کد خبر : 1960
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰:۱۲

اصرار اعتدالی‌ها بر تطهیر چهره خاتمی و زیرپاگذاشتن حکم قوه قضائیه درباره ممنوع‌التصویری او

اصرار اعتدالی‌ها بر تطهیر چهره خاتمی و زیرپاگذاشتن حکم قوه قضائیه درباره ممنوع‌التصویری او

هاشمی درحالی می‌کوشد خاتمی را به رهبری بچسباند که رهبرمعظم انقلاب شش سال است خاتمی رابه حضور نپذیرفته‌اند و بر لزوم عذرخواهی فتنه‌گران از دروغ تقلب تاکید کرده‌اند.

به گزارش در گیلان، اصرار اعتدالیون به قبح زدایی از قانون و استثناء نمودن خود از آن تمامی ندارد. به گزارش رجانیوز حساب کاربری هاشمی رفسنجانی در اینستاگرام طی اقدامی معنادار با قراردادن عکس خود با یکی از سران فتنه، به اظهار نظر در خصوص ممنوع التصویری وی پرداخت.

رئیس‌جمهور قانونی، پیشگام تخطئه خطوط قرمز
یکی از اولین تلاش ها برای نادیده گرفتن قانون ممنوعیت انتشار عکس خاتمی را حساب کاربری اینستاگرام روحانی اسفند ماه ۹۳ انجام داد. صفحه ی اینستاگرام حسن روحانی که معمولا تنها به انتشار اخبار رسمی دفتر ریاست جمهوری می پردازد، در اقدامی معنادار ضمن انتشار عکس حضور سید محمد خاتمی در کنار روحانی، پیام تسلیت رییس جمهور را خطاب به وی منتشر کرد که این اقدام با واکنش گسترده‌ای مواجه شد. این در حالیست که وی پس از انتخاب به مقام ریاست جمهوری طی اقدامی که دهن کجی آشکار به خطوط قرمز نظام تلقی میشد به دیدار خاتمی رفت و  تصاویر این دیدار نیز توسط پایگاه رسمی ریاست جمهوری منتشر شد.
همه در برابر قانون مساوی هستند 
این اقدام روحانی آغاز تلاش‌ها برای تطهیر چهره ی خاتمی بود. در همین راستا سایت جماران  که زیر نظر موسسه ی نشر و تنظیم آثار امام فعالیت میکند و متاسفانه چند سالی است به تریبون فتنه‌گران تبدیل شده است- -بدلیل پوشش گسترده ی تصاویر خاتمی ساعاتی به دستور قضایی از دسترس خارج و فیلتر گردید که این امر بیانگر باقی بودن ممنوعیت انتشار تصاویر خاتمی بود
تجاهل جریان رسانه ای  دولت و فتنه گران در حالی بود که بارها مقامات قضایی کشور صراحتا بر وجود منعِ قانونی و دستورالعمل قضایی برای ممنوعیت انتشار تصاویر خاتمی تاکید کرده‌اند. در همین خصوص محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ۸ شهریور ۹۴ در هشتاد و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص محدودیت قانونی رسانه ها درخصوص ممنوع التصویری خاتمی گفت: آن چیزی که در این خصوص دستور داده شده در همین حدی است که تا کنون اعلام شده است ممنوع التصویری وی فقط در حد اخبار و تصویر است. پس از این سخنان نوش‌آبادی در اظهارنظری درباره ممنوعیت درج تصاویر سیدمحمد خاتمی، میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و کروبی که توسط اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه مطرح شده گفت: آنچه که تصمیم دادستانی تهران در ارتباط با جلوگیری از درج تصویر و نام فردی که اشاره شد را شنیده‌ایم و در جریان هستیم. وزارت ارشاد به تصمیمات و مصوبات شورای عالی امنیت کشور و نیز تصمیمات قوه قضاییه در چارچوب قانون مطبوعات احترام می‌گذارد و آن را لازم‌الاجرا می‌داند
سر زیر برف 
در ادامه ی این روند قانون شکنانه ، صفحه ی اینستاگرام هاشمی رفسنجانی طی هفته جاری با قرار دادن عکس هاشمی با خاتمی، بخشی از مصاحبه ی وی در فروردین ماه ۹۴ با روزنامه ی آفتاب را منتشر کرد.
نکته ی جالب این پست اظهار نظر هاشمی در تمجید از مواضع وحدت‌آفرین خاتمی! بود :
«تحلیل من این است که برخی نمی‌خواهند آقای خاتمی مطرح باشد. البته اشتباه می‌کنند. همین منظره‌ای که در اردکان یزد در مراسم بزرگداشت خواهر ایشان و همچنین در مسجد شهرک غرب تهران اتفاق افتاد، بی سابقه بود. همه اینها دلیل اشتباه این افراد است. اتفاقاً این روزها آقای خاتمی هر زمان که صحبت می‌کنند، نصیحت‌های خوبی می‌کنند که اختلافی نباشد، چرا که همه نظام را قبول داریم. رهبری را قبول داریم و می‌خواهیم مملکت را اصلاح کنیم. حرف خلافی هم نمی‌زنند و من نمی‌دانم چه کسی این تصمیم را گرفته است. این کار مردم را ناراحت می‌کند. آنها اگر مشکلی با آقای خاتمی دارند، این کار، مشکل را شدیدتر می‌کنند.»
هاشمی درحالی می‌کوشد خاتمی را به رهبری بچسباند که رهبرمعظم انقلاب شش سال است خاتمی رابه حضور نپذیرفته‌اند و بر لزوم عذرخواهی فتنه‌گران از دروغ تقلب تاکید کرده‌اند.
علوی: اتفاقی بود! 
اما این نیز پایان حاشیه پیرامون انتشار عکس خاتمی نبود . وزیر اطلاعات که هرچندوقت یکبار حاشیه‌سازمی‌شود، هفته گذشته پس از انتشار عکس خوش و بشش با خاتمی توسط غلامحسین کرباسچی بیش از پیش تحت فشار افکار عمومی قرار گرفت. علوی در گفت‌وگو با ایسنا دیدار با خاتمی در این مجلس روضه را اتفاقی دانست و گفت: «.در این جلسه با من سلام و احوال پرسی کردند و به حکم وجوب شرعی پاسخ دادم و پاسخی که داده شد پاسخ مختصری بود.».
 این در حالی است که به نظر می رسد غلامحسین کرباسچی با انتشار تصویر این دیدار اتفاقی، تلاش داشته آن را نشانه عادی شدن پرونده خاتمی قلمداد کند. حال این سوال مطرح است که انتشاردهنده این عکس که یک دیدار باصطلاح اتفاقی را لو داده، مستوجب پیگیری قانونی هست یا نه؟
قوه قضاییه و استانداردهای دوگانه اعتدالی‌ها
البته این اولین بار نیست که اعتدالیون و وابستگان آنها علاقه‌ی خود به استثناء شدن از قانون را بروز داده و قانون را پامال استانداردهای دوگانه و متناقض خود میکنند. تلاش های اعتدالیون برای ایراد تهمت سیاسی کاری به قوه قضائیه هنگام  بررسی پرونده ی مهدی هاشمی و تلاش برای ناعادلانه نشان دادن این حکم به خوبی موید این مدعاست. اعتدالی‌های دولتی و غیر دولتی در حال تلاش برای عادی‌سازی چهره خاتمی بدون پرداخت هزینه ی اعمال مجرمانه‌اش هستند. اقدامی که باید دید چه زمانی برخورد مناسبی با آن از جانب قوه قضاییه صورت میگیرد؟/رجانیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار