کد خبر : 70089
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۲۶

مدیری توانمند و فارغ از جناح های سیاسی؛

“اسماعیل قربانزاده” مدیر کل اسبق وزارت دفاع، گزینه جدی و بومی برای استانداری گیلان+ سوابق

“اسماعیل قربانزاده” مدیر کل اسبق وزارت دفاع، گزینه جدی و بومی برای استانداری گیلان+ سوابق

.

به گزارش گیلانستان، در سالهای اخیر؛ استان گیلان از حضور استانداران غیر بومی آسیب فراوان دیده و مردم این سامان از تصمیمات غلط یا نابجای مدیران عالی استان به شدت رنج برده اند. افرادی که با کمترین تجربه مدیریتی و اجرایی سکان استانداری را در دست گرفتند و شد آنچه که نباید می شد و….

اکنون گیلان بیش از هر زمان دیگری تشنه حضور استانداری بومی و با تجربه است تا همسو با رویکرد دولت مردمی آیت الله رئیسی بتواند آغاز گر تحولاتی ساختاری در توسعه استان و رفع مشکلات شود. فردی که علاوه بر دارا بودن شاخصه های انقلابی، از تخصص و تجربه مدیریتی ؛ اجرایی؛ پاک دستی و فساد ستیزی و…
برخوردار باشد و بتواند با ایجاد اجماع در استان از همه افکار و پتانسیل ها به نفع گیلان استفاده کند.

در هفته های اخیر گمانه زنی هایی در رابطه با انتخاب استاندار در محافل استان صورت گرفته و اسامی برخی افراد نیز در رسانه ها منتشر شده است. در این بین نام آشنای « اسماعیل قربانزاده »نیز شنیده می شود.

«اسماعیل قربانزاده» بدلایلی که در ادامه به آن اشاره خواهد شد از شانس بیشتری برای تصدی استانداری گیلان برخوردار است؛ و به نظر می رسد یکی از گزینه های جدی این سِمت باشد.

بررسی ها نشان می دهد که «اسماعیل قربانزاده قاضیانی» ؛ متولد رشت و اصالتا اهل سنگر و از خانواده ای روحانی و مورد احترام مردم است که سوابق مدیریتی و اجرایی درخشانش او را از دیگر گزینه ها متمایز می سازد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با دارا بودن کارشناسی ارشد علوم دفاعی و استراتژیک ؛ سالیان متمادی بخش مهندسی جنگ را هدایت نموده و ایده ها و پشتکارش زبانزد همرزمانش بوده است.

برخی از سوابق مدیریتی و اجرایی قربانزاده به شرح ذیل است:

مسئولیت آواربرداری شهر زلزله زده رودبار در سال ۶٩،

مسئولیت ساماندهی و پاکسازی سیل ماسوله،

اجرای پروژه های بزرگ جلوگیری از پیشروی آب دریای خزر در سواحل شمالی کشور خصوصا استانهای گیلان و مازندران،

اجرای ده ها پروژه عمرانی و جاده سازی در مناطق محروم استان گیلان

اجرای پروژه تونل انحرافی سد شفا رود و شبکه آبیاری و زهکشی کشاورزی پنج هزار هکتار از زمینهای کشاورزی رضوانشهر.

مسئولیت ستاد اسکان موقت وزارت دفاع در زلزله سال ٨٢ بم ،

مدیریت تیم امداد و بازسازی وزارت دفاع در روستاهای زلزله زده استان آذربایجان شرقی در سال ٩١ .

مسئولیت اجرای پروژه ۴٢٠٠ واحدی اسکان موقت و اجرای بیست هزار متر مربعی فضای آموزشی، عمومی، بهداشتی و درمانی و … در شهر بم و همچنین عضو هیات امناء و مدیر پروژه ساخت مجتمع آموزشی وزارت دفاع در بم.

هماهنگی و اجرای پروژه های عمرانی و مهندسی دفاعی نظیر اسکله، بندر ، بیمارستان ، سد ، فرودگاه جاسک و جاده های مرتبط با مهندسی ناوگان جنوب از سوی وزارت دفاع.

مجری پروژه های نیروهای مسلح خسارت دیده از برف سنگین سال ٨٣ گیلان و کمک رسانی به حادثه دیدگان این برف در سال ٨٣ و ٨۶ در استان گیلان.

مدیریت تیم پاکسازی میادین مین استان ایلام و ده ها اقدام مشابه دیگر در زمینه مدیریت بحران.

مجموع این فعالیت ها سبب شد تا افتخار دریافت هدیه انگشتری متبرک از دست مقام معظم رهبری نصیب ایشان شده و مورد تقدیر وزیر دفاع وقت قرار گیرند.

مدیر کل مهندسی وزارت دفاع در شمال کشور و نماینده وزیر دفاع در ناوگان جنوب کشور از دیگر سوابق «اسماعیل قربانزاده» است .

آنچه که احتمال انتخاب «قربانزاده» بعنوان استاندار گیلان را افزایش می دهد شناخت سردار وحیدی وزیر کشور از ایشان است چرا که در مقطعی از سوی سردار وحیدی به عنوان مدیر کل مهندسی وزارت دفاع و نماینده ایشان در ناوگان جنوب منصوب شده است. همچنین شناخت مقامات استان و مجمع نمایندگان گیلان از سوابق موفق این مدیر سازندگی دلیل دیگری بر این مدعاست.

علاوه بر این ها « اسماعیل قربانزاده » در دولت دوازدهم نیز بعنوان گزینه نهایی استانداری گیلان انتخاب شده بود اما بدلیل نگرش سیاسی حاکم بر دولت روحانی از انتخاب ایشان صرف نظر شد.

لازم به یادآوری است در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، اسماعیل قربانزاده از سوی حجت الاسلام علم الهدا بعنوان ریاست ستاد کار و کرامت آیت الله رئیسی در استان گیلان منصوب شده بود.

اکنون باید منتظر ماند و دید تا توفیق خدمت در استان گیلان بعنوان استاندار نصیب چه کسی خواهد شد.

کسی که صرفا نگرشی سیاسی دارد و یا کسی که زاده همین استان مظلوم است و سوابقش نشان می دهد که یک انقلابی و یک مدیر توانمند اجرایی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کیخسروناظم زاده دوشنبه , 16 آبان 1401 - 1:30

جناب آقای مهندس سردارحاج اسماعیل قربانزاده ازاولیاخداوندومومن وارسته یست که نظریش اگرباشدبتعدادانگشتان دست میباشدایشان بایدرئیس جمهوربشوند تمام عمرشان رادرخدمت به ایران انقلاب وکشوربوده وهست بویژه محرومین چنین مدیران لایق دراین فصل ازانقلاب گذشته بمانندایشان خیلی کم است واین بزرگمردان گنجینه انقلاب واسلامی هستندوحتی قبل ازانقلاب کلا خانوادگی که مذهبی وروحانی بودند وهستن پشت سرایشان وخانواده محترمشان نمازجماعت می‌خواندند می‌خوانند مادرانشان روحشان شادازسادات عزیزوبانفوذبودندوپدرایشان روحانی وارسته محل بودن کاش قدرشان رامسیولین بلندپایه بدانندوبدانندبه ایشان بدهکاریم وبایدایشان را جواهری درایران بدانند

رفتن به نوار ابزار