کد خبر : 17776
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1396- 32: 12

از درگیری لفظی عضو اصلاح طلب شورا با رئیس و منشی تا توهم احتمال تقلب در انتخاب شهردار!

از درگیری لفظی عضو اصلاح طلب شورا با رئیس و منشی تا توهم احتمال تقلب در انتخاب شهردار!

تقاضای عجیب رمضانپور صدای فاطمه شیرزاد را در آورد و منجر به درگیری لفظی میان این دو عضو شورا شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، جلسه هفتم شورای اسلامی شهر رشت با حضور ۱۱ عضو شورا و دستور کار انتخاب شهردار رشت برگزار شد.

سید امیرحسین علوی و فاطمه شیرزاد به عنوان رئیس و منشی شورا بعد از عرض خیر مقدم و گرامیداشت روز تعاون جلسه را رسما آغاز کردند.

ابتدا احمد رمضانپور نرگسی با وجود عدم ثبت نام قبلی تقاضای نطق پیش از دستور نمود و با پذیرش رئیس شورا طی سخنانی اظهار کرد: امروز روز حساسی برای شورای شهر است که هم می تواند همراه با چالش باشد و هم با قوت به کارش ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: نمی خواهیم شهرداری انتخاب کنیم که دستگاه های قضایی، اطلاعاتی و امنیتی یک میز برای شهردارمان اختصاص دهند تا پرونده هایش را بررسی کنند. رشت نباید تبدیل به کارگاه آموزشی شود. جبهه اصلاحات در لیست امید ۳ عزیز را با قاطعیت وارد شورا کرد و ما به این نتیجه رسیده بودیم که گزینه نهایی ما برای شهرداری آقای زالفی می باشد ولی ایشان از کاندیداتوری انصراف دادند. ( قرائت بیانیه انصراف زالفی در صحن شورا توسط رمضانپور)

رضا رسولی ناطق دوم پیش از دستور نیز ابراز نمود: افسوس می خورم که شخص توانمندی همچون آقای زالفی دیگر کاندیدا نیستند و لازم است اعلام نمایم که برادر خوبمان آقای مهدی فرشاد فقیه هم انصراف دادند. ( قرائت بیانیه انصراف فقیه در صحن شورا توسط رسولی)

کاغذهای اخذ آرا میان اعضای شورا پخش شد.

احمد رمضانپور نرگسی خواستار حضور یک “ناظر” هنگام شمارش آرا در کنار رئیس و منشی شورا شد که مبادا تقلبی صورت گیرد!

این تقاضای عجیب رمضانپور صدای فاطمه شیرزاد را در آورد و منجر به درگیری لفظی میان این دو عضو شورا شد.

شیرزاد با بیان اینکه هیئت رئیسه با رای اعضای شورا انتخاب شدند و حضور یک ناظر هنگام شمارش آرا نوعی توهین تلقی می شود، گفت: خواهش بنده این است که در مثالهایمان دقت کنیم و از آقای رمضانپور که خود را فردی قانونمدار می دانند چنین تقاضایی بعید بود.

رئیس شورا در حین صحبت ها خطاب به رمضانپور گفت: شرایط طوری است که هیچ نکته پوشیده و مخفی وجود ندارد تا کسی بخواهد نگران شود.

رمضانپور هم در واکنش به قطع سخنانش توسط شیرزاد گفت: بنده برای شفافیت بیشتر چنین درخواستی داشتم و حرفی منطقی زدم. حرف منطقی را که با چماق پاسخ نمی دهند. ما از این چماق ها در سالهای اخیر زیاد خوردیم!

در ادامه رئیس شورای شهر رشت گفت: همین الان جناب آقای مسعود کاظمی هم طی تماسی تلفنی با بنده انصرافشان را از کاندیداتوری برای شهرداری رسما اعلام کردند. بنابراین رقابت میان آقایان مسعود نصرتی و مسعود اسلامی خواهد بود.

شورانشینان مشغول نوشتن اسم شهردار آینده شدند.

آرا جمع آوری شده و علوی تک تک برگه های رای را قرائت نمود.

در نهایت مسعود نصرتی با ۱۱ رای به عنوان شهردار جدید رشت انتخاب شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار