کد خبر : 69577
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس:

از روز نخست تولید واکسن کرونا عزم جدی برای واردات داشته‌ایم‌

از روز نخست تولید واکسن کرونا عزم جدی برای واردات داشته‌ایم‌

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس از عزم جدی ایران برای واردات واکسن کرونا در کنار تولید واکسن داخلی خبر داد و گفت: مشکلی در تهیه واکسن مورد نیاز نداریم.

به گزارش گیلانستان، خلیل بهروزی‌فر درباره سیاه‌نمایی‌هایی که این روزها درباره واردات واکسن کرونا وجود دارد اظهار داشت: همزمان با تولید واکسن برکت عزم جدی برای واردات واکسن شکل گرفته است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عزم جدی که در راستای تولید واکسن داخلی و همچنین در کنار آن واردات واکسن وجود دارد خاطرنشان کرد: تولید و واردات واکسن مکمل یکدیگرند تا بتوانیم از این شرایط بحرانی رهایی یابیم.

وی با اشاره به لزوم اهتمام دولت در واردات واکسن کرونا افزود: مطمئناً یکی از اقدامات مؤثر برای جبران کمبود واکسن ورود بخش خصوصی است که باید با نظارت مستقیم وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، واکسن کرونا را وارد کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اثر تحریم‌ها در واردات دارو و واکسن با بیان اینکه تحریم‌ها در واردات اقلام دارویی بی‌تأثیر نبوده است عنوان کرد: با این وجود آنچه اکنون به آن دست یافتیم این است که تحریم‌ها تأثیر بسیاری بر واردات واکسن ندارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای واردات واکسن مورد نیاز روزانه اکنون با مشکل خاصی مواجه نیستیم عنوان داشت: بر این اساس تحریم‌ها نمی‌تواند نقش چندانی در واردات واکسن داشته باشد.

وی درباره موضع‌گیری برخی پزشکان نسبت به واکسن روسی و چینی که در مقطعی واردات آن‌ها را به تأخیر انداخت گفت: روسیه همکاری خوبی در حوزه صادرات واکسن کرونا به ایران داشته و ایران در واردات واکسن از روسیه و چین در حال حاضر با هیچ مشکلی روبه‌رو نیست.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار