کد خبر : 29635
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397- 43: 22

اشاعه فحشا و راه اندازی “فشن شو”؛ تکنیک یک فروشگاه لباس زنانه در رشت! + تصاویر

اشاعه فحشا و راه اندازی “فشن شو”؛ تکنیک یک فروشگاه لباس زنانه در رشت! + تصاویر

در خیابان مطهری رشت اما فروشگاهی زنانه افتتاح شده که با ایجاد یک کانال تلگرامی، از فروشنده خود برای راه اندازی فشن شو استفاده کرده و فیلم های گرفته شده از او را برای تبلیغ محصولات خود در کانال تلگرامی خود منتشر می کند.

به گزارش گیلانستان، همزمان با گسترش اپلیکیشن های موبایلی در فضای مجازی و استفاده روزافزون مخاطبان از نرم افزارهای پیام رسان خارجی، راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق ایجاد کانال هایی برای نمایش و فروش محصولات، یکی از تکنیک های اتخاذ شده توسط گردانندگان فروشگاه های مجازی بود.

فروش محصولات از طریق کانال های تلگرامی اگرچه توانست مشاغلی را برای برخی افراد با کمترین هزینه ایجاد کند اما سواستفاده برخی از این فرصت به وجود آمده و کلاهبرداری از طریق فروش کالاهایی که اصلا وجود خارجی نداشته و یا ارسال محصولاتی بی کیفیت که تفاوت فاحش با تصاویر نشان داده شده به مشتری داشته است، به معضلی در این خصوص تبدیل شد. حتی فیلتر تلگرام هم نتوانست قاطبه استفاده کنندگان از تلگرام را از این پیام رسان پرطرفدار مجازی رویگردان کند.

کلاهبرداری اما تنها جرمی نبود که برخی از گردانندگان فروشگاه های تلگرامی بدون مجوز برای دریافت پول بیشتر به آن دست می زدند. فروشندگان اجناس غیرمجاز همچون مواد مخدر و ابزارآلات استعمال آن، انواع و اقسام سلاح های سرد و گرم غیرمجاز، داروهای غیرمجاز و قرص های روانگردان و … هم برای فروش راحت تر محصولات خود دست به دامان تلگرام شدند و از آن برای فروش محصولات خود استفاده می کردند.

با این حال نمی توان رونق خرید در فضای مجازی تلگرام را انکار کرد. همین بازار مجازی پررونق سبب شده تا برخی از فروشگاه های دارای پروانه و مجوز، در کنار فروش محصولات در مغازه ها، به فکر ایجاد کانالی برای نمایش و عرضه محصولات خود بیافتند تا بتوانند در کنار جذب مشتریان به روش سنتی، سهمی از بازار مجازی را هم به خود اختصاص داده باشند. البته این قبیل فروشگاه ها به علت مشخص بودن مکان فعالیت، دارا بودن پروانه کسب و تداوم نظارت پلیس فتا بر عملکرد آنان در فضای مجازی سعی بر رعایت قوانین دارند.

در خیابان مطهری رشت اما فروشگاهی زنانه افتتاح شده که با ایجاد یک کانال تلگرامی، از فروشنده خود برای راه اندازی فشن شو استفاده کرده و فیلم های گرفته شده از او را برای تبلیغ محصولات خود در کانال تلگرامی خود منتشر می کند. این تصاویر زننده در حالی در کانال تلگرامی این فروشگاه منتشر می شود که صاحب فروشگاه بدون هیچ ترس و واهمی از نهادهای مسئول در این خصوص، شماره تماس، آدرس، ایمیل و حتی کد محصولاتی که از فروشنده خود برای نمایش آنان استفاده نموده را در کانال منتشر کرده و از بانوان خواسته برای خرید این محصولات به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کنند.

گفته می شود این کلیپ سازی ها که کاملا مشخص است با دوربین غیرحرفه ای و از طریق دوربین موبایل صورت می گیرد، شبانه و پس از پایان کار این فروشگاه صورت می گیرد و مالک مغازه با پایین کشدن کرکره مغازه اقدام به تهیه این کلیپ ها و انتشار آن در کانال تلگرامی خود می کند.

بی تردید فروش لباس مجلسی زنانه ولو با طرح های این چنینی اگر به صورت رسمی وارد کشور شده باشد، ممنوعیت قانونی ندارد اما جولان این فروشگاه در فضای مجازی با انشار این فیلم ها در حالی صورت می گیرد که برای نظارت بر عملکرد فروشگاه هایی که دارای پروانه کسب بوده و در محل مشخصی استقرار دارند، نهادهای زیادی همچون تعزیرات حکومتی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف و … وجود داشته و این بهانه که فروشگاه موردنظر مجازی بوده و گردانندگان آن ناشناسند، قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/ خزرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار