کد خبر : 81591
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مهر 1401- 38: 18

استاندار در دیدار برگزیدگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:

استعداد درخشان دانش آموزان گیلانی شناسایی و پرورش یابد/ لزوم تقویت فضای تعالی اندیشه کودکان و نوجوانان

استعداد درخشان دانش آموزان گیلانی شناسایی و پرورش یابد/ لزوم تقویت فضای تعالی اندیشه کودکان و نوجوانان

استاندار گیلان با بیان اینکه استعداد درخشان دانش آموزان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، شناسایی و پرورش می یابد، گفت: باید فضای تعالی اندیشه کودکان و نوجوانان در آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی و هنری بویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت شود.

به گزارش گیلانستان، دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (پنجشنبه) در نشست صمیمانه با دانش آموزان برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در مسابقات ملی و بین المللی، با تبریک هفته ملی کودک و ایام ولادت باسعادت حضرت محمدمصطفی(ص) پیامبر مهربانی و امام جعفر صادق(ع)، با ابراز خرسندی دیدار با تعدادی از کودکان و نوجوانان خوش ذوق و موفق گیلانی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ایام با برکت هفته وحدت، بیان کرد: دانش آموزان فعال فرهنگی و هنری در کنار دیگر دانش آموزان مستعد، سرمایه های ارزشمند و آینده سازان جمهوری اسلامی ایران و مایه سربلندی و افتخار آفرینی سرزمین اسلامی هستند.

 

وی با بیان اینکه به عنوان کسی که در کسوت معلمی دوران ارزشمندی را با فرزندان برومند استان نخبه پرور گیلان سپری کرده است، افزود: معلمان و نقش آفرینان آموزش و پرورش ضمن تلاش مضاعف در امر مهم تعلیم و ترببیت، در شناسایی و معرفی کودکان و نوجوانان مستعد به مراکز فرهنگی و هنری بویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهتمام ورزند.

 

استاندار گیلان، نقش آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعنوان حلقه های پیوسته، در رشد و تعالی استعدادهای فرزندان کشورمان را خطیر و موثر دانست و بیان کرد: دانش آموزان در مدارس علم آموزی می کنند و  ذوق و هنر و استعدادهای درخشان آنان در کانون پرورش فکری با معرفی آموزش و پرورش، شناسایی و پرورش می یابد.

 

دکتر عباسی تاکید کرد: لازم است از ظرفیت های فراوان کانون پرورش فکری برای بالندگی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی با بروز ذوق و هنر نسل انقلاب بکارگیری شود.

 

وی با بیان اینکه نباید توجه به کودکان و نوجوانان تنها به هفته کودک معطوف باشد، اظهار داشت: توجه به استعدادها و حمایت از کودکان و نوجوانان موفق ایران اسلامی، برنامه راهبردی دولت سیزدهم است و در استان نیز تقویت فعالیت های اثربخش این حوزه مورد تاکید و حمایت است.

 

وی با بیان اینکه استعداد درخشان دانش آموزان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، شناسایی و پرورش می یابد، گفت: باید فضای تعالی اندیشه کودکان و نوجوانان در آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی و هنری بویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت شود.

 

در این نشست صمیمانه، سیدجلیل میرعظیمی سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان و هریک از معاونین وی، گزارشی از فعالیت های این اداره کل بویژه در هفته ملی کودک ارائه و همچنین هریک دانش آموزان برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در مسابقات ملی و  بین المللی با تقدیر از دعوت دکتر عباسی استاندار و ارج گذاری به کودکان و نوجوانان توسط نماینده عالی دولت در گیلان، در خصوص فعالیت ها و رتبه های کسب شده خود مطالبی ارائه کردند.

 

استاندار گیلان نیز از ایلیا صفدری، زهرا شجاعی فرد، فاطمه شهربانویی، آتنا صفوتی، درسا حسین زاده و شیوا کاظمی از دانش آموزان برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آورد.

 

۱۶ تا ۲۲ مهرماه به عنوان هفته کودک با شعار “حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی” نام‌گذاری شده‌است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار