کد خبر : 35644
تاریخ انتشار : جمعه 23 فروردین 1398- 43: 12

در پی صدور بیانیه سردار سلیمانی/

استقرار موکب نورالزهرا(س) گیلان در منطقه سیل‌زده پلدختر+ گزارش تصویری

استقرار موکب نورالزهرا(س) گیلان در منطقه سیل‌زده پلدختر+ گزارش تصویری

در پی صدور بیانیه سردار سلیمانی، موکب نورالزهرا(س) گیلان در منطقه سیل‌زده پلدختر برای پخت روزانه بیش از ۵ هزار پرس غذا مستقر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی گیلانستان، هر ساله همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، موکب‌های گیلان در مسیر نجف تا کربلا و یا در کربلای معلی اقدام به برپایی خیمه‌های پذیرایی و اسکان از زائران می‌کنند.

خادمان حسینی برای پذیرایی از زائران یک ماه جلوتر به کربلا می‌روند تا همه چیز را برای اسکان و پذیرایی آماده کنند، اما اینبار با توجه سیل عظیمی که در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان پیش آمد، برخی از عاشقان خاندان عصمت و طهارت ماموریت دیگری از درون قلب های خود در یافت کردند و آن ماموریت خطیر خادمی مردمان سیل‌زده کشور بود.

امروز گروه‌های مختلف از استان گیلان عازم مناطق سیل زده لرستان و خوزستان شده اند و موکب‌هایی که اربعین برای زوار امام حسین برپا کرده بودند را به شهرستان‌های مختلف استان لرستان و خوزستان انتقال داده تا به پخت غذای گرم برای مردم در راه مانده سیل زده بپردازند.

برخی از این موکب‌ها مانند موکب نورالزهرا(س) گیلان که نامی آشنا برای زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز اربعین دارد، هر آنچه در توان داشت در این راه گذاشت و با جمع آوری توان خود و یاری خیران و کمک های مردمی بساطی را برای پذیرایی از سیل زدگان در لرستان فراهم کرد.

موکب نورالزهرا(س) استان گیلان پس از اعلام فراخوان سردار قاسم سلیمانی مبنی بر برپایی موکب های اربعین در مناطق سیل زده با هدف طبخ و توزیع غذای گرم در بین سیل زدگان لرستان، اقدام به برپایی موکب در پلدختر کرد.

در این میان حال و هوای خادمان سیدالشهدا(ع) که در حال پذیرایی از سیل زدگان هستند، دیدنی و وصف ناشدنی است، طوری که باید گفت، خادمان حسین(ع) اینبار برای سیل زدگان سنگ تمام گذاشتند.

در این راستا با مجید ذاتی، مسئول موکب نورالزهرا(س) گیلان مصاحبه ای با خبرنگار گیلانستان انجام داده که در ادامه به آن می پردازیم:
وی با بیان اینکه موکب نورالزهرا(س) دو روز است که در شهر پلدختر لرستان استقرار پیدا کرده است، اظهار کرد: روزی ۵ هزار غذا توسط این موکب برای سیل زدگان طبخ می‌شود.

ذاتی افزود: دستگاه مکانیزه پخت نان، ۴ خودرو سنگین تریلی شامل اقلام پشتیبانی و مصرفی موکب و یک تانکر آب و حدود ۳۰ نفر خادم مستقر شده تا بتوانیم این پوشش غذایی را به خوبی داشته باشیم.

مدیر موکب نورالزهرا(س) گیلان با بیان اینکه اکنون خادمان در حال آماده کردن زمین و انبار هستند، گفت: زمین را برای استقرار خودرو نانوایی آماده می‌کنند و انبار را هم برای اینکه خودروهای سنگین وقتی مرحله به مرحله بارها را می‌رساند بتوانند در آنجا انبار کنند و کارها به صورت جدی آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه مردم خیر و نوعدوست گیلان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت موکب نورالزهرا(س) ۶۲۷۳۸۱۱۱۲۲۷۵۷۷۳۰ واریز کنند، تصریح کرد: تمام فعالیت های ما از طریق پیج اینستاگرام به آدرس« https://www.instagram.com/arbaeengilan/» اطلاع رسانی می شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار