکلات ارزی مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به بازدید امروز خود از چند واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت گفت:با توجه به میزان تقاضا لازمست به جریان تولید سرعت بخشید و توسعه شهرک های صنعتی و مولد سازی واحدهای کنونی در این مجموعه ها را دنبال کرد.

وی از خلع ید اراضی راکد در گیلان خبر داد و افزود: باید تلاش شود تا واحدهای راکد، وارد جریان تولید شوند و واحدهای نیمه راکد نیز به واحدهای مولد تبدیل شود و اطمینان داریم با حمایت مردم و هم افزایی دستگاه های اجرایی، به اهداف توسعه محور استان می‌رسیم.

استاندار گیلان با اشاره به صدور مجوزهای بی نام برای تولید در گیلان بیان کرد: این اقدام در جهت تسریع روند اداری و بر اساس سند آمایش سرزمینی و نیز طبق مزیت های نقاط مختلف استان انجام می شود و در قالب فراخوان به سرمایه گذاران، اعلام و سپس به متقاضیان دارای شرایط اعطا می شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار