کد خبر : 45595
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

آیت الله فلاحتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان:

استاندار رعایت عفاف و حجابِ الزامی را به تمام دستگاه های گیلان ابلاغ کند/ لزوم اختصاص یک برنامه در هفته به موضوع عفاف و حجاب در صدا و سیمای گیلان

استاندار رعایت عفاف و حجابِ الزامی را به تمام دستگاه های گیلان ابلاغ کند/ لزوم اختصاص یک برنامه در هفته به موضوع عفاف و حجاب در صدا و سیمای گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان وحدت و همکاری مسئولان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را اثرگذار عنوان کرد و گفت: استاندار رعایت عفاف و حجاب الزامی را به تمام دستگاه ها و مراکز گیلان ابلاغ کند.

به گزارش گیلانستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با پیشنهاد به شورا گذاشتن موضوع های فرهنگی جامعه اظهار کرد: خرد جمعی موجب نزدیک شدن به خروجی های مناسب می شود.
وی به نزدیک شدن شورای فرهنگی عمومی گیلان به موضوع های مورد مطالبه مردم اشاره کرد و افزود: صرف داشتن قانون نمی تواند تضمین کننده تمام موارد باشد و برنامه ریزی در مقام اجرا بسیار مهم است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه آیین نامه حجاب به خوبی تدوین شده است، تصریح کرد: در آیین نامه مذکور از ریز تا درشت موارد بیان شده اما در مقابل با هجمه گسترده و سرمایه گذاری دشمن مواجه هستیم.
آیت الله فلاحتی، اجرای برنامه های زیربنایی در عرصه فرهنگی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: در عرصه فرهنگی باید در دو موضوع منع و سلب و همچنین بیان، کار شود.
وی به نگاه همگان به خروجی شورای فرهنگ عمومی گیلان اشاره کرد و گفت: در مجموع خروجی شورای فرهنگ عمومی گیلان نسبت به استان های دیگر پر رنگ تر است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به الگوگیری استان های دیگر از برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همچنین شورای فرهنگ عمومی این استان، خاطرنشان کرد: در فعالیت های فرهنگی تنها نمی شود اقدام های سلبی انجام داد بنابراین برنامه های فرهنگی را از مقطع مهدهای کودک و پیش دبستانی های گیلان آغاز کردیم.
آیت الله فلاحتی، وحدت و همکاری مسئولان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را اثرگذار ذکر کرد و یادآور شد: استاندار به تمام دستگاه ها و مراکز گیلان ابلاغ کند که رعایت عفاف و حجاب اسلامی الزامی است.
وی با بیان اینکه عفاف و حجاب شاخص فرهنگ عمومی است، اظهار کرد: راهکارهای ترویج فرهنگ عمومی باید در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه شود.
امام جمعه رشت به مسئولیت پدر و مادرها در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: والدین در تربیت فرزندان فرافکنی می کنند و تمام تربیت کودکان را به عهده مسئولان جامعه می دانند در صورتی که ۸۰ درصد تربیت فرزندان به عهده خانواده ها است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به فعالیت های صدا و سیما در عرصه فرهنگی تاثیرگذار است، بیان کرد: می طلبد صدا و سیما مرکز گیلان یک برنامه در هفته را با بهره گیری از اندیشمندان حوزه و دانشگاه به موضوع عفاف و حجاب اختصاص دهد.
وی، بیان فلسفه عفاف و حجاب برای مردان و زنان را اثرگذار دانست و تصریح کرد: ۱۸ راهکار برای فلسفه عفاف و حجاب بیان شده است.

حجاب موجب آرامش روح و روان انسان می شود

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با گرامیداشت و عرض تبریک و تسلیت شهادت قاسم سلیمانی سردار رشید اسلام، گفت: شهید سپهبد سردار سلیمانی نماد همبستگی ملی در صیانت و حفاظت از دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریست بود.
ارسلان زارع با قدردانی از حضور با شکوه و موثر مردم گیلان به ویژه مردم انقلابی رشت در راهپیمایی انزجار از اقدام تروریستی دولت آمریکا، افزود: مردم گیلان بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و شهدا تجدید میثاق کردند.
وی ادامه داد: به برکت خون شهید سردار سلیمانی، تعالی و عزت ملت ایران در سراسر گیتی استمرار خواهد داشت.
استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه اصل حجاب یک امر دینی و واجب شرعی است، تصریح کرد: براساس بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان علوم اجتماعی، حجاب موجب آرامش روح و روان هر انسان می شود بنابراین می طلبد تمام مدیران و مردم توجه لازم به این موضوع داشته باشند.
زارع بر نهادینه شدن مجموع قوانین و راهکارهای عفاف و حجاب تاکید کرد و یادآور شد: طبق آمارها، وضعیت عفاف و حجاب در گیلان نسبتا مطلوب است و جزو استان های خوب به لحاظ رعایت شهروندان است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه تلاش در عرصه عفاف و حجاب باید بر کارهای ایجابی باشد، خاطرنشان کرد: در دانشگاه ها اقدام های خوبی در عرصه عفاف و حجاب صورت گرفته اما در راستای درونی سازی و نهادینه کردن امر عفاف و حجاب باید بیشتر بکار شود.
وی بر فعالیت پیشگیرانه براساس عملکرد گزارش مدیران دستگاه ها تاکید کرد و افزود: در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و اطلاع رسانی به خانواده ها می توان از فضای مجازی بهره برد.

کمیته فضای مجازی در شورای فرهنگ عمومی گیلان تشکیل شود

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: اعضای شورای فرهنگی عمومی باید پایه گذار اخلاص در جامعه باشند.
سردار محمد عبدالله پور، سپاه را از شرکای آموزش و پرورش و دانشگاه عنوان کرد و افزود: سپاه در طرح های مختلف مانند راهیان نور با نهادهای مذکور همکاری دارد و سالانه حدود ۱۱ هزار نفر دانش آموز را از گیلان به مناطق دوران دفاع مقدس اعزام می کند.
وی، خواستار تشکیل کمیته فضای مجازی در شورای فرهنگ عمومی گیلان با همکاری دستگاه های مختلف شد و بیان کرد: دشمن در جنگ فرهنگی به دنبال از بین بردن نظام و انقلاب است بنابراین در امر عفاف و حجاب نباید فضای مجازی را نادیده بگیریم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به تحصیل ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز در استان اظهار کرد: حدود ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان مذکور دختر هستند.
نادر جهان آرای از وجود بیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت فرهنگیان در گیلان خبر داد و تصریح کرد: ۵۵ درصد از فرهنگیان استان را بانوان تشکیل می دهند.
رئیس دانشگاه گیلان نیز در جلسه مذکور به تشکیل شورای حفاظت اخلاقی و رفتاری در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شورای مذکور با مشارکت مدیران اثرگذار در حوزه فرهنگی تشکیل شده است.
احمد رضی، تعداد ۶۰ درصد از دانشجویان گیلانی را دختر عنوان کرد و افزود: روحیه دانشجویان در اجرای برنامه ها لحاظ شده تا عفاف و حجاب به مطالبه عمومی تبدیل شود.
حجت الاسلام سعید مهدوی نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه فعالیت های غیر مستقیم در حوزه فرهنگی تاثیرگذار است، اظهار کرد: گزارش ها در شورای فرهنگ عمومی باید جامع باشد و دستگاه ها نقاط ضعف، قوت و تهدید را بیان کنند.
فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور با تسلیت شهادت سردار سلیمانی، گفت: مردم گیلان خاطره دو مرتبه حضور سردار سلیمانی در این استان را فراموش نمی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار