کد خبر : 22272
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1396- 01: 11

از پشت پرده فضای مجازی در اغتشاشات اخیر تا ضعف عملکرد مسئولین دولتی در پاسخگویی به مطالبات مردم!

از پشت پرده فضای مجازی در اغتشاشات اخیر تا ضعف عملکرد مسئولین دولتی در پاسخگویی به مطالبات مردم!

وقتی یک حزب، مناصب را به یک نوعی سهمیه خودش حساب می کند و به عنوان سکوی پرش برای نیروهایش می بیند، یا مسئولی خود را تحت حمایت اشخاص یا حزبی قرار می دهد وملزم می داند به آنها نان قرض بدهد، اگر با این نگاه مسئولان به کار گماشته شوند بعدا در برکناری آنها نیز دچار مشکل خواهند بود.

به گزارش گیلانستان، سیاوش آقاجانی در ارتباط با اینکه یکی از اضلاعِ اغتشاشات اخیرکه بر بستر نارضایتی های به حق مردم بنا شد، رسانه ها بودند، اظهار کرد : پیام رسان های مختلفی در کشور در حال فعالیت هستند که تقریبا، هم اکنون رسانه های اول کشورند و بالاترین خبرگزاری ها، یک یا چند پیام رسان انتخاب کرده که در کانال ها مطلب منتشر می کنند.
آقاجانی با بیان اینکه درچنین شرایطی اگر قانون کشور، دراین حوزه اعمال نشود، عملا کشور دچار هرج و مرج می شود، تصریح کرد: برای انتشارِ یک نشریه دانشجویی، با تیراژ مثلا ۲۰۰عدد چند نفر باید جواب پس بدهند یا حتی سایت های استانی خودمان، هم اکنون ازچندین جا، مورد شکایت قرار دارند.
وی افزود: ازآن طرف می بینیم که پیام رسان های شبکه ای با ۱۰۰هزار یا ۲۰۰هزار نفر مطلب منتشر می کنند، بدون اینکه به هیچ جا پاسخگو باشند و امکان پیگیری وجود داشته باشد و آبروی افراد را می برند، بدون اینکه افراد بتوانند شکایت کنند یا در رسانه، دفاعیه خودشان را منتشر کنند.
این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه علنا این رسانه ها با سرویس های جاسوسی اتصال دارند، گفت: مثلا جنبش ری استارت، خودشان اخیرا مصاحبه کردند و گفتند که تا حمایت های عربستان باشد ما می توانیم کارمان را پیش ببریم، یا آمد نیوز به صراحت بر اساس منابع مختلف، از این سرویس ها تغذیه می شود.
آقاجانی با تاکید براینکه مدیر تلگرام با وجود اینکه دراین پیام رسان، اغتشاش گران وحامیان خارجی آنها، آموزش بمب سازی می دهند، آنها را باز نگه می دارد و حاضر به بستن آنها نیست، بیان کرد: به این نتیجه می رسیم که فضای رسانه ای ما واقعا فضای غیر قابل تحمل و مسمومی است و دولت متاسفانه به دنبال این است که خودش بتواند کار خودش را درست انجام دهد وحتی اگر دولت می خواهد کار خودش را درست انجام دهد حتما باید فضای رسانه، فضای سالمی باشد.
وی افزود: با این شرایط که متاسفانه پذیرفته و رفعِ فیلترشده است، آن ابزارها خنثی نشده و ما دیدیم که بعد از جمع شدنِ اغتشاشات، دوباره فراخوان زده و یک روز دیگراز مردم خواستند؛ که مورد استقبال قرارنگرفت، اما بازهم فضای مجازی، فضایِ قابل پذیرشی نیست.
فازاول برخوردِ مسئولان دولت با اعتراضات فضای مجازی، انکار و سپس دربرخورد با مطالبات اقتصادی، سکوت بود
این فعال رسانه ای  شروعِ بررسی مسئولان برای پاسخ به اعتراضات اقتصادی مردم را ازجایی که مطالباتِ اقتصادی مردم منحرف شد، عنوان کرد وگفت: اگریک پرده به عقب بر گردیم می بینیم که مسئولان دولت، درابتدا مسئله نارضایتی مردم را انکار کردند.
آقاجانی با بیان اینکه حدودا یک ماه قبل از این اعتشاشات، کمپین های پشیمانیم در فضای مجازی راه افتاد و افرادی که خودشان به آقای روحانی رای داده بودند، کمپین راه انداختند، تاکید کرد: وقتی این کمپین ها راه افتاد، دیدیم که آقای خاتمی گفت اینها همه دسیسه است، در صورتی که توسط کسانی راه افتاده بود که خودشان از روحانی حمایت کرده بودند.
وی با اشاره به اینکه بعد ازآقای روحانی، آقای نوبخت نیز به نوعی انکار کردند و گفتند اینهایی که این کمپین ها را راه انداختند، اصلا به روحانی رای ندادند، افزود: نوبخت گفت اینها بازی است؛ یعنی فازاول برخوردِ مسئولان دولت با اعتراضات، انکار بود و فاز بعد که مطالبات کاملا اقتصادی بود سکوت کردند.
این فعال رسانه ای با تصریح براینکه وقتی مطالبات، سیاسی، هدایت شد، مسئولان اظهارکردند حرف های مردم و معترضان باید شنیده شود، گفت: دقیقا از جایی که مسیر اعتراضات، به فضای غیر واقعی منحرف شد، تازه مسئولانِ دولت گفتند حرف مردم باید شنیده شود.
آقاجانی با ابراز اینکه اگر همین تغییر مواضع را نگاه کنیم در آنها نمی توانیم صداقت را پیدا کنیم، بیان کرد: تا قبل از آن که اعتراضات مردم اعتراضات مال باختگان و معیشتی بود، اصلا انکار وسپس سکوت می کردند و بعد در نهایت گفتند که باید رسمیت بخشیده و شنیده شود.
وی برخورد با مسئولانی که درواقع صلاحیت ندارند و به نوعی دستشان دچار مفاسدی است، لازمه ی تداوم انقلاب اسلامی وغیر قابل انکار دانست وافزود: مهم تر ازآن که با این افراد برخورد شود، این است که اصلا چرا این افراد گماشته می شوند.
این فعال رسانه ای  با اشاره به اینکه ما اینهمه نهاد های نظارتی داریم که متاسفانه استعلام های این نهاد ها، اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد، گفت: بعضا انتصابات، بدون توجه به هشدارِ این نهادها مبنی براینکه این فرد مشکل دارد، انجام می شود.

آقاجانی خاطرنشان کرد: درسطح کشوری نیز این مسئله را که بعضی ها گفتند من در مورد فلان شخص هشدار جدی دادم ولی آقایان او را به کار گیری کردند و نتیجه اش حقوق نجومیِ ماهی ۲۴۰ میلیون تومان شد، مشاهده کردیم.
وی با ابرازتاسف ازاینکه منافع حزبی برمنافع ملی و مسائل مردم اولویت پیدا می کند، افزود: وقتی یک حزب، مناصب را به یک نوعی سهمیه خودش حساب می کند و به عنوان سکوی پرش برای نیروهایش می بیند، یا مسئولی خود را تحت حمایت اشخاص یا حزبی قرار می دهد وملزم می داند به آنها نان قرض بدهد، اگر با این نگاه مسئولان به کار گماشته شوند بعدا در برکناری آنها نیز دچار مشکل خواهند بود.
این فعال رسانه ای اظهار کرد: اگرمسئولی با حمایت یک نماینده مجلس یا یک حزب خاص به کار گماشته شد، موقعِ برکناریِ وی نیز آنها مقاومت می کنند و استقلال مدیران را در انتصابات دچار خدشه می کنند، که دراین صورت هم در انتخاب افراد شایسته و هم در برکنارکردن افراد ناکارآمد یا فاسد، دچار مشکل می شوند./ رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار