کد خبر : 248
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

استیضاح وزیر آموزش و پرورش چند امضا دارد؟

استیضاح وزیر آموزش و پرورش چند امضا دارد؟

با توجه به اینکه ۱۵ نماینده امضای خود را از استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش پس گرفتند، این طرح که در ابتدا ۶۴ امضا داشت و بعد به ۶۸ امضا رسید، در حال حاضر ۵۳ امضا دارد.

به گزارش در گیلان، طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با ۶۴ امضا در جلسه علنی روز سه شنبه ۱۹ خرداد مجلس از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش افکارنیوز، در همان روز اعلام شد که جلسه استیضاح این وزیر روز چهارشنبه ۲۷ خرداد در صحن مجلس برگزار می شود.

اما محمدحسن ابوترابی نائب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۰ خرداد را بر عهده داشت از لغو اعلام وصول این استیضاح خبر داد و گفت: با عنایت به آخرین اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح استیضاح آقای فانی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده که این کمیسیون با نمایندگان متقاضی استیضاح و شخص آقای وزیر جلسه خواهند داشت و نتیجه بررسی‌هایش را به هیأت‌رئیسه اعلام خواهد کرد.

جلسه نمایندگان متقاضی استیضاح با وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه ۲۴ خرداد از ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۲ ساعت و نیم و تا ساعت ۱۷ برگزار شد که بعد از این جلسه نمایندگان اعلام کردند که از توضیحات وزیر در خصوص سوالات مطرح شده استیضاح قانع نشدند.

این نمایندگان در جلسه روز سه شنبه ۲۶خرداد تاکید کردند که استیضاح باید اعلام وصول شود.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه مجلس را برعهده داشت با اعلام وصول این استیضاح اعلام کرد که جلسه استیضاح روز چهارشنبه سوم تیر در صحن مجلس مطرح می شود.

در پی اعلام وصول این استیضاح تلاش مسئولین وزارت آموزش و پرورش برای رایزنی با نمایندگان جهت پس گرفتن امضاها آغاز شد.

در بعدازظهر روز سه شنبه اعلام شد که ۱۵ نماینده امضاهای خود را از این استیضاح پس گرفتند.

این نمایندگان عبارتند از محمدعلی موسوی، سیدشکر خدا موسوی، غلامرضا کاتب، علاءالله سلطانی صبور، شهلا میرگلو بیات، عباس صلاحی، عزت‌الله یوسفیان‌ملا، حجت‌الله درویش‌پور، مهدی کوچک زاده، ناصر کاشانی، عبدالله تمیمی، سلمان عباسی، سید محمدبیاتیان، ناصر صالحی‌نسب و حسینی.

این طرح در ابتدا ۶۴ امضا داشت که بعد چهار نماینده دیگر این طرح را امضا کردند که تعداد امضاها به ۶۸ رسید. با توجه به اینکه ۱۵ نماینده امضای خود را از استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش پس گرفتند، در حال حاضر این طرح ۵۳ امضا دارد.

در هر حال باید منتظر جلسه مجلس در سوم تیر و استیضاح فانی ماند و دید که آیا وی با استیضاح از سمت خود عزل می شود یا بر سر کار خود خواهد ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار