کد خبر : 26300
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1397- 24: 10

استقرار سپاه در منطقه حادثه‌دیده کاکرود برای امدادرسانی

استقرار سپاه در منطقه حادثه‌دیده کاکرود برای امدادرسانی

فرمانده سپاه ناحیه رودسر با اشاره به حضور تیپ نیرو مخصوص نیروی زمینی سپاه در منطقه حادثه‌دیده کاکرود اشکورات رودسر گفت: ادامه رانش زمین عملیات امدادرسانی را مختل کرده است.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار ناصر پورکریمی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ با وجود استقرار تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک‌خان نیروی زمینی سپاه در منطقه اشکورات رودسر، استمرار لحظه‌به لحظه رانش زمین عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان را مختل کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر با اعلام این خبر که رانش زمین در منطقه هر لحظه ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد اعلام کرد:‌ اگر اوضاع در اشکورات رودسر به همین منوال پیش برود برخی از روستاهای مجاور منطقه حادثه دیده باید سریعاً تخلیه شوند.

پورکریمی از استقرار تجهیزات و انواع بیل‌های مکانیکی در منطقه خبر داد و افزود:‌ به توجه به عمق رانش و گل‌ولای انباشته شده، کار امدادرسانی ممکن نیست به همین علت سپاه ناحیه رودسر نسبت به انتقال تجهیزات سنگین و مورد نیاز آواربرداری اقدام کرد.

وی به حضور فرمانده گردان بیت‌المقدس و دیگر نیروها در محل حادثه اشاره کرد و بیان داشت:‌ نیروهای سپاهی و بسیج تمام تلاش خود را در جهت کمک به آسیب‌دیدگان از جمله شرکت در عملیات جست‌وجو و انتقال بیماران به مراکز درمانی انجام داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر تعداد منازل مسکونی تخریب شده را ۴ باب اعلام کرد و ابراز داشت:‌ یکی از منازل مسکونی که در پایین‌دست روستای کاکرود واقع بوده بر اثر حادثه جاری‌شدن سیل و رانش زمین به‌طور کامل زیر گل‌ولای مدفون شده است.

پورکریمی آخرین آمار کشته‌شدگان سیل اخیر در اشکورات رودسر را ۴ نفر اعلام کرد و گفت:‌ عمق گل‌ولای در برخی مناطق حتی از ۳ متر هم فراتر رفته و به مرز ۶ متر رسیده است به همین خاطر جست‌و‌جوی افراد مدفون شده بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه تأمین آذوقه یکی از مشکلات اصلی اهالی منطقه است تصریح کرد:‌ راه ورودی و دسترسی به روستای کاکرود مسدود شده است که به انضمام سه روستای دیگر مستقر در بالادست به کمک‌های امداد هوایی شدیداً نیازمند هستند.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر از بررسی میدانی جهت پیدا کردن اجساد مفقودان حادثه خبر داد و گفت:‌ نیروهای سپاه و بسیج به‌صورت میدانی و با وجود همه مشقات بیش از ۱۲ کیلومتر از عرض رودخانه کاکرود را ‌طی کردند اما هیچ نشانی از مفقودان حادثه به‌دست نیامد.

انتهای پیام‌/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار