کد خبر : 31476
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

ارتش آبی غرق در خون سرخ سپیدرود می شود

ارتش آبی غرق در خون سرخ سپیدرود می شود

هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر در روز آدینه با دیدار آبی‌های پایتخت‌نشین و سرخ‌های شهر باران به اوج حساسیت خود می‌رسد.

به گزارش گیلانستان دو تیم سپیدرود رشت و استقلال تهران در هفته پانزدهم و پایانی نیم‌فصل نخست هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف یکدیگر می‌روند.

آبی ها از یک‌سو برای رسیدن به جمع مدعیان قهرمانی نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز دیدار دارند و در سوی مقابل شاگردان کریمی با حمایت هوادارانشان امید فراوانی به غرق کردن ارتش آبی در سیل خروشان سپیدرود دارند.

استقلالی‌ها که در دو هفته اخیر شش امتیاز ارزشمند کسب کرده‌اند، امید فراوانی برای پیروزی مقابل سرخ‌های شهر باران دارند، شاگردان شفر برای پیوستن به کورس مدعیان قهرمانی چاره‌ای جز پیروزی مقابل شاگردان جادوگر فوتبال کشورمان ندارند.

در سوی مقابل شاگردان علی کریمی در سپیدرود که در هفته‌های اخیر نتایج قابل قبولی کسب کرده‌اند در خانه و در یک روز ابری و احتمالاً بارانی چشم به حمایت هواداران پرشورشان بسته‌اند که زبانزد عام و خاص بوده و ۹۰ دقیقه بی‌وقفه عاشقانه تیمشان را تشویق می‌کنند، هواداران سپیدرود سرما و گرما برایشان مفهومی ندارد و به چیزی جز جان دادن برای تیمشان فکر نمی‌کنند.

ارتش سرخ سپیدرود در هفته‌ای که مصادف با سالروز شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک خان جنگلی است با توانی مضاعف به نبرد آبی‌های پایتخت می‌روند، نبردی که می‌تواند در پایان فصل تأثیر بسزایی در تعیین قهرمانی و یا تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته اول ایفا کند.

سپیدرود و استقلال هر دو از مربیانی با تفکر منجر کوچ استفاده می‌کنند، مربیانی که وابستگی چندانی به بازیکن ندارند و خلأ حضور بازیکنان بزرگ را با تربیت و آموزش صحیح بازیکنان بااستعداد پر می‌کنند.

کریمی و دستیاران وی سپیدرود را در حالی تحویل گرفتند که با اختلاف در انتهای جدول قرار داشت و از نظر بدنی یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ برتر بود، تیمی که با خط دفاعی متزلزل به زنگ تفریح لیگ برتری‌ها تبدیل‌شده بود، بااین‌وجود کادر فنی سپیدرود هرگز ناامید نشده و نداشتن بازیکنان بزرگ را بهانه نکرد.

کادر فنی سپیدرود با آنالیز نقاط قوت و ضعف سپیدرود، بدن‌سازی را اولویت تیم قرار داد و در کنار آن از آموزش بازیکنان غافل نماند، آموزشی که پایه و اساس منجر کوچ‌هاست، حاصل این رویکرد دوندگی بی‌امان سرخ‌های شهر باران در طول ۹۰ دقیقه و ارتقای سطح فنی بازیکنان این تیم است که در ابتدای فصل به بازیکنانی معمولی مبدل شده بودند.

آمادگی بالای محمدرضا مهدوی ۳۸ ساله را می‌توان اوج هنرنمایی کادر فنی سپیدرود قلمداد، بازیکنی که در کنار بازیکنان جوانی نظیر جوادی مقدم، تهیدست و شیخی سلیمانی ۹۰ دقیقه بی‌امان می‌دود و در اوج دوران آمادگی قرار دارد.

اما در سوی مقابل شفر را می‌توان یکی از مربیان پیشرو در منجر کوچ دانست، وی با تهی شدن استقلال از ستاره‌های بزرگ در فصل نقل و انتقالات هرگز چهره‌ای بازنده به خود نگرفت و با میدان دادن و پرورش بازیکنان جوان و بااستعداد نظیر مهدی قائدی، آرمین سهرابیان، اللهیار صیادمنش، فرشاد محمدی مهر، محمد دانشگر و میلاد زکی پور توانست استقلال را از بحران نجات داده و به کورس مدعیان صعود بازگرداند.

تقابل دو تیم پرطرفدار کشور با یکدیگر در شهر باران و در ” وارش ” رحمت الهی می‌تواند جذاب و دیدنی باشد، دیداری که در پایان می‌تواند تقابل اشک و لبخندهای سرخ‌آبی‌های فوتبال ایران را به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/ندای سپیدرود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار