کد خبر : 88401
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401- 58: 19

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد؛

«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» محوری ترین شعار ملت ایران

«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» محوری ترین شعار ملت ایران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» محوری‌ترین شعار مردم ایران در طول نهضت اسلامی بود که در روز ۱۲ فروردین با اکثریت آرای مردم تحقق یافت.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت یوم‌الله دوازدهم فروردین اظهار کرد: یوم الله دوازدهم فروردین یکی از روزهای ماندگار و خاطره‌انگیز تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای برگزاری همه‌پرسی و «آری» قاطعانه مردم به تشکیل نظام جمهوری اسلامی یک روز بزرگ و خاطره‌انگیز را برای ملت ایران رقم زد.

 

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه یوم الله دوازدهم فروردین و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آغاز فصل نوینی در سرنوشت ملت مبارز و انقلابی ایران است، ادامه داد: رأی «آری» بیش از ۹۸ درصد مردم ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ موجب استحکام انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی شد.

 

وی مردمی بودن را یکی از ویژگی‌های بارز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» محوری‌ترین شعار مردم ایران در طول نهضت اسلامی بود که در روز ۱۲ فروردین با اکثریت آرای مردم تحقق یافت.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمونه موفق از تشکیل حکومتی بر اساس احکام مترقی دین مبین اسلام است، گفت: مردم ایران پس از ۲۵۰۰ سال سلطه نظام ستم‌شاهی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی مردم سالاری را تجربه کردند و اکنون بیش از چهل و چهار سال است که مستقیم و غیرمستقیم مسئولان کشور را خود انتخاب می‌کنند و با کوتاه کردن دست استکبار جهانی بر سرنوشت خود حاکم هستند.

 

وی یوم الله دوازدهم فروردین را عید بزرگ شکرگزاری مردم انقلابی و ولایت‌مدار ایران دانست و گفت: پایبندی به آرمان امام خمینی (ره)، وفاداری به خون پاک شهدا، پیروی از فرامین امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و پاسداری از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بهترین شکرگزاری است.

 

حجت‌الاسلام اشجری، حضور گسترده و پرشور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی را ستودنی و در عرصه‌های بین‌المللی کم‌نظیر دانست و اظهار کرد: عظمت حضور ملت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جلوه‌ای بی‌بدیل از مردمی‌بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در مناسبت‌های ملی و انقلابی علی‌رغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، دشمنان نظام را خشمگین کرده است، افزود: شکرانه عملی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن پس از اغتشاشات اخیر، اولویت قرار دادن رفع مشکلات معیشتی مردم از سوی دولتمردان است.

 

وی با بیان اینکه مردم مقاوم و قدرشناس ایران چهل و چهار سال است عاشقانه پای نظام اسلامی خود ایستاده‌اند و مطالباتی نیز دارند، تاکید کرد: ایجاد امنیت اقتصادی و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی علاوه بر امنیت نظامی از خواسته‌های به حق مردم است که باید از سوی دولتمردان جدی گرفته شود.

 

حجت‌الاسلام اشجری بر ضرورت تعویض تصاویر شهدا نصب شده در تیرک بلوارها و معابر عمومی شهر رشت تاکید کرد و گفت: متأسفانه تصاویر این شهدای والامقام به دلیل گذر زمان کم‌رنگ و نامناسب شده و این امر موجب رنجش و دلخوری خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور شهر رشت شده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه تعویض تصاویر شهدا و ترمیم یادمان شهیدان در معابر شهر رشت اهتمام جدی مسئولان را می‌طلبد، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی آغاز سال نو و حضور مسافران نوروزی، یادمان و تصاویر نصب شده شهدا شایسته مقام شهیدان گرانقدر باشد.

 

وی به همزمانی یوم الله دوازدهم فروردین با دهم ماه مبارک رمضان، وفات حضرت خدیجه (س) همسر گرامی رسول خدا (ص) اشاره کرد و افزود: این تقارن فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه به منظور تبیین روز جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به اهم برنامه‌های ستاد بزرگداشت یوم الله دوازدهم فروردین استان گیلان، تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها، نشست‌های تخصصی و ویژه‌برنامه‌های تبیینی، بهره‌مندی از فضای مجازی، تولید و انتشار مقالات و آثار هنری فاخر، اجرای گروه‌های سرود، تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی متعدد، نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی در میادین، پل‌ها، بلوارها و معابر عمومی، تبلیغات محیطی و… بخشی از برنامه‌های ستاد است.

 

گفتنی است، در پایان این نشست ۵۸ مصوبه استانی به منظور بزرگداشت باشکوه یوم الله ۱۲ فروردین «روز جمهوری اسلامی ایران» در گیلان به تصویب اعضای ستاد رسید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار