کد خبر : 1698
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹

اسناد تخلف آقای نماینده پرادعا – بخش اول

اسناد تخلف آقای نماینده پرادعا – بخش اول

چندی پیش یکی از نمایندگان پرادعا در گفتگو با رسانه وامدار خود، مطالبی را اظهار داشت که موجب تعجب بسیاری از سیاسیون و اصحاب رسانه که اطلاع دقیقی از وضعیت تحصیلی و سوابق شغلی نامبرده دارند، گردید!

به گزارش درگیلان، چندی پیش یکی از نمایندگان پرادعا در گفتگو با رسانه وامدار خود، مطالبی را اظهار داشت که موجب تعجب بسیاری از سیاسیون و اصحاب رسانه که اطلاع دقیقی از وضعیت تحصیلی و سوابق شغلی نامبرده دارند گردید و از آنجاییکه بسیاری از مردم اطلاع دقیقی از واقعیت ندارند، پایگاه خبری خزر بر مبنای وظیفه ذاتی خود در اطلاع رسانی با رعایت ملاحظات قانونی علی الخصوص اینکه ایشان از شاکیان حرفه ای رسانه های استانی و کشوری میباشد، اسناد مربوطه را در معرض نمایش میگذارد.

عجیب اینکه ایشان که یکی از مهمترین منتقدین به نحوه عملکرد وزارت علوم در دولت قبلی بوده و همواره دیگران را متهم به استفاده از رانت تحصیلی نموده و دغدغه اصلی خود را بیکاری جوانان تحصیلکرده بر میشمرد، به استناد مدارکی که در ادامه خواهید دید، خود از متخلفین در این زمینه بوده و برخلاف مقررات جذب اعضای هیات علمی، به طور همزمان از دو سازمان حقوق می گرفته است!

بی تردید انتشار این مدارک می تواند نقش مهمی را در تنویر افکار عمومی ایفا کرده و نشان دهد که حرف برخی از سیاسیون چقدر با عملشان فرق دارد.

تخریب گسترده محیط زیست از طریق برداشت بی رویه شن و ماسه توسط شرکت متعلق به همسر و بستگان سببی، ارسال پیامک از خط اصلی خود با مضمون تهدید به تعرض جنسی به خبرنگار مستقل، تاکید بر واژگان بومی و غیربومی برای تخریب منتقدان که هیچ جایگاهی در فرهنگ اسلامی و ایرانی آنهم در دنیای مدرن امروزی ندارد و… مواردی است که بزودی اسناد آن در این پایگاه خبری جهت تنویر افکار عمومی درج خواهد گردید.

تحریریه خزر در سایه زعامت احکام نورانی اسلام و تاکیدات مقام معظم رهبری با اعتقاد راسخ به عدالت محوری و بیطرفی مقامات قضایی و نظارتی -که البته شخص نامبرده که  به لحاظ جایگاه سیاسی دسترسی به مدیران مربوطه دارد و بطور مداوم متقاضی ورود نهادهای نظارتی به نفع خود و بستگانش میباشد – بدون واهمه از تهدیدهای فرد مذکور به اطلاع رسانی خود با رعایت قوانین ادامه خواهد داد.

و اما اسناد مزبور…

دوازدهم مهرماه 1390 بود که دانشگاه گیلان در نامه ای با شماره 11-10174 خواستار جذب آقای ….. با مدرک کارشناسی ارشد آنهم از پردیس دانشگاه گیلان که تحصیل در آن با پرداخت شهریه بوده به عنوان مربی به صورت استخدام پیمانی می شود.

مدیرکل وقت دفتر نظارت و ارزشیابی آموزش عالی در نامه شماره 183310 مورخ 1390/09/19 به نامه دانشگاه گیلان به این صورت پاسخ می دهد که:

“با استخدام آقای …. به عنوان عضو هیات علمی در مرتبه مربی در آن دانشگاه با رعایت ضوابط و مقررات مربوط و مشروط بر اینکه دانشجوی دوره دکتری نبوده و بورسیه، شاغل و یا متعهد به خدمت به هیچ سازمان و ارگانی نباشد، موافقت می گردد” جالب اینکه عضویت در هیات علمی دانشگاه گیلان آنهم با مدرک کارشناسی ارشد در حالیکه مدرک فوق لیسانس هم از پردیس دانشگاه گیلان اخذ گردیده باشد توفیقی است که جملگی دانشجویان و دانشگاهیان می دانند نصیب هر کسی نمیشود!!

همانطور که مشخص است یکی از مهمترین شروط ذکر شده در نامه فوق، عدم اشتغال در سازمان یا ارگان دیگر است این در حالی است که فرد موردنظر در سازمان دیگری مشغول بوده است، لذا عضویت همزمان وی در هیات علمی دانشگاه گیلان بعنوان مربی می بایست کان لم یکن تلقی شود اما اسناد زیر نشان می دهد که وی نه تنها اندکی پس از پاسخ صریح مدیرکل وقت نظارت و ارزیابی آموزش عالی به عضویت هیات علمی دانشگاه گیلان درآمده بلکه در طی 2 ماه در سال 90 (1390/10/04 الی 1390/12/29) و کل سال 91 (1391/01/01 الی 1391/12/30) از آن جا به عنوان عضو هیات علمی هم مبالغی را دریافت کرده است!! 

همانطور که مشخص است این دو حکم هر دو در زمان دولت قبلی صادر شده و آقای …… که همواره وزارت علوم وقت را متهم به تخلف در زمینه بورسیه ها کرده، خود یکی از متخلفین در این زمینه بوده است!!

تاسف برانگیز آنکه علی رغم بخشنامه و متن صریح نامه مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی که صراحتا عضویت آقای ….. در هیات علمی را منوط به عدم اشتغال در سازمان یا ارگان دانسته بود، وی توانسته بود همزمان با اشتغال در یک سازمان دولتی دیگر و دریافت حقوق ماهیانه میلیونی از آن سازمان به عضویت هیات علمی دانشگاه گیلان نیز درآید!!

اسناد زیر به خوبی نشان می دهد که سازمان محل خدمت این فرد با انتقال وی به دانشگاه گیلان از تاریخ 1392/03/01 موافقت کرده بود و لذا تمام مدت زمان عضویت وی در هیات علمی دانشگاه گیلان تا پیش از این تاریخ ( از 1390/10/04 تا 1391/12/30) کاملا غیرقانونی بوده و تمامی مبالغی که از دانشگاه گیلان تا پیش از این تاریخ دریافت کرده بود، خلاف مقررات بوده است.

البته این سوال همچنان به قوت خود باقی است که چگونه علی رغم وجود تعداد بالای جوانان تحصیل کرده با مدرک دکتری از دانشگاه های معتبر فردی با مدرک فوق لیسانس از پردیس دانشگاه گیلان توانست به عضویت هیات علمی دانشگاه گیلان درآید؟!! ( آنهم هم با تخلف و دریافتی همزمان از دو نهاد دولتی)

جالب آنکه اندکی بعد مشارالیه در راستای ارتقای علمی خود سعی می کند تا علاوه بر سهمیه ای که از آن بهره مند بوده است از سهمیه مربیان هم برای قبولی راحت تر در آزمون دکتری استفاده نموده و لذا خود را مربی و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان معرفی می نماید!

متعاقبا دانشگاه گیلان در پاسخ استعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در خصوص سنجش صحت ادعای این فرد مبنی بر اینکه وی مربی و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان بوده است، صراحتا عنوان می کند که به دلیل افشای اشتغال همزمان این فرد و دریافتی همزمان از یک سازمان دولتی دیگر با او قطع همکاری نموده و استفاده از سهمیه مربیان با توجه به تخلف وی امکان پذیر نمی باشد!

جالب تر آنکه سرانجام  آقای ….  که موفق به تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه گیلان گردید، پس از ناتوانی در کسب نمرات لازم و مخالفت گروه علمی مربوطه توانست در کمیسیون موارد خاص وزارت علوم مجوز لازم برای انتقال پرونده تحصیلی خود را به یک دانشگاه معتبر دولتی در تهران آن هم با حفظ دغدغه جوانان تحصیلکرده و بیکار اخذ نماید!

شایان ذکر است اسناد مربوطه جهت پیگیری نهادهای قانونی و ذیربط در تحریریه خزر موجود است. هر چند بر مبنای اظهارات چندی پیش عضو ارشد دولت در خصوص نامبرده و مفتخر نمودن وی به مقام  وکیل الدوله در نزد سیاسیون، پیگیری این تخلفات از جانب دستگاههای اجرایی دولتی بعید و دور از ذهن است…

بزودی اسناد دیگری نیز جهت ملاحظه خوانندگان در این پایگاه خبری درج خواهد شد./خزر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار