کد خبر : 43616
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آبان 1398- 17: 17

رئیس کمیته امداد کشور در گیلان:

اشتغال و مسکن دو مولفه اصلی توانمندسازی مددجویان است

اشتغال و مسکن دو مولفه اصلی توانمندسازی مددجویان است

رئیس کمیته امداد کشور گفت: اشتغال در کنار مسکن، گام اصلی توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است و امسال در برنامه داریم تا پایان سال ۱۷۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم.

به گزارش گیلانستان، مرتضی بختیاری، در مراسم افتتاح همزمان یک هزار واحد مسکن مددجویی در تولم شهر صومعه سرا ضمن قدردانی از مشارکت خیران، گفت: همواره دولت و سازمان برنامه و بودجه و همچنین سپاه پاسداران در بحث کمک به مددجویان پشتیبان ما بوده‌اند تا بتوانیم قدم‌های موثری را در جهت رفاه حال این بزرگواران برداریم.

وی افزود: یکی از مولفه‌های توانمندسازی مددجویان بعد از اشتغال، مسکن است. دغدغه مسکن در توانمندسازی عزیزان تحت پوشش بسیار مورد تاکید است.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: امروز علاوه بر اینکه هزار واحد مسکن با هزینه‌ای بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، بیش از ۳۵۰۰ مورد هم تعمیرات مسکن مددجویی انجام گرفته است.

بختیاری ادامه داد: جهت کمک به اشتغالزایی مددجویان، پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد تا ۷۰ هزار اشتغال برای کمیته امداد و ۳۰ هزار اشتغال برای بهزیستی ایجاد شود.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: در سال ۹۶، کمیته امداد ۱۷۰ هزار اشتغال ایجاد کرد، سال گذشته همزمان با دومین سال اجرای برنامه ۱۴۸ هزار اشتغال ایجاد کرد و بر اساس آمارها یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: امسال هم در برنامه داریم تا ۱۷۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم؛ تاکنون ۶۳ هزار اشتغال ایجاد شده، حدود چهار هزار میلیارد تومان طرح در بانک‌ها دارم که فرآیند پرداخت تسهیلات را طی می‌کنند.

بختیاری بیان کرد: اشتغال در کنار مسکن، گام اصلی توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است؛ از رئیس سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم با توجه به اینکه در حال تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ هستند، همین حمایت را از کمیته امداد داشته باشند.

رئیس کمیته امداد گفت: براساس آمار ۲۳ سال گذشته تا پایان سال ۹۷، ۷۰۰ هزار خانواده که اشتغال یافته بودند از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند و این باعث شد که سالانه دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به نفع بیت المال شد.

وی ادامه داد: در نشستی که با مدیران بانک‌ها داشتیم اعلام کردند که مددجویان کمیته امداد خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها در باز پرداخت تسهیلات بوده‌اند./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار