کد خبر : 46117
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان:

استقبال بخش‌ خصوصی از طرح‌های گردشگری گیلان؛ واحدهای جدید بوم‌گردی در استان افتتاح می‌شود

استقبال بخش‌ خصوصی از طرح‌های گردشگری گیلان؛ واحدهای جدید بوم‌گردی در استان افتتاح می‌شود

اقامتگاه‌های جدید بوم‌گردی با مشارکت بخش‌ خصوصی در راستای شناساندن میراث کهن گیلان به گردشگران و با هدف جذب مسافران به‌ویژه در ایام تعطیلات، دهه فجر امسال در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گیلانستان ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از جمله برنامه‌هایی است که در یکی دو سال اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است به‌طوری‌که در همین راستا با توجه به جاذبه‌های فرهنگی، سنتی، روستایی و میراث کهن گیلان هم‌اینک چیزی حدود 74 اقامتگاه بوم‌گردی در استان دایر شده است.

افزایش سالانه میزان ورود مسافران و گردشگران به استان گیلان و لزوم رونق کسب و کار روستایی در استان به‌عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود از سوی دیگر تسهیل در روند صدور موافقت‌نامه‌های اصولی احداث واحدهای بوم‌گردی از جمله اقدامات مهمی است که برای نیل به اهداف یاد شده در دستور کار مسئولان قرار دارد.

خارج کردن روستائیان از اقتصاد تک‌محصولی و ماندگار کردن آنان در روستا چند سالی است که با شروع موج جدیدی از مهاجرت مردم به سوی شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه در استان‌های شمالی از جمله گیلان مورد توجه قرار گرفته و برای جلوگیری از تشدید آن برنامه‌هایی با ماهیت رونق اقتصادی به اجرا در می‌آید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه هم‌اینک 74 اقامتگاه بوم‌گردی در استان مشغول فعالیت هستند عنوان کرد: در حوزه بوم‌گردی کارهای خوبی در گیلان انجام شده است به طوری‌که این خطه جزء استان‌های پیشتاز و خلاق در این بخش محسوب می‌شود.

شهرود امیرانتخابی به افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای جدید بوم‌گردی در استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر خبر داد و ابراز داشت: در ایام دهه فجر امسال 42 واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه گذاری حدود 300 میلیارد ریال و با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 135 نفر در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی حمایت از سرمایه‌گذاران و متقاضیان ایجاد واحدهای بوم‌گردی در گیلان را از جمله اولویت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اعلام کرد و اظهار داشت: طبق گزارشات و آمارهای موجود 95 هزار و 245 گردشگر در واحدهای بوم‌گردی‌ استان گیلان در هشت ماه نخست امسال اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه میزان اقامت گردشگران در واحدهای بوم‌گردی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 440 درصدی برخوردار بوده است افزود: با استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح اقتصاد خانواده‌های روستایی گیلان ارتقاء پیدا می‌کند.

امیرانتخابی مهم‌ترین اهداف ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان گیلان را برشمرد و خاطرنشان کرد: به غیر از حفظ میراث روستایی و شناساندن آن به گردشگران، توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط‌زیست از جمله این مزیت‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه این دستگاه از تمام ظرفیت‌های خود برای تسریع در روند ایجاد واحدهای بوم‌گردی استفاده می‌کند عنوان کرد:‌ ارائه تسهیلات بانکی مورد نیاز یکی از پیش‌نیازهای اصلی ساخت این پروژه‌ها محسوب می‌شود که به همکاری بیشتر بانک‌ها نیازمند است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار